Mye god musikk på disse sidene gitt. Jeg er litt overrasket over at det ikke er mer "klassisk jazz" enn det er; synes som om mange jazz-lyttere her inne ligger godt foran f.eks meg i tid. Jeg har liksom ikke helt klart å bli ferdig med 40/50/60-tallet enda.
Dette er kult;
Jutta Hipp! I anledning det pågående taxrelief-salget på elusive akkurat nå, og dollarens rekordlave noteringer, så har jeg en liten gjennomgang og oversiktsdannelse av hva jeg har av BlueNote-skiver. Nå har jeg idag bestilt opp omlag de 30 jeg ikke hadde av de fantastiske Classic 200g BlueNote mono utgivelsene (og enkelte andre Classic 200g jazz-skiver) som er del av salget; jøje meg, når man regner på det, 5kr for en dollar, $30 pr skive blir NOK 150,- minus 10% blir 135,- så legger man til en dæsj frakt omlag 25,- og så har man da skivene hjem for 160,- pluss evt mva. Det synes jeg er billig for det som i mine ører er blant de beste audiofile skivene som noen gang har landet på min adresse, både musikalsk og lydmessig er dette supert, lydmessig så mange hakk over f.eks franske 70-talls BN-reutgivelser og japanske gjenutgivelser at jeg har ikke ord.
Man kan synes hva man vil om RTI, men når disse karene på Classic mastrer med sitt superutstyr direkte fra Van Gelders originale studiotape, og RTI lager en suveren Quiex 200g pressing (uten feil) så er det lite som kommer opp mot dette hva lydkvalitet angår, og iallefall ingenting som overgår det. Det måtte være mastertapen i så fall.
Mvh Vidar P