Ikke noe i veien for å bruke såkalt gode innspillinger.
Spesielt gøy kan det være å sette på Whitesnakes "Starkers in Tokyo" - det er overraskende mange som ikke klarer å finne ut hvem som spiller og synger.... "Problemet med noen av disse såkalte superinnspillingene kan være at de fort blir litt "kjedelige"......f eks Keith Jarrett, Norah Jones, Diana Krall.....
Heller ikke noe i veien for å bruke innspillinger som inneholder en eller annen form for ekstremkvalitet, f eks dyp bass, stort rom, over middels utklinging på piano eller gitar, ekstremt fast, potent bass, nærmikket vokal osb.
Her liker jeg f eks godt å bruke Lambchops "Is a woman" og Nils Petter Molværs "Khmer"
Vil man utfordre litt, bruker man innspillinger som ikke nødvendigvis låter like godt/behagelig på alle oppsett.
I sistnevnte kategori liker jeg gjerne å sette på Lynni Treekrems "Tusenfryd", Greg Browns "Yellow dog - med kuttet Cold+dark+wet". Begge disse kan låte litt skarpt/hardt i "feil" oppsett.....
Det viktigste, dog, er vel å bruke musikk og innspillinger man virkelig har sansen for.
Har ramser jeg bare opp noen alternativer: Talk Talk, Clash, Calexico, Henning Kvitnes, Tori Amos, Talking Heads, Damien Rice, Melody Gardot, Kate Bush, The White Birch, 16 Horsepower, Eddie Vedder, Bjørn Eidsvåg, Daft Punk, Fourplay, Midnight Choir, Rufus Wainwright, Sophie Zelmani, Vamp, Lars Winnerback, Melissa Horn, Regina Spector osb.....
Ad notam: Klassisk er her holdt helt utenfor, men burde hatt en egen avdeling.....
mvh
Proffen