Du her? Jøss!Bach_Man skrev:Jeg er inne i en jazzbølge for tiden. Nå hører jeg på den aldeles nydelige "Serenity" med Bobo Stenson Trio på ECM.
For fans av denne dama, som jeg dessverre må si at jeg nok ikke regner meg som, så la jeg merke til at et nytt plateselskap, med navngjetne audiofile guruer i spissen, har utgitt audiofile vinylutgaver av flere av hennes album; nylig lansert på elusivedisc.comHoJ skrev:
Denne da Vidar..Vidar P skrev:For fans av denne dama, som jeg dessverre må si at jeg nok ikke regner meg som, så la jeg merke til at et nytt plateselskap, med navngjetne audiofile guruer i spissen, har utgitt audiofile vinylutgaver av flere av hennes album; nylig lansert på elusivedisc.comHoJ skrev:
http://www.elusivedisc.com/products.asp?dept=1384
Mvh Vidar P
Er enig, hennes gamle cd'er var bedre, de nye bærer preg av "popp" jazz. Men det er så utrolig mye annet og bedre der ute..Vidar P skrev:Hu er fin slik; har brakt jazz inn i manges oppmerksomhet. Så deretter er det fritt frem for å utforske de ekte jazzartistene
Mvh Vidar P
Gledesdreper! Det er jo altfor gemyttlig her inne, så jeg prøver å fyre deg opp. Og hva skjer? Enig...HoJ skrev:Er enig, hennes gamle cd'er var bedre, de nye bærer preg av "popp" jazz. Men det er så utrolig mye annet og bedre der ute..Vidar P skrev:Hu er fin slik; har brakt jazz inn i manges oppmerksomhet. Så deretter er det fritt frem for å utforske de ekte jazzartistene
Mvh Vidar P
Unnskyld, jeg skammer meg allerede.Vidar P skrev:Gledesdreper! Det er jo altfor gemyttlig her inne, så jeg prøver å fyre deg opp. Og hva skjer? Enig...HoJ skrev:Er enig, hennes gamle cd'er var bedre, de nye bærer preg av "popp" jazz. Men det er så utrolig mye annet og bedre der ute..Vidar P skrev:Hu er fin slik; har brakt jazz inn i manges oppmerksomhet. Så deretter er det fritt frem for å utforske de ekte jazzartistene
Mvh Vidar P
Skamme deg skulle du ;D
Mvh Vidar P
Jeg synes også at fru Costello er litt døll. Musikalsk, altså.HoJ skrev:Unnskyld, jeg skammer meg allerede.Vidar P skrev:Gledesdreper! Det er jo altfor gemyttlig her inne, så jeg prøver å fyre deg opp. Og hva skjer? Enig...HoJ skrev:Er enig, hennes gamle cd'er var bedre, de nye bærer preg av "popp" jazz. Men det er så utrolig mye annet og bedre der ute..Vidar P skrev:Hu er fin slik; har brakt jazz inn i manges oppmerksomhet. Så deretter er det fritt frem for å utforske de ekte jazzartistene
Mvh Vidar P
Skamme deg skulle du ;D
Mvh Vidar P
HÆ? Rett og slett bra..Distinctive skrev:Joda, Norwegian song er bra den.
Litt snill kanskje.......
Snilt bra er en fin kvalitet.HoJ skrev:HÆ? Rett og slett bra..Distinctive skrev:Joda, Norwegian song er bra den.
Litt snill kanskje.......
Hei; du som er så glad i din vinyl; Coltrane er også min #1 favoritt på jazz-scenen, og jeg applauderer sånn sett HoJ's konsumering av gledene ved Giant Steps, som jeg personlig anser for å være hans beste album, og sånn sett et av de beste jazz-album noensinne utgitt.Gjest skrev:Coltrane igjen og igjen...
Overgår Miles.
Har endel av Ray Brown, men ikke denne. Tar anbefalingen og gjør om til kjøpslyst!impulse skrev:The Ray Brown Trio: Soular energy. Svinger som f... med Gene Harris ved flygelet. Utgitt på rød(!) vinyl. Kan virkelig anbefales!