Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Fant plutselig ut at dette er den beste tråden for å si "gratulerer med dagen" i!
    OOOOoooopss... Sorry.... Den havde jeg overset....
    1000 mange gange tillykke med dagen... og så på kvindernes internationale kampdag :) :) :)
    Skal man ta´ sig i agt???? :) ....... Pyha... Nåede det lige inden midnat :)
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Fant plutselig ut at dette er den beste tråden for å si "gratulerer med dagen" i!
    OOOOoooopss... Sorry.... Den havde jeg overset....
    1000 mange gange tillykke med dagen... og så på kvindernes internationale kampdag :) :) :)
    Skal man ta´ sig i agt???? :) ....... Pyha... Nåede det lige inden midnat :)
    Takker! ;)
    Ups !!!

    Den så jeg ikke komme, men forsinket tillykke på 29-års dagen alligevel. Det er 29, ikke sandt?
    ;)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Fant plutselig ut at dette er den beste tråden for å si "gratulerer med dagen" i!
    OOOOoooopss... Sorry.... Den havde jeg overset....
    1000 mange gange tillykke med dagen... og så på kvindernes internationale kampdag :) :) :)
    Skal man ta´ sig i agt???? :) ....... Pyha... Nåede det lige inden midnat :)
    Takker! ;)
    Ups !!!

    Den så jeg ikke komme, men forsinket tillykke på 29-års dagen alligevel. Det er 29, ikke sandt?
    ;)
    Jeg kommer nok aldri forbi 29 år! ;)
    Men i går var nok pga. kvinnedagen.
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Jeg ved ikke om dette har interesse for nogen her, men jeg håber det er ok at poste det. Hvis HFG ikke ser nogen relevans til tråden, fjerner jeg bare indlægget igen, no problem. Bare sig til... :)

    Da jeg snart får en god DAC i hus, forsøgte jeg for første gang at købe en ISO fil af Santana's "Caravanserai". Det er en plade jeg kender særdeles godt, da jeg har hørt den hundredevis af gange siden jeg først købte LP'en, og siden CD'en da den udkom.

    ISO filen stammer fra en Mobile Fidelity Sound Labs skive, og dermed (forhåbentlig) af lidt bedre lydkvalitet end CD'en og især bedre end LP'en. Men om skiven blev udgivet som det ene eller det andet medie, lagde jeg ikke mærke til. Det kunne være LP, SACD eller hvad ved jeg, men det er i princippet ligegyldigt i dette tilfælde.

    Da jeg åbnede ISO filen i foobar2000 kunne den afspilles, men på min laptop (indbygget lydkort) og via et sæt AKG-712 PRO headphones lød det ikke meget anderledes end CD'en. Derfor forsøgte jeg at konvertere filen til 24/44, hvilket lød en del renere, med bedre transienter, mange flere detaljer, bedre overtoner og stemmer, og et mindre diffust lydbillede.

    For sjovs skyld forsøgte jeg derefter at konvertere denne 24/44 fil til 24/96 via dBpoweramp, hvilket så vidt jeg kunne bedømme lød en smule bedre end 24/44 filen med mere luft i toppen og et større lydbillede, samt en smule mere detaljeret. Filen fylder selvfølgelig flere gange den oprindelige størrelse, men da HDD-plads er billigt, tænkte jeg at det ikke betød så meget. Jeg har nemlig ikke tænkt mig at købe stort ind af denne type ISO filer.

    Formålet med det her, er jo som nævnt at checke (når min DAC ankommer) hvilken forskel der evt. måtte være på de 3 digitale bitrates og samplerates som jeg nu har på harddisken. Jeg er spændt på resultatet, for det er nyt for mig med disse procedurer. Jeg har dog både SACD, DVD-A (24/96 og 24/192) og et par BluRay discs i samlingen, og på de bedste af dem, er der noget mere dynamik og flere detaljer, end på gennemsnits-CD'erne. Men mærkeligt nok, lyder de bedste af mine redbook CD'er helt fantastisk, faktisk næsten på højde med hi-res skiverne. På samme måde er der hi-res albums der ikke lyder spor bedre end almindelige CD'er.

    Men det er naturligvis helt afhængigt af den resulterende lydkvalitet på masteren, hvilken jo desværre svinger en del, ikke mindst i nyere tid på grund af den stigende misbrug af loudness (kompression/limitere) for at tilfredsstille de unge, der lytter via ørepropper på mobilen. At det så lyder forfærdeligt på et godt anlæg, betyder åbenbart ikke så meget for musikbranchen.

    Er der nogen her der har lignende erfaringer med hi-res, eller er der flest vinylfans i tråden her?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke at jeg har noe med det, men det virker som det kan være en idè å opprette en DK-tråd her på HFS...
    Her, er det i hvertfall adskillig flere innlegg fra dansker enn fra jenter.;)

    Men det er jo opp til HiFi-girl selvsagt.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg ved ikke om dette har interesse for nogen her, men jeg håber det er ok at poste det. Hvis HFG ikke ser nogen relevans til tråden, fjerner jeg bare indlægget igen, no problem. Bare sig til... :)

    Da jeg snart får en god DAC i hus, forsøgte jeg for første gang at købe en ISO fil af Santana's "Caravanserai". Det er en plade jeg kender særdeles godt, da jeg har hørt den hundredevis af gange siden jeg først købte LP'en, og siden CD'en da den udkom.

    ISO filen stammer fra en Mobile Fidelity Sound Labs skive, og dermed (forhåbentlig) af lidt bedre lydkvalitet end CD'en og især bedre end LP'en. Men om skiven blev udgivet som det ene eller det andet medie, lagde jeg ikke mærke til. Det kunne være LP, SACD eller hvad ved jeg, men det er i princippet ligegyldigt i dette tilfælde.

    Da jeg åbnede ISO filen i foobar2000 kunne den afspilles, men på min laptop (indbygget lydkort) og via et sæt AKG-712 PRO headphones lød det ikke meget anderledes end CD'en. Derfor forsøgte jeg at konvertere filen til 24/44, hvilket lød en del renere, med bedre transienter, mange flere detaljer, bedre overtoner og stemmer, og et mindre diffust lydbillede.

    For sjovs skyld forsøgte jeg derefter at konvertere denne 24/44 fil til 24/96 via dBpoweramp, hvilket så vidt jeg kunne bedømme lød en smule bedre end 24/44 filen med mere luft i toppen og et større lydbillede, samt en smule mere detaljeret. Filen fylder selvfølgelig flere gange den oprindelige størrelse, men da HDD-plads er billigt, tænkte jeg at det ikke betød så meget. Jeg har nemlig ikke tænkt mig at købe stort ind af denne type ISO filer.

    Formålet med det her, er jo som nævnt at checke (når min DAC ankommer) hvilken forskel der evt. måtte være på de 3 digitale bitrates og samplerates som jeg nu har på harddisken. Jeg er spændt på resultatet, for det er nyt for mig med disse procedurer. Jeg har dog både SACD, DVD-A (24/96 og 24/192) og et par BluRay discs i samlingen, og på de bedste af dem, er der noget mere dynamik og flere detaljer, end på gennemsnits-CD'erne. Men mærkeligt nok, lyder de bedste af mine redbook CD'er helt fantastisk, faktisk næsten på højde med hi-res skiverne. På samme måde er der hi-res albums der ikke lyder spor bedre end almindelige CD'er.

    Men det er naturligvis helt afhængigt af den resulterende lydkvalitet på masteren, hvilken jo desværre svinger en del, ikke mindst i nyere tid på grund af den stigende misbrug af loudness (kompression/limitere) for at tilfredsstille de unge, der lytter via ørepropper på mobilen. At det så lyder forfærdeligt på et godt anlæg, betyder åbenbart ikke så meget for musikbranchen.

    Er der nogen her der har lignende erfaringer med hi-res, eller er der flest vinylfans i tråden her?
    At du skriver om det er greit nok. Men jeg er sikker på at det finnes egne tråder på HFS som gjelder dette temaet, så det er fint om du tar diskusjonen der heller :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Ikke at jeg har noe med det, men det virker som det kan være en idè å opprette en DK-tråd her på HFS...
    Her, er det i hvertfall adskillig flere innlegg fra dansker enn fra jenter.;)

    Men det er jo opp til HiFi-girl selvsagt.
    Velkommen er dere alle i denne tråden. Så får jeg heller si stopp når det diskuteres ting som hører andre steder til :)

    Bluesbreaker.....
    Billede med kjole på. Ellers tæller det ikke ;) ;) ;)
    Vis vedlegget 574141

    Hahahahahaha dagens!
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Lol, et billede i kjole og højhælede sko osv kan jeg faktisk godt klare ;)
    Jeg er bare bange for at nogen griner sig ihjel...

    Saint or Sinner party 1997-1.jpg


    Det er mig til venstre.
    Billedet blev taget i slut 90'erne, hvor jeg sang i et gospelkor, og vi havde et party. Jeg havde skrevet en sang om jenterne i koret, og for at dramatisere det lidt ekstra, klædte vi tenorer os ud som piger.

    Flere af jenterne i koret havde problemer med at holde på vandet da de så os komme "på scenen"...

    There you go... :)
    Yndigt, ikke sandt?

    Der er ingen smalle steder - jeg er frisk på lidt af hvert som I ser...
    Nu passer jeg nok endnu dårligere i jentetråden, men jeg synes I skulle have et billigt grin ;)
     
    Sist redigert:

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Lol, et billede i kjole og højhælede sko osv kan jeg faktisk godt klare ;)
    Jeg er bare bange for at nogen griner sig ihjel...

    Vis vedlegget 574171

    Det er mig til venstre.
    Billedet blev taget i slut 90'erne, hvor jeg sang i et gospelkor, og vi havde et party. Jeg havde skrevet en sang om jenterne i koret, og for at dramatisere det lidt ekstra, klædte vi tenorer os ud som piger.

    Flere af jenterne i koret havde problemer med at holde på vandet da de så os komme "på scenen"...

    There you go... :)
    Yndigt, ikke sandt?

    Der er ingen smalle steder - jeg er frisk på lidt af hvert som I ser...
    Nu passer jeg nok endnu dårligere i jentetråden, men jeg synes I skulle have et billigt grin ;)
    hehehe herlig bilde! :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    For ordens skyld; dette er altså ikke meg...
    Det er Mick Fleetwood i Fleetwood Mac.
    130403746477.jpg

    Absolutt en klassiker fra 60-tallets British Blues Boom.
    Originalen av Black Magic Woman og Albatross er på denne.
    Der får man høre en som spiller gitar så håra står på armene. Peter Green.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Sitter på hjemmekontor (gjemmekontor, alt ettersom) med anlegget på. Endelig er det tid til å spille musikk :D Må jo se det positive midt oppi disse virustider.
    Dessverre ryker ferieturen min til Spania til, får bare håpe at jeg klarer å ta den igjen senere i høst en gang.

    Men nå, til dagens spenning... jeg trenger en pakke dopapir. Wish me luck!
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sitter på hjemmekontor (gjemmekontor, alt ettersom) med anlegget på. Endelig er det tid til å spille musikk :D Må jo se det positive midt oppi disse virustider.
    Dessverre ryker ferieturen min til Spania til, får bare håpe at jeg klarer å ta den igjen senere i høst en gang.

    Men nå, til dagens spenning... jeg trenger en pakke dopapir. Wish me luck!
    I wish you luck :) :)
    Min Count Basie er "delivered"... på mit job :(
    og jeg er hjemsendt for sikkerheden, så der ligger den bare :( :( :(
    Glæder mig til at høre din melding, når pickuppen rammer rillerne på din.... :)
    Happy weekend to you :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Sitter på hjemmekontor (gjemmekontor, alt ettersom) med anlegget på. Endelig er det tid til å spille musikk :D Må jo se det positive midt oppi disse virustider.
    Dessverre ryker ferieturen min til Spania til, får bare håpe at jeg klarer å ta den igjen senere i høst en gang.

    Men nå, til dagens spenning... jeg trenger en pakke dopapir. Wish me luck!
    I wish you luck :) :)
    Min Count Basie er "delivered"... på mit job :(
    og jeg er hjemsendt for sikkerheden, så der ligger den bare :( :( :(
    Glæder mig til at høre din melding, når pickuppen rammer rillerne på din.... :)
    Happy weekend to you :)
    Åh nei!
    Min er on route et eller annet sted, så må nok vente litt enda. Så kjipt at den ligger på jobben!
    Helgen min er reddet, dopapir er kommet i hus ;)

    God helg til deg og alle andre her inne. Stay healthy!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sitter på hjemmekontor (gjemmekontor, alt ettersom) med anlegget på. Endelig er det tid til å spille musikk :D Må jo se det positive midt oppi disse virustider.
    Dessverre ryker ferieturen min til Spania til, får bare håpe at jeg klarer å ta den igjen senere i høst en gang.

    Men nå, til dagens spenning... jeg trenger en pakke dopapir. Wish me luck!
    I wish you luck :) :)
    Min Count Basie er "delivered"... på mit job :(
    og jeg er hjemsendt for sikkerheden, så der ligger den bare :( :( :(
    Glæder mig til at høre din melding, når pickuppen rammer rillerne på din.... :)
    Happy weekend to you :)
    Åh nei!
    Min er on route et eller annet sted, så må nok vente litt enda. Så kjipt at den ligger på jobben!
    Helgen min er reddet, dopapir er kommet i hus ;)

    God helg til deg og alle andre her inne. Stay healthy!
    Litt usikker på hvordan dopapir kan redde helgen. Har en del forslag, men kjenner at det her er unødvendig å gå i detaljer :D
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Sitter på hjemmekontor (gjemmekontor, alt ettersom) med anlegget på. Endelig er det tid til å spille musikk :D Må jo se det positive midt oppi disse virustider.
    Dessverre ryker ferieturen min til Spania til, får bare håpe at jeg klarer å ta den igjen senere i høst en gang.

    Men nå, til dagens spenning... jeg trenger en pakke dopapir. Wish me luck!
    I wish you luck :) :)
    Min Count Basie er "delivered"... på mit job :(
    og jeg er hjemsendt for sikkerheden, så der ligger den bare :( :( :(
    Glæder mig til at høre din melding, når pickuppen rammer rillerne på din.... :)
    Happy weekend to you :)
    Åh nei!
    Min er on route et eller annet sted, så må nok vente litt enda. Så kjipt at den ligger på jobben!
    Helgen min er reddet, dopapir er kommet i hus ;)

    God helg til deg og alle andre her inne. Stay healthy!
    Litt usikker på hvordan dopapir kan redde helgen. Har en del forslag, men kjenner at det her er unødvendig å gå i detaljer :D
    Hehe. Jeg for min del har nok med å se for meg en hel helg uten dopapir. Shit! ;)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.246
    Sted
    Bartistan
    Om andre folk hamstrer all maten ut av butikkene minsker jo ditt behov for dasspapir tilsvarende, så det går nok greit ;)

    Denne uken (mandag og i dag) har jeg hatt 2 fantastiske ettermiddager og kvelder med god mat, godt øl og godt selskap.
    Tusen takk skranglefant, dette må vi gjøre igjen! :cool:
    Sjøl takk!
    Vi er rett og slett dyktige til å drikke øl og prate skit.
    En sann fryd :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Om andre folk hamstrer all maten ut av butikkene minsker jo ditt behov for dasspapir tilsvarende, så det går nok greit ;)

    Denne uken (mandag og i dag) har jeg hatt 2 fantastiske ettermiddager og kvelder med god mat, godt øl og godt selskap.
    Tusen takk skranglefant, dette må vi gjøre igjen! :cool:
    Sjøl takk!
    Vi er rett og slett dyktige til å drikke øl og prate skit.
    En sann fryd :)
    Word!
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hjemmekontor er s´gu kedeligt :)
    Har fået tiden til at gå med at vaske masser af plader og genhøre noget af det af samlingen, som sjældent kommer på.
    Og der stødte jeg så på en skive.... David Bowie "Black Tie White Noise". Den er bare blevet glemt som en, der ikke rigtig sagde mig noget dengang.
    STOR feil. Måske det kræver, at man bli´r lidt ældre, men for pokker da, en go´ skive :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hjemmekontor er s´gu kedeligt :)
    Har fået tiden til at gå med at vaske masser af plader og genhøre noget af det af samlingen, som sjældent kommer på.
    Og der stødte jeg så på en skive.... David Bowie "Black Tie White Noise". Den er bare blevet glemt som en, der ikke rigtig sagde mig noget dengang.
    STOR feil. Måske det kræver, at man bli´r lidt ældre, men for pokker da, en go´ skive :)
    Finnes nok en hel del som må vokse litt på en. Men hjemmekontor på en lørdag?
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Jeg faldt lige over en ægte norsk perle i Stereo+. Måske var det noget for HFG, hvis hun overvejer ny forstærker? Der er vist ingen tvivl om at den lyder knaldgodt: https://view.joomag.com/stereopluss-utgave-nr-2-2020/0157809001584207184?short

    Og så lige en meget kort tilbagemelding efter 5 dages intensiv lytning på min nye DAC: WOW!!!

    Jeg håber og tror at I klarer tingene på jeres sædvanligt rationelle måde i det kolde Nord, ikke mindst i disse tider, hvor man må kose sig med hyggelig musik hjemme det meste af tiden. Pas godt på jer selv og hinanden :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg faldt lige over en ægte norsk perle i Stereo+. Måske var det noget for HFG, hvis hun overvejer ny forstærker? Der er vist ingen tvivl om at den lyder knaldgodt: https://view.joomag.com/stereopluss-utgave-nr-2-2020/0157809001584207184?short

    Og så lige en meget kort tilbagemelding efter 5 dages intensiv lytning på min nye DAC: WOW!!!

    Jeg håber og tror at I klarer tingene på jeres sædvanligt rationelle måde i det kolde Nord, ikke mindst i disse tider, hvor man må kose sig med hyggelig musik hjemme det meste af tiden. Pas godt på jer selv og hinanden :)
    Fint du koser deg med ny DAC. Som du sier får vi gjøre det beste ut av det, selv har jeg nettopp hørt et album som er lenge siden fikk audiens hos meg. Superb lyd på det er det også! https://tidal.com/browse/album/2565547

    Så jeg sitter nå her med tøflene på og lytter til musikk, mens jeg jobber litt innimellom. Kunne hatt det verre ;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Den kendte jeg overhovedet ikke :)
    Det var dog et vidunderligt, vellydende relaxed album. Shine on you crazy diamond er da helt suverænt.
    På Discogs omgående...... og NEI.... fa´en...... ikke på vinyl :(
    Til gengæld CD ned til 2,50 Euro.. så det går nok :) :)
    Tak for Tipp :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn