Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    29.531
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nå som teksten er på plass, mangler vi bare melodien. Dette er en av de gode! :)

    You`re a bum
    You're a punk
    You're an old slut on junk
    Lying there almost dead on a drip in that bed
    You scumbag, you maggot
    You cheap lousy faggot
    Happy Christmas your arse
    I pray God it's our last


    mvh
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nå som teksten er på plass, mangler vi bare melodien. Dette er en av de gode! :)

    You`re a bum
    You're a punk
    You're an old slut on junk
    Lying there almost dead on a drip in that bed
    You scumbag, you maggot
    You cheap lousy faggot
    Happy Christmas your arse
    I pray God it's our last


    mvh
    Teksten ble presentert tidligere i tråden :)
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.552
    Torget vurderinger
    2
    To om enn vidt forskjellige juleplater (begge er julefavoritter i heimen her) er;

    Bob Dylan Christmas In The Heart



    Og Sia Everyday Is Christmas





    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    29.531
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.487
    Antall liker
    68.975
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.803
    Antall liker
    21.602
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    there's no pain
    there's no more sorrow
    thy're all gone
    gone in the years babe

    en av de mest talentfulle låtskriver/vokalistene fra de britiske øyer noensinne, og i mine øyne den største rennesteinspoeten.
    jeg hørte meg omtrent ihjel på pogues på slutten av åttitallet, og shane drakk seg omtrent ihjel på 90- og 00-tallet.
    (han har igrunnen gjort det siden han var en neve stor).
    men han tok seg sammen utover 2010-tallet, og pogues samlet troppene og leverte noen fantastiske forestillinger.
    jeg hater fremdeles meg selv litt for at jeg mistet troen på gutta og ikke fikk med meg paris-konserten i 2012, enda jeg er i den byen ca et par ganger i året og fint kunne lagt en av turene på riktig dato.


     

    Håkonlj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    102
    Sted
    Toten
    Hvis du liker julemusikk av den gammeldagse, sakrale sorten med skikkelig «hifi lyd» så vil jeg sterkt anbefale natt i desember av knut reiersrud og iver kleive. Denne er ny fra i år, og står ikke noe tilbake hverken på lydkvalitet eller musikalsk fra de tidligere utgivelsene fra disse gutta! Hadde de bare gitt ut denne på vinyl, som de nettopp gjorde med himmelskip albumet :p
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hvis du liker julemusikk av den gammeldagse, sakrale sorten med skikkelig «hifi lyd» så vil jeg sterkt anbefale natt i desember av knut reiersrud og iver kleive. Denne er ny fra i år, og står ikke noe tilbake hverken på lydkvalitet eller musikalsk fra de tidligere utgivelsene fra disse gutta! Hadde de bare gitt ut denne på vinyl, som de nettopp gjorde med himmelskip albumet :p
    Sjekkes, takk for tips!
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.746
    Antall liker
    4.590
    Sted
    Bartistan
    Uvant sakralt for skranglefanten dette, men jeg kommer til å vende tilbake til (i det miste) deler av dette.
    De dyyypeste pedalene var også i litt ytterkant av myndighetsområdet til Tannoyene mine :p

    Men siden jeg nå var i gang så har jeg hoppa spenstig (kremt!) videre til Himmelskip :cool:
     

    Håkonlj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    102
    Sted
    Toten
    Ja denne musikken krever sitt (om man vil høre alt da :p). Men synes det er en veldig, skal jeg si fin og sivilisert måte å teste rekkevidde og klang i høyttalere og subwoofer, uten alt det rælet av bassmusikk som fins idag. Og personlig har denne sjangeren og type musikk vokst veldig på meg de senere årene :)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.746
    Antall liker
    4.590
    Sted
    Bartistan
    'Klang' mener jeg inntil videre ingenting om. Jeg er ikke veldig inne i hifi-terminologien og er mer fan av musikk enn stæsjet som uvergelig følger med :)

    I tillegg til rørvrengte gitarer og trommiser av kjøtt og blod har jeg noen få kammermusikkfavoritter som sikkert gir alle kjennere av genren fæle easy-listening vibber ;)

    Når det er sagt, denne skiva * https://tidal.com/album/69633139 *
    ble anbefalt av vår alles kjære baluba (hvor faen ble du av, din dust??) og har bitt seg fast på favorittlista mi.
    Dras frem nå og da ved passende sinnsstemning :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    'Klang' mener jeg inntil videre ingenting om. Jeg er ikke veldig inne i hifi-terminologien og er mer fan av musikk enn stæsjet som uvergelig følger med :)

    I tillegg til rørvrengte gitarer og trommiser av kjøtt og blod har jeg noen få kammermusikkfavoritter som sikkert gir alle kjennere av genren fæle easy-listening vibber ;)

    Når det er sagt, denne skiva * https://tidal.com/album/69633139 *
    ble anbefalt av vår alles kjære baluba (hvor faen ble du av, din dust??) og har bitt seg fast på favorittlista mi.
    Dras frem nå og da ved passende sinnsstemning :)
    Jeg skal sladre til han om at du kalte han en fraværende dust ;) ;)
    Fra spøk til alvor. Har hatt litt dialog med han i løpet av høsten, så alt er bra med mannen. Han snakket om å ta opp igjen HFS før jul, hvorvidt det skjer er jo en annen sak. :)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Bestilte litt på CDON forrige dagen, og ble litt betenkt når jeg fikk denne meldingen:

    Vær oppmerksom på at ettersom din ordre sendes som brevsending vil denne bli levert direkte i din postkasse. Skulle brevet være for stort vil PostNord legge sendingen utenfor din dør eller henge den på din postkasse.

    Postkassen er (selvfølgelig) for liten til å putte en pakke inneholdende en LP-plate. Postkassestativet er ikke overbygd - og det er ikke inngangsdøren heller. Da er det omtrent som å be at innholdet blir ødelagt dersom det skulle regne eller snø når LostNord skulle finne på å levere den (som kan skje til "alle" døgnets tider).
    I tillegg til risiko for at noen uvedkommende skulle finne på å ta pakken (Postkassestativet står i veikanten - noe unna selve huset). :mad:

    Har sendt en bemerkning/klage til CDON mht dette. Blir spennende å se hva de svarer.
    Få den sendt med posten, mye sikrere.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Bestilte litt på CDON forrige dagen, og ble litt betenkt når jeg fikk denne meldingen:

    Vær oppmerksom på at ettersom din ordre sendes som brevsending vil denne bli levert direkte i din postkasse. Skulle brevet være for stort vil PostNord legge sendingen utenfor din dør eller henge den på din postkasse.

    Postkassen er (selvfølgelig) for liten til å putte en pakke inneholdende en LP-plate. Postkassestativet er ikke overbygd - og det er ikke inngangsdøren heller. Da er det omtrent som å be at innholdet blir ødelagt dersom det skulle regne eller snø når LostNord skulle finne på å levere den (som kan skje til "alle" døgnets tider).
    I tillegg til risiko for at noen uvedkommende skulle finne på å ta pakken (Postkassestativet står i veikanten - noe unna selve huset). :mad:

    Har sendt en bemerkning/klage til CDON mht dette. Blir spennende å se hva de svarer.
    Få den sendt med posten, mye sikrere.
    Kan en egentlig velge leverandør? Ser for meg at det kommer helt an på hvilken avtale de du handler hos har. Hos PK fikk jeg ikke velge leverandør - som jeg kan huske - de bruker postnord.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Er det forresten noen som har kjennskap til artister i retning soul/funk ala Hannah Williams og Sharon Jones?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.784
    Antall liker
    18.058
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kan en egentlig velge leverandør? Ser for meg at det kommer helt an på hvilken avtale de du handler hos har. Hos PK fikk jeg ikke velge leverandør - som jeg kan huske - de bruker postnord.
    Nope, kun dersom avsender/leverandør tilbyr alternativer.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Etta James og Dusty Springfield kjenner jeg godt og jeg liker godt den musikken. Men dette er likevel ikke helt i den gaten jeg hadde i tankene nå.
    Men sjekker ut de andre. Takker.

    EDIT: The Meters var blinkskudd!
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.402
    Antall liker
    11.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Polling:
    Fra 1 til 10, hvor plagsomt er det med høylytt prating på telefon med utlabutla språk på bussen?
    Godt spørsmål. Men ikke så vanskelig.
    -Utlabutla er ukjent for meg, men er et godt uttrykk. Hvis det betyr et ukjent språk, men sjenerende høylytt: 10
    -Hvis utlabutla henspeiler på støtende eller lavpannet språklig innhold og antyder IQ ned mot skonummer: 10
    -Utlabutla kan være dialekt fra Sogn, det er formildende, men likevel hvis sjenerende høylytt: 10

    Eneste utvei:
    Kom deg av bussen fort!
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Polling:
    Fra 1 til 10, hvor plagsomt er det med høylytt prating på telefon med utlabutla språk på bussen?
    Godt spørsmål. Men ikke så vanskelig.
    -Utlabutla er ukjent for meg, men er et godt uttrykk. Hvis det betyr et ukjent språk, men sjenerende høylytt: 10
    -Hvis utlabutla henspeiler på støtende eller lavpannet språklig innhold og antyder IQ ned mot skonummer: 10
    -Utlabutla kan være dialekt fra Sogn, det er formildende, men likevel hvis sjenerende høylytt: 10

    Eneste utvei:
    Kom deg av bussen fort!
    Ha ha ha. Takk for en god latter! Usikker på nasjonalitet, thai kanskje? Snart ute av bussen. Puh!
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Når passasjerer irriterer seg over mobilprating, hva tror dere bussjåførene gjør. Ikke bare å gå av på neste stopp da.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Sant nok, det er en occupational hazard. Men så skal det sies at jeg gjerne er den som irriterer meg lett (noenganger for lett, det jobbes med stadig), jeg kunne f.eks. ikke hatt jobb som bussjåfør.. ;)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.853
    Antall liker
    8.171
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn