- Ble medlem
- 06.04.2019
- Antall liker
- 11.686
En utgivelse fra 1983, deres første på ECM og det høres, det ble en litt annen sound med en gang Eicher ble involvert...
Ditto !Fikk meg denne LTD Edition boksen i dag. Smått legendarisk opptak fra Club 7 i 1971. Tatt opp med enkelt utstyr, men låter så frigjort og dynamisk som noe på knitrefri vinyl.
Kul musikk er det også!
Vis vedlegget 1085113
Morsom historie dette - så bra du ga det innspillet til Big Dipper Trane. Kvaliteten på boksen er flott, fine bilder på omslagene, medfølgende nedlasting. What’s not to like? Innspillingen er klar og dynamisk, på Direct to Disc nivå. Vinyl kvaliteten er helt rå. Mindre, omtrent 100 % fraværende, rille støy enn andre audiofile plater jeg har, inkl One Step. Synes musikken er veldig bra, selvom ikke alle sporene får meg til å ta bølgen.Ditto !
Vis vedlegget 1085377
Denne karen er Jimmy Hopps som spilte trommer & perc de kveldene i 1971. Og Jan Erik Kongshaug sin gjengivelse av Hopps’ trommer er saft suse noe av det beste jeg har hørt! Inkludert Kongshaug’s mange innspillinger av Jon Christensen som kjæler med cymbalene.
Med hånden på hjertet, - hvor mange konsertopptak over 4 skiver spiller du tvers gjennom? Denne er en slik. Jeg har 2LP reissu’en fra 2007, men det skjedde sjelden med den. Her har de analoge 8-spors opptakene til Kongshaug virkelig fått slippe løs.
Da Big Dipper for 2-3 år siden ba om forslag til Norske Albumklassikere var dette et av mine innspill. Det ble jo ikke noe av og jeg tenkte at jovisst, det er jo i grunn ganske smalt. Nå tenker at de 500 boksene som er laget er jo aaaaalt for lite!