Var på samme evenement som TOMZ i gå aftens.
Tjah. Ka kan man si? Ole Paus og Jonas Fjeld er kanskje ikkje så rustne herrer allikevel? Her var det mye grums gitt, spesielt første halvdel. Åpnet med
Cold night for alligators, og eg må si eg var usikker på om mikken til Roky var skrudd på innledningsvis - stemmen var jo totalt fraværende. Vaklende, fomlende, usikkert og rett og slett faktisk til tider trist innledningsvis. Han ble heldigvis noe varmere i trøya etterhvert, sjøl om det var begrenset kor varm man rakk å bli på 45 minutter Roky.
Hovedbolken av materialet stammet fra klassikeren
Roky Erickson & the aliens fra 1980, kanskje noe paradoksalt da at både
I walked with a zombie, I think of demons og
Don't shake me Lucifer uteble. Vi fikk
Two headed dog og
You're gonna miss me som ekstranummere, og akkurat der og da følte eg Roky og band var såpass på gli at eg kunne ønsket meg enda flere låter. Versjonen av
Night of the Vampire dokumenterte vel langt på vei at Roky i dag er en skygge av gammel storhet.
Hadde ingen store forventninger til konserten, til det har nok Roky vært gjennom litt for mye litt for lenge, var fullstendig klar over at dette nok ville handle mer om å få sett en av rockeverdenens største kultikoner framfor en fantastisk konsertbegivenhet.
Backingbandet gjorde en grei jobb som nettopp det, men da de spilte som første supportband og framførte eget materiale med en Wigwam lookalike som frontfigur gremmet eg meg intenst. Det er nok noe av det aller dårligste eg har opplevd på en scene, egne sceneopptredener inkludert
Det andre supportbandet gjorde en mer habil jobb, med en vokalist som virkelig hadde noe å fare med - bare synd det skortet litt på låtene.
Alt i alt, veldig glad for å ha få sett Roky på en scene, det ble vel egentlig som forventet, mer en bevigenhet enn en god konsert - og i går fikk eg tidvis litt vondt av ham.