soundscape
Æresmedlem
På Tidal Masters - behagelig plate til Pizzabakingen , funker nok ellers også
Jeg gir den en sjanse til når det argumenteres så godt - og jeg kanskje var ukonsentrert ved første lytt.Kan nevne at alt er spilt inn live i studio, også vokalen..Fantastisk og fantastisk, den er i alle fall svært god. Jeg trakk den fram fordi hun står for en motkultur til det som er det gjengse med dagens vokalstjerner innen jazzen, hun står for en renhet og sårbarhet med sin teknikk som ikke er særlig tilstedeværende i den gospeltekniske varianten vi er mer vant med i våre dager. Hvis noen fortjener å bli sammenlignet med Radka så er det henne, men selv hun når ikke opp til Radkas ektefølte hudløse sårbarhet.Joa. Men var det der så fantastisk, da?
Fikk åndenød av engelsken til hun der dama.
Jeg synes tolkningen av låter som The Nearness of You og The Masquerade Is Over er gode eksempler på egenart innenfor rammene, mens Frim Fram Sauce virker mer som et frieri til de med god hifi. Lydteknisk er det helt i topp, Kongshaug i eget kongerike. Men all over finner jeg ikke noe som trekker alvorlig ned, aksent er absolutt tilgivelig og noen ganger en del av særpreget. Hadde en tysk eller fransk sangerinne med så god fokus på riktige tekniske verdier framført dette med sin aksent ville du nok funnet det sjarmerende.
Det er ikke vanlig lenger som Kongshaug sa..
Nearnes of you er det første taket vi gjorde i studio, ingen reparasjoner eller pitching...
Det var sånn vi spilte det.
Det gleder meg å lese mer om denne innspillingen. Og det gleder meg stort at dere valgte å starte med nettopp den låten. Det betyr at vi har litt sammenfallende smak, Lew Stones fantastiske standard hører med til toppen av jazzstandarder i mine ører. ;DKan nevne at alt er spilt inn live i studio, også vokalen..Fantastisk og fantastisk, den er i alle fall svært god. Jeg trakk den fram fordi hun står for en motkultur til det som er det gjengse med dagens vokalstjerner innen jazzen, hun står for en renhet og sårbarhet med sin teknikk som ikke er særlig tilstedeværende i den gospeltekniske varianten vi er mer vant med i våre dager. Hvis noen fortjener å bli sammenlignet med Radka så er det henne, men selv hun når ikke opp til Radkas ektefølte hudløse sårbarhet.Joa. Men var det der så fantastisk, da?
Fikk åndenød av engelsken til hun der dama.
Jeg synes tolkningen av låter som The Nearness of You og The Masquerade Is Over er gode eksempler på egenart innenfor rammene, mens Frim Fram Sauce virker mer som et frieri til de med god hifi. Lydteknisk er det helt i topp, Kongshaug i eget kongerike. Men all over finner jeg ikke noe som trekker alvorlig ned, aksent er absolutt tilgivelig og noen ganger en del av særpreget. Hadde en tysk eller fransk sangerinne med så god fokus på riktige tekniske verdier framført dette med sin aksent ville du nok funnet det sjarmerende.
Det er ikke vanlig lenger som Kongshaug sa..
Nearnes of you er det første taket vi gjorde i studio, ingen reparasjoner eller pitching...
Det var sånn vi spilte det.
Ingenting å si på det, smak og behag etc. Jeg har god nytte av denslags, og synes faktisk ikke at det er så veldig polert. Det er svalt og litt slentrende, men det er da litt som stikker innimellom når det dras litt soloer også. At alt er spilt inn live i studio er nok en av årsakene til at de musikalske stemningene kommuniseres så godt, og det hele låter avslappet og gjennomarbeidet. Flinke musikere har en evne til å få det vanskelige til å høres lett ut.Ingen kan si dette er dårlig, flinke folk og samspilt og alt på plass. Men det er ikke min form for jazz. Blir rett og slett for kjedelig og beregnet. Må ha mer hår i suppa og mer unoter, ikke så polert musikk som dette.
Mere sånn?Ingen kan si dette er dårlig, flinke folk og samspilt og alt på plass. Men det er ikke min form for jazz. Blir rett og slett for kjedelig og beregnet. Må ha mer hår i suppa og mer unoter, ikke så polert musikk som dette.
Skal visstnok være slik hun opptrer live, ifølge en om hevder å være informert her inne.Formoder at det ikke er Melody sitt sceneantrekk som vises....
Melody Gardot - Nude in Europa
Der skjer det jo mye interessant, og litt av hvert fra både blåsere og i det hele en mer over i jazzrock.Mere sånn?Ingen kan si dette er dårlig, flinke folk og samspilt og alt på plass. Men det er ikke min form for jazz. Blir rett og slett for kjedelig og beregnet. Må ha mer hår i suppa og mer unoter, ikke så polert musikk som dette.
Skal visstnok være slik hun opptrer live, ifølge en om hevder å være informert her inne.Formoder at det ikke er Melody sitt sceneantrekk som vises....
Melody Gardot - Nude in Europa
Gir den en snurr, jeg også. Finnes på strømmetjenester.
Husker Frank Jacobsen, spiller trommer på plata, fortalte han ikke synes de fikk til uptempolåtene. Men det er en fin plate, synes jeg.Vis vedlegget 486693
rune klakegg - uten arbeint
Han kan jo spille bass, Marc J, også