Halløjsa HiFiGirl, håber alt er godt
Vi har også igen fået en dejlig LP shop på Amager (lige syd for København) efter mange års fravær, så det er et sted man gerne vil besøge: Amager Records.
Da jeg snart skal til at opgradere min pladespiller, bliver der nok købt en del LP'er derfra når jeg når så langt. Jeg har jo en vintage Luxman PD-121 fra 1978, som jeg har modded over the years. Men den gamle Fidelity Research FR-54 arm har set bedre dage, så jeg har besluttet mig for en Jelco TK-850S eller 950S, og en Hana ML pickup. Forstærkningen herfra kommer Accuphase AD-50 modulet til at stå for. Det kan skubbes direkte ind i min Accuphase E-370, og skulle lyde virkelig godt, både med MM og MC.
Men før jeg gør det, har jeg besluttet mig for en DAC, og jeg er nået frem til at det skal være en Luxman DA-06. Den kommer forhåbentlig i hus indenfor ca. en måned, og jeg glæder mig så meget
Den har fået fantastiske anmeldelser overalt, og er meget detaljeret, gennemsigtig og musikalsk i lyden. Den klarer det meste digitale musik i høj opløsning, og har oven i købet en fremragende headphone amp indbygget.
Da jeg ikke har fulgt med her i et stykke tid, aner jeg ikke hvordan det er gået hos dig med din rørforstærker. Endte du med at købe en ny? Hvis ja, hvilken?
Mange hilsener
Hei på deg!
Jeg har fortsatt samme forsterker (LM 845IA). Den låter godt, men jeg har litt planer fremover med tanke på støy som er en utfordring hos meg. (Og til dere som leser dette med støy, om dere vil vite hva det går i, les tråden. Gidder ikke skrive om det igjen). Så får vi se hvor jeg havner hen, intet er gitt enda
Høres ut som at det er mye spennende som skjer hos deg, hyggelig at du stikker innom tråden!
Enjoy
Ked af at høre at du bokser med støj i anlægget.
Er det brum fra forstærkeren?
Kører du med de originale rør, eller har du monteret et andet brand?
Eller stammer støjen måske fra strømnettet?
Fra pladespilleren?
Har du forbundet GROUND fra pladespilleren på forstærkerens STEL?
Er både pladespiller og forstærker tilsluttet lysnettet i samme vægudtag, eller i 2 forskellige vægudtag (stikkontakter)?
Andre LM ejere ser også ud til at have problemer med brum. Er der stadig støj/brum, når der ikke er tilsluttet nogen andre apparater i linieindgangene?
Stiger støjen/brummet i niveau når du skruer op for lydniveauet, eller er den konstant i niveau?
Har du forsøgt med et støjfilter?
De herover nævnte spørgsmål er de første der dukker op i mit hoved, men du har jo erfaring, og har sikkert prøvet det hele af allerede, uden nogen forbedringer. På nettet taler LM ejere om "heater wires". Jeg tænker at du allerede har checket dette også?
At elske musik kan desværre nogen gange medføre en del udfordringer, og nogen af dem er forholdsvis simple, mens andre er sværere at tackle. Jeg håber du får has på problemet.
Jeg er jo super heldig, i og med at jeg bor i en nyrenoveret ejendom (også nyt el-net), hvor der ikke er antydning af støj fra strømnettet, og desuden har jeg aldrig ejet rørudstyr, så med fuldt skrald på volumenkontrollen, er der absolut intet at høre i højttalerne.
Alt muligt held og lykke herfra