A
Ny opplevelse. Veldig spesielt, men kan like noe av dette. Må høre igjennom, så får jeg vurdere. Godt førsteinntrykk, i hvertfall og takk for tipset
Dette låt tøft! Herlig!Det er klart, når det moderlige opphav heter Dee Dee og fadern heter Moses da ligger lista høyt og artistnavnet er medfødt.
Vis vedlegget 444735
Chet BakerQuartet - Polkadots and moonbeam (1967)
Vis vedlegget 444191
Dette er hva jeg kaller vakker musikk. Og jeg skulle gitt mye for den sveisen der.
Personlig synes jeg at sistnevnte er betydelig bedre enn førstnevnte. Polkadots/In New York er nok et av hans beste fra den perioden den kom ut, men jeg opplever at hans sviktende form på sekstitallet også her spiller inn på helheten. Det er litt for tydelig hvorfor han tilsynelatende har valgt et flygelhornmunnstykke til trompeten sin, og det er da også forsvinnende lite å høre av selve Chet på albumet i forhold til hva jeg ønsker å høre. Noen steder virker han uengasjert i soloene sine, og jeg klarer ikke dy mer for å forsøke å analysere tonen for å finne ut av hvilket instrument og munnstykke han har brukt for å verifisere hvorfor.Har nettopp vært gjennom denne. Er vel nevnt litt tidligere i tråden her.
Veldig bra album synes jeg
Vis vedlegget 444208
Huff. Helvetes råtne kronekurs, helvetes politikere som ikke vil høre på folk som i tre årtier nå har formanet til oppbygging av andre industrier enn ensidig olje/gass, helvetes drittsekker som ikke legger til rette for foredling av alle råvarer vi skambyr verden... Hrmf. $ 495.00 for denne boksen er iofs en fair deal - hadde dollaren vært 5,50 som den var lenge lenge... Nå har jeg bare råd til halve boksen takket være sosemiklene som sitter i Grautslottet og trenerer. FAEN!Nemlig. Liker kanskje Impulse! perioden best her i huset men Atlantic platene er også veldig bra synes jeg. Vet ikke om du spiller vinyl men i så tilfelle så kan denne anbefales på det sterkeste. Egentlig utgått for lenge siden men AP har noen få igjen. Veldig flott boks med et utrolig hefte. Platene og lyden er "up there.."
Koster ikke mer enn en kjip dressjakke....
Vis vedlegget 445236
John Coltrane-The Heavyweight Champion - The Complete Atlantic Recordings-Sealed Out-of-Print Vinyl Record|Acoustic Sounds
Chet BakerQuartet - Polkadots and moonbeam (1967)
Vis vedlegget 444191
Dette er hva jeg kaller vakker musikk. Og jeg skulle gitt mye for den sveisen der.
Ukjent for meg fram til nå, men fant den lett på Tidal. Latinojazz av det behagelige slaget, fint på en tidlig fredags ettermiddag.
til og med på tilbud denne helgen, så da ble fristelsen for storI stedet for å kjøpe en halv boks så kan du kjøpe denne for kr.1550, men da får du bare halve lyden.
https://www.platekompaniet.no/vinyl/the-atlantic-years-in-mono/
Den hadde jeg en gang i tiden på CD. Forsvant, noe som er forbasket irriterende. Just Friends er frapperende god i duoens versjon. Vet ikke helt hvor denne hører hjemme, men for et trøkk!Og så dukket denne opp....
Stan Getz & Chet Baker In Stockholm 1983
https://www.youtube.com/watch?v=OqQWVrfjatA