Pål Thowsen - Sveinung Hovensjø - Freddy Lindquist - Iver Kleive - Fred Nøddelund - Palle Mikkelborg m.fl. og ikke minst, en av mine helter, Håkon Graf. Ting ligger veldig tilrette. Jeg spretter et flunka nytt ECM NOS-eks fra 1981. Du kan til en viss grad kjenne kvaliteten på plata (les dynamikk) i motstanden på platevaskerbørsta i fra VPI.
For en fantastisk lyd det er på denne vinylutgivelsen. Dette albumet har alt fra denne tidsperioden - el.piano, poly moog og Rogers trommer. Det mangler vel bare en Rickenbacker bass, men Sveinung Hovensjø var vel mer en Fendermann.
Jeg koser meg gjennom side A på plate hvor respekten for Inger Lise Rypdals vokale tolkninger på Joe Sample-sporet "Now we may begin" økes. Det er nesten som man glemmer Covid og allverdens fandenskap anno 2021! Palle Mikkelborg kan skape de største fantasier på flugelhorn. Det har jeg hørt han gjøre enda bedre på senere produksjoner. Jeg elsker lyden av den mannen også! MEN, mitt personlige høydepunkt er starten på side B; HIGHWAY av Håkon Graf. Trommene til Pål Thowsen pisker rytmer i et deilig funky og tidsriktig jazz-rocklandskap.
Jeg øker på med et titalls dB og håper på ingen ende av highveien .