Hifi-girl77
Hi-Fi freak
Denon 103 er helt sikkert flott, men det må da finnes andre som også er verdt å se nærmere på? Ser for meg 0-10.000 kr klassen.
Herlig, sender deg en PM!Du kan låne en SPU av meg (naken, så den passer i andre armer) og sikkert en annen MC om du vil. Send meg en PM så shipper jeg. Null stress, ligger bare her.
Byttelånte meg til en Accuphase AC-1. Den låt så godt at jeg kjøpte en. Dessverre er den ennå ikke i hus, men den låt knall og lå innenfor budsjettgrensene dine.Denon 103 er helt sikkert flott, men det må da finnes andre som også er verdt å se nærmere på? Ser for meg 0-10.000 kr klassen.
Takker, skal se nærmer på denne.Byttelånte meg til en Accuphase AC-1. Den låt så godt at jeg kjøpte en. Dessverre er den ennå ikke i hus, men den låt knall og lå innenfor budsjettgrensene dine.
mvh
Takk Hasse!Hei.... og velkommen tibage i din tråd .
Send mig navn, adresse mv. på PB, så sender jeg deg en ny-retippet Ortofon Rondo Bronze.
Den bør køre med 2.3 - 2.4 grams nåletrykk..... noget som burde være super passende for din arm.
Den må du få til evig arv og eie
Har efterhånden så mange, og får den ikke brugt, og da gør den vel bedre nytte i Bergen end her i skuffen.
Du kan vel sponsorere en IPA en skønne dag, når det igen bli´r tilladt for dumme danske at komme ind i Norge igen
Jeg har gått til innkjøpt av en MM Audio-Technica AT-VM95C/H for å teste det ut, men å gå helt bort fra MC tror jeg ikke at jeg gjør. Men sikkert greit å ha mulighet til begge typer, litt avhengig av musikken jeg velger å spille. Vi får se fremover hvordan det blir, lommeboken må dessverre også henge med i svingene herAv dyrere ting er det fristende å anbefale AT33Sa, men hvis du ikke får til AT33PTG/II ordentlig så er det kanskje ikke så lurt. De er jo identiske hva stivhet angår, så om du er misfornøyd med matchen på den ene blir du fort det også med den andre. AT-OC9 serien er en annen staude innen anbefalinger, men de er mykere og utgår vel dermed også.
Ellers er en VMN95SH eller ML nål til huset på den VM95C en nærliggende anbefaling, da har du i alle fall en alvorlig god MM liggende og trenger ikke tenke mer på det på en stund.
OK... fullt mulig du har rett. Jeg får se nærmere på det etter hvert, jeg tok bare en rask kikk på det nå.Tror bestemt ikke, du har rett m.h.t. compliance.
Den er lavere end på din PTG-II.
Om det er lykkedes dig at slide PTG´en op uten problemer, da er Bronzen endda bedre til armen din
PTG = nåletrykk 2.0 gram. Bronze = nåletrykk 2.3 - 2.4 = stivere = lavere compliance. Legg merke til
at Japansk & Europeisk oppgivet compliance ikke er det samme (bare for at gøre det så lett som muligt)
Ang det med armvekt kontra compliance så bruker jeg denne siden som referanse.
Cartridge Resonance Evaluator - Vinyl Engine
Denne går på listen, takk for tips!Jeg holder på å teste Denon DL-A110 pu,
Og er meget imponert hvor bra denne er.
Tusen takk, rama!hyggelig å se deg her inne igjen, hifigirl.
ser at du har fått mange gode pu-forslag og tilbud om lån, nice.
selv har jeg gått fra den relativt dyre dynavector xx2 mk2 (mc) til den langt rimeligere audio technica at-150mlx (mm) og trives utmerket med det.
prøver ikke å si at 150mlx er bedre enn xx2 eller noe sånt, går man til verks med hifi-ører vil nok mc'n vinne ut.
men det er noe med den spilleglade, friske stilen til den billige, upretensiøse mm pu'n som tiltaler meg veldig.
skulle egentlig bare bruke den en kort periode mens jeg kikket etter en ny mc pu, men nå har jeg brukt den i to år og stresser jeg lite med oppgraderinger på den fronten.
har sluttet å kalle 150mlx for en vente-pickup.
den har gått ut av produksjon nå, og etterfølgeren heter at-150sa.
Takk for tips!Jeg ville heller ha brukt denne, fra Korf Audio. Den fra Vinyl Engine (og hundre andre plasser) er basert på eldgamle beregninger fra en tid da materialene i bruk var ganske annerledes enn i dag, mens Korfs kalkulator er basert på målinger gjort over de siste par-tre år. Den passer også veldig mye bedre med mine praktiske erfaringer enn den gamle.
Jeg la inn verdiene som du ser på bildet under nå som jeg så specs. Her må dere bare si til dersom jeg har bommet på input om compliance. Headshell la jeg til 1 gram for monteringsskruer. Men hvis jeg leser denne rett er vel denne pu litt i grenseland for om den vil funke på min ATP 12-T arm.Jeg har som nevnt på PM også en AT-F5/OCC.
Den er ikke stiv, men jeg kjenner ikke armen din særlig godt. Enkel å sende om du er interessert.
Takk, ptb!Godt å registrere at det er liv .
Mht armen, så ser jeg den er oppgitt med hele 21gr i effektiv masse. Vet du om det er med, eller uten headshell?
Ikke her. Ca 0,5g er ikke et lite avvik imo. Begge vekter skåret 100% med samme lodd.Ellers fører det lille avviket i høyde kun et svært lite avvik i målt vekt.
Ikke her. Ca 0,5g er ikke et lite avvik imo.
Ja, men det er ikke avviket jeg har her. Det er ca 0,5Helt enig. Derfor skrev jeg 0.05g.