plasma
Overivrig entusiast
Hørt mye på denne. Vokser hele tiden. Virkelig en oppdagelse. Takk igjen for tipset.Vis vedlegget 682759
ser din Giuffre og øker med denne som jeg mener Kongshaug har rydda litt i.
Hørt mye på denne. Vokser hele tiden. Virkelig en oppdagelse. Takk igjen for tipset.Vis vedlegget 682759
ser din Giuffre og øker med denne som jeg mener Kongshaug har rydda litt i.
Fin plate det, swinger som fy.Må poste denne igjen. Beste storband jeg noengang har hørt. Og så mange utrolige musikere som bidrar. Og lydproduksjonen er helt utrolig. De kunne det i 1959...
Ja, den spilles rett som det er. Han var vel og med på Paich platen. Og Jimmy Giuffre. +++Fin plate det, swinger som fy.
Marty Paich skriver så utrolige arrangementer! Også selveste Scott LaFaro på bass da! Han var vel 22årnår denne plata var spilt inn..
Hørt denne foresten? Også en fantastisk plate! Også 1959.
https://tidal.com/album/1213370
Vis vedlegget 685367
Må sjekke den!Vis vedlegget 685779
Matthew Halsall - Colour Yes
Halsall har kommet ut med ny plate på seinhøsten, den skal også være veldig braMå sjekke den!
Flott den plate, trompet minne litt om Miles Davis syns jegVis vedlegget 685779
Matthew Halsall - Colour Yes
Bra dette her, liker det, hører noe Eric Dolphy, Coltrane og Alice Coltrane i detteVis vedlegget 685787
liker veldig godt denne også
Var heldig og fikk den anbefalt på en platebutikk i Berlin i fjor.Bra dette her, liker det, hører noe Eric Dolphy, Coltrane og Alice Coltrane i dette
Her er et svar på det:Hva gjør man første gang man hører på en ny LP? Jo, man leser og studerer selvsagt omslaget.
Og nei, det er ikke bildet av biblioteket mitt, men derimot WATT/11.
Og igjen nei, det er ikke en hittil ukjent inkarnasjon av David Wilson sine berømmelige monitorer som likevel alltid var plassert på en Puppy bassmodul. Det er derimot en assosiert amerikansk underavdeling av ECM, her representert ved The Carla Bley Band, inkludert maken Steve Swallow på bass, innspilt høsten 1980.
All compositions by Carla Bley heter det her. Da lurer jeg veldig på hvorfor en av låtene i sosialstudiet til Carla heter «Útviklingssang». Noen som kan belære meg, pliiis?
Takk for det!Her er et svar på det:
Komposisjoner i utvikling
På «Trios» får vi nye versjoner av kjente Carla Bley-komposisjoner.www.bt.no
En gang så den amerikanske pianisten Carla Bley et demonstrasjonstog i Oslo. Det dreide seg om utbyggingen av Alta-vassdraget og ordet "utvikling" gikk igjen på mange av parolene. Slik gikk det til at en av hennes beste låter fikk et norsk navn: "Utviklingssang". Hun har spilt inn låten mange ganger, med mange forskjellige besetninger.
Takk for anbefalingen @Trane Løper bort på BD å kjøper et eksemplar etter lunchJeg har ventet på denne. Verve/Acoustic Sounds reissue serien har allerede lagt lista høyt med to Coltrane-klassikere som begge sannsynligvis er de beste vinylversjonene noen sinne av sine respektive titler, Ballads og Love Supreme.
De skuffer ikke når det er Sarah Vaughan sin tur heller. Det er en naturlig nesten kroppslig tilstedeværelse og detaljer uten at det i seg selv ber om hifi’ish oppmerksomhet, men lar deg fokusere på stemmen hennes, som jo er hele poenget med denne plata. Du kan følge hver eneste lille ornamentering hun gjør rundt et ord, frase eller bare en bokstav uten at hun gjør noe showoff av det, og uten du som lytter mister helheten.
Ellers kvalitet som vi etterhvert er bortskjemt med fra denne serien, med tip-on gatefold og paddeflat, tyst pressing. Kjøp denne mens den er tilgjengelig. De fleste andre tidligere titlene er utsolgt og ennå har det ikke vist seg nye opplag.
Jeg og Sarah skal nok tilbringe flere mørke vinterkvelder sammen de neste ukene.
Vis vedlegget 686799
Dette er en meget bra plate og opptak syns jeg.Starter helgen forsiktig med denne.