bluesbreaker
Hundeeier
Det har gått meg (konsert)hus forbi...Diane Krall spilte i Oslo Konserthus Tirsdag.
Anbefaler hennes siste plate. "Glad Ragg Doll".
/Ruby
Plata står i hylla
Det har gått meg (konsert)hus forbi...Diane Krall spilte i Oslo Konserthus Tirsdag.
Anbefaler hennes siste plate. "Glad Ragg Doll".
/Ruby
John Dee i kveld og fikk med meg Katatonia. Var også i fjor på 10 års jubileet for LFDGD og må si at jeg ble mektig imponert over årets konsert med Katatonia. Meget sterk sterk setlist og låter som July, Soil's Song og Longest Year var bare helt krampe. Encore med Dead Letters, Forsaker og Leaders brakte Katatonia helt oppe blandt det aller beste jeg har hørt live.
Setlist
The parting
Buildings
Delibiration
My Twin
Brun The Rememberance
Raring Heart
Lethean
Teargas
Strained
Longest Year
Soil's Song
Omerta
Sweet Nurse
Deadhouse
New Night
July
Dau And Then The Shade
Dead Letters
Forsaker
Leaders
Jeg stod rett bak miksen og klarte CA 20 sekunder uten ørepropper. Ørepropper er et must skal man klare seg gjennom fire timer med det lydtrykket som de mener er påkrevd. Hadde de dempet lyden litt samt tonet ned bassgitar noen hakk hadde det vært topp.Hei. Jeg var også på konserten igår. Katatonia er mitt favorittband for tiden og har gledet meg sinnsykt i flere måneder.
Live er de veldig bra, men en totalt hjernedød lydtekniker ødela litt for opplevelsen. Han spilte altfor høyt. Jeg målte lydstyrken til over 100 db rett foran mixepulten. Så vidt jeg har forstått er maksgrensen 100 på konserter i Norge. Over 97 db er etter min mening uansvarlig. Ikke rart vi rockere hører dårlig etter mange år med konserter.
Flyttet meg så til en plass bak mixen og det hjalp. Her målte jeg 99 db. Det gikk da greit med propper i øra. La også merke til at mange forlot konserten lenge før slutt.
John Dee i kveld og fikk med meg Katatonia. Var også i fjor på 10 års jubileet for LFDGD og må si at jeg ble mektig imponert over årets konsert med Katatonia. Meget sterk sterk setlist og låter som July, Soil's Song og Longest Year var bare helt krampe. Encore med Dead Letters, Forsaker og Leaders brakte Katatonia helt oppe blandt det aller beste jeg har hørt live.
Setlist
The parting
Buildings
Delibiration
My Twin
Brun The Rememberance
Raring Heart
Lethean
Teargas
Strained
Longest Year
Soil's Song
Omerta
Sweet Nurse
Deadhouse
New Night
July
Dau And Then The Shade
Dead Letters
Forsaker
Leaders
Og det gikk jo heller ikke bra.....Min datter og jeg har vært på konsert i Grieghallen i kveld. Rammen var perfekt. Susanne Sundfør med Trondheimsolistene og en fullsatt sal. Vi er begge glade i musikken hennes og har alle platene. Men hva skjedde? Jo enkelt sagt: Trondheimsolistene, alle detaljer og tidvis Susanne Sundfør forsvant i en lydgrøt med gjennomtrengende synthbass i område 40hz og under. De første gikk etter bare en halv time, men vi holdt ut til det siste. Nå sitter vi begge her med dotter i ørene og er kjempeskuffet. Det eneste positive er at vi skal på konsert med Melody Gardot neste uke og det vet jeg blir bra. Jeg hørte henne sist hun var i Bergen og det var en opptur.
mvh Elektron
Min kjære xlnt og meg var på meet & greet med Steve først... kjempekoselig fyr og konserten var insane, awesome knusekongefet rett & slett ! ! !
Hmmm, finner den ikke på harddisken. Husker du tilfeldigvis titel på plata?Sjekk ut Sissels duett med Tommy Kørberg, når de knaller til med "Julen er her"!
Finnes ikke mange sanger som får meg mer i julemodus enn akkurat den....
mvh
PRoffen
Jeg var også der den dagen..Kaizer i Operaen lørdag 26.jan. Endelig kunne jeg få en god lydopplevelse med Kaizers Orchestra. Har ikke noe forhold til bandet, men har hørt noe på Cd som ikke har inneholdt den store lydlkvaliteten. Denne live opptredenen(Violetta) viser i hvert fall hva bandet kan. Knallbra!