Hifi-girl77
Hi-Fi freak
Ja, fikk et tips om dem og bestemte meg kjapt for at dette måtte i hus.2 bra album du har fått tak i der ja
Har flere plater som skal vaskes nå, får gjøre et raid senere i dag.
Ja, fikk et tips om dem og bestemte meg kjapt for at dette måtte i hus.2 bra album du har fått tak i der ja
Jeg takker, men har allerede bestemt mig. DAC'en bliver Accuphase DAC-50 modulet, som kan skubbes ind i et "slot" bagpå E-370'eren. Den er blandt toppen på markedet, og er helt sikkert fuldt tilstrækkeligt til at løfte gengivelsen et par nøk. Nu skal jeg dog betale min dejlige søn de penge tilbage, som han lånte mig til 370'eren, hvilket jeg regner med er overstået om 5-6 måneder. Så vil der være penge til DAC'en efter endnu et par måneder, og jeg skal nok lade jer høre hvordan det går.Hifi-girl har peiling på DAC. Bare å gjøre som hun sierSidder og lytter til "30 years fidelity" fra Kirkelig Kulturverkstedet. Virkelig, virkelig fremragende opptak. Sjældent har jeg hørt et kirkerum præsentert så klart. Måske lige bortset fra noget af det nynorske, kan man forstå hvert ett ord. Smukt!
Det skal så lige nævnes at jeg har sunget i gospelkor i 9 år, så jeg har hørt musik i mange kirker.
Mine spritnye Chord Epic XL højttalerkabler er så småt ved at falde på plads. Lidt mere "krop" på stemmer og instrumenter, lidt blødere top, lidt bedre imaging, lidt flere og mere naturlige detaljer. Ikke så meget som forventet, men måske er det min gamle hørelse, og måske mangler jeg en bedre DAC?
Hørelsen er der nok ikke så meget at gøre ved, men DAC'en kommer senere...
Hej HFG,Mitt lytterom er min stue, som igjen er i en mindre leilighet. Det begrenser seg derfor med plassering og flytting. Bilder av anlegget er lagt ut tidligere i tråden.
Uansett... takk for tilbakemeldinger, skal lese mer over dem siden.
Vil jeg sikkert Sender du en pm med lengde, og gjerne en link til dem på nettet.Har noen anti cable du kan få teste,om du vil?
Har ikke bluesound. Eneste jeg gjorde var å endret på setting i Tidal til Master ettersom jeg skulle spille et album som var master. Etter det gikk det i dassHusker jeg styrte litt med det der jeg også. Har du vært inne å "rotet" i innstillinger på Bluesound? (Om det er det du har brukt?)
Jeg gjorde det og mistet lyd på HiFi/Master. (Tror jeg alternerte på valget om min dac tok MQA eller ikke)
Desktop versjon.Setting i mobil appen eller desktop versjonen av Tidal?
Det er gjort allerede, uten at det funket. Får se hva dem svarer etterhvert, men om det ikke løses seg kan jeg like godt benytte spotify som er halve prisen og har samme kvalitet på musikken.Avinstallere programmet og last inn på ny?
Den komponenten? Det er støy med kun forsterker, mer støy dersom DAC kommer på, og enda litt mer dersom RIAA er på.Ville startet med å finne hvilket apparat som tar inn støyen - kan vel ikke slå inn på alt ? Så snart du har lokalisert mottakeren av støyen så er det enklere å gå videre. Enten skjerming , eller bytte ut den aktuelle komponenten / kabelen .
Nei.var støyen der da du hadde transistorforsterker?
Minner litt om situasjonen her nå og da.Den komponenten? Det er støy med kun forsterker, mer støy dersom DAC kommer på, og enda litt mer dersom RIAA er på.Ville startet med å finne hvilket apparat som tar inn støyen - kan vel ikke slå inn på alt ? Så snart du har lokalisert mottakeren av støyen så er det enklere å gå videre. Enten skjerming , eller bytte ut den aktuelle komponenten / kabelen .
Med DAC og RIAA er støy volumstyrt, det er det ikke dersom det kun er forsterker som er på. Og kabler? Det er p.t. prøvd ulike kabler uten hell. Og ulyden forsterkes/minskes ved å GÅ forbi anlegget, det fant jeg ut i dag. Så hvilken komponent skal jeg da starte med?
I beste fall slik jeg ser det kan jeg minimere det, men ikke fjerne det.
Nei.var støyen der da du hadde transistorforsterker?
EDIT: Og derfor er et av valgene mine å gå tilbake til transistor. Det er ikke ønskelig, men mulig det er eneste løsning i denne leiligheten.
Kopparplåt mot naboen.Ville startet med å finne hvilket apparat som tar inn støyen - kan vel ikke slå inn på alt ? Så snart du har lokalisert mottakeren av støyen så er det enklere å gå videre. Enten skjerming , eller bytte ut den aktuelle komponenten / kabelen .
HVIS det er naboen, ikke sikkert. Og siden dette er stuen min, så blir det neppe satt opp noe slikt. Da får jeg heller finne alternativ forsterker.Kopparplåt mot naboen.Ville startet med å finne hvilket apparat som tar inn støyen - kan vel ikke slå inn på alt ? Så snart du har lokalisert mottakeren av støyen så er det enklere å gå videre. Enten skjerming , eller bytte ut den aktuelle komponenten / kabelen .
og på den siste dag gav gud transistoren til menneskene for at de skulle gledes med vakker og støyfri lyd. stille, sa han, og det ble stille; bare musikken kunne høres!Nei.var støyen der da du hadde transistorforsterker?
EDIT: Og derfor er et av valgene mine å gå tilbake til transistor. Det er ikke ønskelig, men mulig det er eneste løsning i denne leiligheten.
Hehe.og på den siste dag gav gud transistoren til menneskene for at de skulle gledes med vakker og støyfri lyd. stille, sa han, og det ble stille; bare musikken kunne høres!Nei.var støyen der da du hadde transistorforsterker?
jeg sier eder; kast røra ut av alteret.
htEr det støy i ht eller er det traforstøy fra forsterker?
Jada, har flyttet på, ingen endringer. Akkurat hva det er blir nok vanskelig å finne uansett, så veldig long shotHar du en mulighet til å gjøre opptak av støyen og dele dette?
Har du mulighet til å flytte litt på utstyret for å høre om det blir noen endring?
For min del har jeg bodd to forskjellige steder hvor feks klokkeradioen ble «drept» av uidentifisert støy som også påvirket mobildekning. Det er rimelig sikkert at det gikk en magnetisk åre rett under/forbi.
Det samme gjentok seg et helt annet sted. Mobilen var nærmest død på disse punktene så en måtte flytte seg for å kunne ha en samtale. Støyen på klokkeradioen kunne minne om søkestøy på kortbølgen.
Long shot men,....
Hun har jo prøvet med push pull el34. Der er et eller annet i leiligheten som får rør til opptrede som støy mikrofoner. Forsterker som hun prøvede fra meg for noe tid siden er helt støyfrie på mine 99-100 db altec høyttalere.slutt med feilsøk og styr.
returnér forsterkeren til selgeren.
flere som har hatt støyproblemer med lm, tyder på dårlig byggekvalitet og/eller kvalitetskontroll.
finn en dugandes transeamp igjen, høyttalerne dine trenger uansett mer muskler enn hva et stakkars 845 kan levere.
skal du absolutt ha rør på de høyttalerne, så kjøp noe push pull pentode-basert fra ear, manley, vtl, etc - produsenter med lang og solid fartstid og gjerne med bakgrunn fra studiomiljøene.
OK, jeg har nok ikke forsøkt like mange høyttalere som du har. Men hvorfor mener du Tannoyene ikke er noe særlig? Sett bort fra ulyd er det svært god lyd i Tannoyene sammen med 845, så jeg ser ikke poenget ditt.ok, da er det bare å kutte ut rør, da.
intet stort tap på de tannoyene, snarere tvert imot.
Fullt mulig at de kan blomstre enda mer med kraftigere forsterker. Det er i alle fall helt sikkert at de trives bedre med rør enn transistor.tannoyene dine er dritgode, de, intet vondt å si om de.
lette å få til er de også.
lenge siden jeg hørte de og lillebrødrene, men fikk inntrykk av at de spilte best når de har wattsterke forsterkere i ryggen.
er jo endel elementer som skal holdes styr på.
Ja, det blir et nederlag!Huff. Føler med deg til de grader.
Slet med det samme. Hadde en rør-pre som tulla, dvs flere. Testet flere.
La f. Eks hånden flatt nedpå pre eller forsterker, så forsvant mye støy. Men bare da.
En løsning for meg var å ha Tuner laaangt, så langt mulig til venstre i stereobenk og plassere pre langt unna. Det var litt bedre.
Men du skal vite jeg sleit.. Huff huff..
Det var med hatten i lomma jeg bare måtte kvitte meg med rør.
Sorgen var heldigvis kortvarig da MI pre kom i hus.
Husker det minte om rør pluss et vanvittig godt skyv i bassen.
Så for å spare frustrasjonen må du desverre kvitte deg med rør. Snufs.. Ja er snufs..
Men sånn i dag, angrer jeg ikke.
Blir som å kutte ut fotball helt og få et mye lykkeligere liv.
Mvh
Frank