Etter masse tenking frem og tilbake, ble bubinga-arket delt opp i formiddag. Det blir litt komplisert nÄr man har bestilt kun ett ark, og det nesten ikke blir noe igjen. I tillegg var det en god del mÞnster pÄ dette arket (Nevnte kanskje ikke tydelig nok for Finerfabrikken at jeg ville ha sÄ lite mÞnster/kvist som mulig...).
Det gikk greit, med en stor symmetrisk kvist pÄ ene sida av hvert kabinett. Alt skal helst sentreres ogsÄ, og det er der tenkingen kommer inn. Heldigvis sÄ er ikke hjernen min sÄ komplisert, sÄ det pleier Ä holde med en dopause. Dopauser er undervurdert, bare se til keiser Claudius.
Oppdelt og klart til limpÄfÞring:
Spent pÄ om dette bare blir rot eller faktisk pent:
FornÞyd med at nÄr det fÞrst er litt mÞnster, sÄ passa det ut med skrÄkant pÄ ene siden:
For nedfresing av finer i porthull mÄtte kopifresestÄlet ombygges. Ut med originalbolt og inn med en liten kulehodeskrue. Den mÄ bygge sÄ lite som mulig nedover, og slipte derfor bort en millimeter eller sÄ:
Siden den dobbelkurvede portbaffelen er det mest kompliserte pÄ dette kabinettet, sÄ begynte jeg pÄ de.
PĂ„fĂžrte et passelig lag hvitlim med skumrulle:
...og lot det tĂžrke en halvtime:
La pÄ litt teip pÄ innsiden av fals/forsenking, slik at det ikke freses helt inn til kant:
Den buede kanten ble fÞrst frest, og sÄ kappa jeg de siste millimetrene med Stanleyen:
Lim og sÄ vente en halvtime. Eller, det gidder jeg ikke, sÄ frem med fruens gamle ombygde fÞner:
Burde nok ha startet med dette lille endestykket, men det lÄ ikke forrest i kÞen i hodet:
SÄnn kan det gÄ... skader meg veldig sjelden, men her ble det hull etter mÞte med en skarp Stanley:
PÄ med Work-plasteret! Blir ikke mer sÞl nÄ.
SÄnn ble det. Ikke helt fornÞyd med stripen som tilfeldigvis ikke passer helt 100, men portene ble bra da. Passet fint nedi hullene, sÄ dette gÄr veien.
En stk ferdig, neste stÄr for tur i morgen: