Audiophile-Arve
Æresmedlem
Når det gjeld Kiseki, ligg på rundt 20 kkr for tida. AudioaktørenHar selv lett lenge etter en Koetsu Black til under 10 K (budsjettgrensen) uten å finne noen. Kanskje Kiseki er rimeligere?
mvh
Når det gjeld Kiseki, ligg på rundt 20 kkr for tida. AudioaktørenHar selv lett lenge etter en Koetsu Black til under 10 K (budsjettgrensen) uten å finne noen. Kanskje Kiseki er rimeligere?
mvh
Gjelder vel alle, men vår kjære, tkr, samler snart pickuper som en filatelist samler frimerkerKven er det som ikkje treng ny pickup av og til....?
Råber kun "BINGO" om jeg vinder den pickuppenLangt meir foruftig med pickupar. Dei kan brukast til noko, og har ikkje berre samleverdi. Skulle laga ein pickup-quiz, skulle vi ikkje? Eller ein pickup-bingo, der vi ropar bingo om vi har den aktuelle pickupen i samlinga....
Sant! Tenkte i dag at jeg skulle finne noe annet enn nettopp denne.
Enn kommer lissom ikke utenom denne... og nå fikk jeg oxo lyst på en god kaffe og sigar... igjen...
En alternativ produsent som ofte blir forbigått/uteglemt er SoundSmith. De har også et par greie alternativer i det prisområdet du "er" i....ikke minst så skal jeg hente ortofon bronze i posten i dag som kom seg relativt raskt over dammen fra Danmark Mye spennende med andre ord.
Noteres!En alternativ produsent som ofte blir forbigått/uteglemt er SoundSmith. De har også et par greie alternativer i det prisområdet du "er" i.
Moving Iron har jo noen fordelaktige sider.
Den har kørt mindre en 10 timer siden jeg fikk den hjemfra retipping. nok nærmere 10 platesider (give or take a little)@HasseBasse : Har kjørt litt på Ortofon Rondo Bronze nå, og joda, det ble et løft i lydbildet. Nå skal jeg ikke si at den har flere detaljer enn PTGII, men jeg synes den har et mer åpent lydbilde. Det ble mer luft og litt mer "kjøtt på beinet" synes jeg. Hvor mange timer hadde denne kjørt fra før?
Det er vel op til dig....... Selv synes jeg, det lyder som en FIN idéSå spørs nå om jeg heller skal bruke denne pu, ha PTG som backup og bruke pengene mine på en ny RIAA i stedet.
You´re welcomeTusen takk igjen for denne!
10 timer var jo ikke all verdenNår jeg en gang kommer en tur til Bergen (efter covid) og infrier mitt IPA tilgodehavende , skal jeg ta´ en "liten", hjemmestrikket rør-riaa med, du kan låne.
Så skal du få høre "danish DIY", når det er bedst
Nei da .... det var ikke løgn, da jeg skrev, at den var ny-retippet. Den burde vel kunne gå i noen år hos deg10 timer var jo ikke all verden
Takk for svar!Hentede manualen. Nei.... den har ikke antiskating.
Da er det et absolutt "must", at din platespiller står 100% i water.
Helder den bare 1 grad mot venstre (set forfra) vil det være tydeligere på Ortofonen p.g.a. det høyere nåletrykk
Du kan også checke heldningen på liftarmen ved at køre armen innover platen med liften løftet.
Er det samme afstand til platen ved start og slutt?
Ja veldig bra album og hun har mange flere fantastiske utgivelser Er stor fan av dama
Jeg også. Har 2 på vinyl, men er nok flere som er verdt å kjøpe inn.Ja veldig bra album og hun har mange flere fantastiske utgivelser Er stor fan av dama
mvh
Denne burde du låne øret til hvis du ikke har denJeg også. Har 2 på vinyl, men er nok flere som er verdt å kjøpe inn.
Hmm... den har jeg ikke hørt faktisk, tenker jeg tåler et album til med henne når Live in Paris er ferdigDenne burde du låne øret til hvis du ikke har den
mvh
Høres ut som en god plan kos degHmm... den har jeg ikke hørt faktisk, tenker jeg tåler et album til med henne når Live in Paris er ferdig
Ooooh nice, takk for tips!!Siden du setter pris på Krall vil jeg foreslå at du også sjekker ut Holly Cole. Mye bra å velge i etter min smak, men...
Sløy, behagelig jazz som passer ypperlig om vinteren med en god cognac eller whisky til. Eller varm kakao for den del.
Henne kjenner jeg nok til. Samme med Madeleine Peyroux.Da kommer du ikke utenom Melody Gardot blir mye på en gang dette HFG
mvh
Takk - utrolig spennende artist!En til. En litt annerledes og ganske så glemt artist med det sukkersøte navnet (Margaret) Blossom Dearie og en stemme som liten pike. Veldig populær i London og NewYork over mange år, spilte med en rekke av datidens største, men er sjelden eller aldri nevnt i dag. Prøv deg på....
Blossom Dearie (1957)
og Once upon a summertime (1959)
....og se hva du synes.
Et album verd å også ha på DVD/Blu-Ray. Opptakene ble gjort over flere kvelder - og det er ulike opptak på DVD/Blu-Ray vs Vinyl/CD.