Gjest.
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 865
Ja jeg var vel det, men det er jo slik det virker (nå tenker jeg på "snu det annet kinn... "og hva det fører til)
Du fortrekker den voldelige linjen, det er den du respekterer? Ja, på den måten blir jo verden er bedre sted.Om du snur det annet kinn til så skjer ingenting, akkurat som nå med disse jesuskarikaturene. Ingen kristen opposisjon. Hvis du vil ha rettferdighet må du ta den.
Det er det "venstresiden" har stått for i alle år. Ta makta selv!
De som er udnertrykkere i vårt land er i følge Ivar Løkken "STATEN" I følge deg er det "MUSLIMENE". Begge deler er bullshit, bortsett fra at litt for mange muslimske kvinner er i en temmelig undertrykket setting grunnet BÅDE staten og muslimene.Jeg er redd for mennesker som synes de har rett til å undertrykke og bestemme over andre uavhengig om de kaller seg kommunister, fascister, nazister, rasister, feminister, trompetister, syklister, muslimer, kristne eller hva som helst. Men i praksis er det i dag bare en gruppe som klarer dette systematisk og i stor stil, i alle fall i vårt land. Dette er grunnen til at jeg er redd dem, ikke deres tro på en Gud. At de får skjule dette menneskesynet under dekket: religion, og at på til får stor forståelse blant mange, skremmer meg.
Venstresiden har ofte et ønske om å støtte de undertrykte. Dette er selvsagt en bra egenskap, men problemet er at de ofte ikke klarer å skille de undertrykte og undertrykkerne. Da slår det ofte feil ut.
Hva fører det til om man snur det annet kinn til Gjest? Jeg skjønner overhodet ikke poenget ditt.
Det som undrer meg Honkey er at de som er de heftigste forkjempere i kvinnesaken også er de som i størst grad støtter de som er de heftigste kvinneundertrykkerne i dag. At du ikke har sett koblingen her undrer meg, snakker ikke bare om AKP, men f.eks og SV.
Hvem undertrykker muslimene mest knutinh? Er de mer undretrykt enn de selv undertrykker andre? Når det gjelder USA, den store satan, hvem var det de gikk inn og hjalp da Irak angrep Kuwait, i krigen Serbia/Kroatia og Sovet/Afghanistan? Muslimene.
Jeg er selvsagt enig i at muslimer ikke skal bli forfulgt, men kan heller ikke se at det skjer hos oss. De som forfølger muslimer her i landet er andre muslimer, fordi de lever feil og for vestlig. Jødene i Norge er kartlagt av muslimske grupper og føler seg utrygge, de rømmer nok snart landet og reiser til det eneste fristedet de har, Israel.
Noen eller mange?De som er udnertrykkere i vårt land er i følge Ivar Løkken "STATEN" I følge deg er det "MUSLIMENE". Begge deler er bullshit, bortsett fra at litt for mange muslimske kvinner er i en temmelig undertrykket setting grunnet BÅDE staten og muslimene.
Men svaret på dine undringer Komponenten er i grunn enkelt: Det går an å ha to tanker i huet på en gang. Man kan være BÅDE undertrykker OG undertrykket. Man kan være både diskriminert og diskriminerende. Det ser ut til at du har vondt for å begripe at det går an å kritisere handlinger MOT og handlinger FRA en og samme person. Jeg ser ikke det problemet.
Honkey
Prøver du å sette ny rekord i usaklighet og usannheter?Både jødedomen og kristendomen er respekterk av Islam, og kan fritt praktiseres selv i land som Iran så lange man ikke på noen vis misjonerer. Nyere religioner som Hare Krishna og Scientologene nyter nok ikke samme espekt.
Også her hjemme har muslimene og de kristne samme agenda, og det er ikke uvanlig å finne muslimer som stemmer KrF. Begge har samme mål:
Størst mulig støtte og inflytelse til religiøse organisasjoner, begrensning av menenskenes handlefrihet, tale og trykkefrihet, en innskrenkning av kvinners rettigheter og en økning av befolkningens religiøse plikter og inndoktrinering, og en generell sensur av kunst og kulturliv og musikk som motarbeider religionene, forbud mot upassende humor og annen kultur, og en generell verdig fordystring av samfunnslivet, samt begrensninger av all aktivitet på religøse tidspunkt, som søndager, påske og ramadam.
Mao. å jobbe for et dystert, trist og sørgelig samfunn der gudsfrykt og annen frykt er rådende, der menneskene er alvorstyngede underståtter av pretseskap, mullaher og profeter.
Det er vitterligen ikke sant.Både jødedomen og kristendomen er respekterk av Islam, og kan fritt praktiseres selv i land som Iran så lange man ikke på noen vis misjonerer. Nyere religioner som Hare Krishna og Scientologene nyter nok ikke samme espekt.
Kristne ønsker religiøs innflytelse for kristne verdier og feks sensur og innstilling av aktiviteter på helligdager ja, men ingen kristne partier har uttrykt at landet skal styres etter kristen lov tilsvarende sharia. Ei heller hører man mye snakk om en kristen ummah, eller at ikke-kristne skal utgjøre en underklasse tilsvarende dhimmi-folk. Ei heller har kristne land nektet å undertegne FNs menneskerettserklæring, slik alle muslimske land har gjort. Det går ikke an å sammenligne en gang. Selv de vi (PK-erne) anser som "moderate" muslimer de bør samarbeide med, er religiøst konservative i en slik grad at de får Jan Åge Torp til å fremstå som tatt ut av Sex & Singleliv.Også her hjemme har muslimene og de kristne samme agenda, og det er ikke uvanlig å finne muslimer som stemmer KrF. Begge har samme mål.
Du har en meget enkel måte å betrakte verden på. Du sier: "De kristne" som om det er en entydig og totalt homogen gruppe. Det har vært kristne med på de fleste reformer og liberaliseringer i vårt samfunn, samtidig som det har vært kristne som har kjempet imot, sammen med ikke kristne konservative krefter. Skillelinjene går både på langs og på tvers av tro, samtidig som det handler både om generasjonskløfter og politiske kløfter.Svært mye ille i mange Islamske samfunn, ikke noe tvil om det. Men grunnen til at vi har det bedre i Norge og vesten forøvrig er ikke grunent kristendomen, men at vi har et sekulært samfunn der de religiøse har begrenset makt og inflytelse.
I Norge er det de kristne som har motarbeidet de fleste liberaliseringer av samfunnet.
Jepps du har mye rett i dette. Det jeg sikter til er ikke "De Kristne" mange oppegående mennesker blandt dem, men de toneangivende motstandere av det frie mennesket er uforbausende ofte å finne i kirken og kristne organisasjoner. 'Konservative Kristne' er nok mer nyansert ja.Du har en meget enkel måte å betrakte verden på. Du sier: "De kristne" som om det er en entydig og totalt homogen gruppe. Det har vært kristne med på de fleste reformer og liberaliseringer i vårt samfunn, samtidig som det har vært kristne som har kjempet imot, sammen med ikke kristne konservative krefter. Skillelinjene går både på langs og på tvers av tro, samtidig som det handler både om generasjonskløfter og politiske kløfter.
Den fungerer i politisk sammenheng som en ren maktfaktor der de styrende organer kan bruke denne makten til å gjennomføre netste hva det skulle være. i det øyeblikk Kristendomen blir evangeliserende eller blandes sammen med politisk aktivitet er den i høyeste grad politisk.Grunnen til at kristnes politiske oppfatninger kan sprike så voldsomt, er at kristendommen ikke er politisk.
Politikk er ikke bare budgetter, og selv om men kan være uenig i utformingen av disse og kan enes om mye annet så fritar ikke dette stempelet som politisk.Lewis foreslår at man i stedet for å opprettholde egne kristne partier oppretter en forening for "kristne velgere", som lobbyerer for å få hvert enkelt av partiene til å fremme kristne standpunkter. Slike standpunkter som kristne kan enes om, vil, som vi ser, lettere være av verdimessig art enn standpunkter i fordelingspolitikken.
Lenge siden jeg har lest en tråd med mer neandertalertendens en dette. men skal prøve med litt saklighet likevel.Den fungerer i politisk sammenheng som en ren maktfaktor der de styrende organer kan bruke denne makten til å gjennomføre netste hva det skulle være. i det øyeblikk Kristendomen blir evangeliserende eller blandes sammen med politisk aktivitet er den i høyeste grad politisk.
Slik blir det når du diskuterer med usaklige ufrelste hedninger vet duLenge siden jeg har lest en tråd med mer neandertalertendens en dette. men skal prøve med litt saklighet likevel.
Blir litt som med våpendebatten i USA. Noen ser med nervøsitet på masseutbredelsen av håndvåpen mens andre er betrygget av at det er mennesker og ikke våpen som dreper.Ja Kristendomen (og andre religioner også forsåvidt) blir brukt i politisk sammenheng. Men spør deg selv; er dette religionen sin feil eller er det de som utøver den sin feil?
Man vil gjerne ha frihet til å "spre evangeliet" men vil ikke gi andre den samme mulighetetn til å ta til motmæle. Hvis man debatterer mot kristendommen og dens ide eller rett og slett ser det latterlige i den, så er man rask til å gjemme seg bak blasfemiparagrafen og sårede følelser.Derfor synes jeg at mye av det som har blitt tatt opp i tråden skyter på feil blink. Kristendommen oppfordrer oss til å spre evangeliet, MEN den gir også klart uttrykk at det blir opp til hver og en å ta stilling til det. Man kan ikke tvinge tro på folk. Den som tror at dette er tilfellet må lese litt.
f.eks. at mennesket er en umyndig skapning undelagt guder.Jeg er helt med på at mange kristne trenger et kraftig spark bak (meg også iblant) men å henge ut kristendommen pga dårlig inntrykk av noen av dens sorte ambassadører synes jeg blir barnslig. Et resultat av uvitenhet i beste fall, blank ignoranse i værste fall.
Jeg er også interessert i å vite hva som er så fælt med den kristne grunntanken. Det virker som enkelte mener den er helt pyton.
Betrygget av at det er mennesker og ikke våpen? Jeg er mer skremt av det.Blir litt som med våpendebatten i USA. Noen ser med nervøsitet på masseutbredelsen av håndvåpen mens andre er betrygget av at det er mennesker og ikke våpen som dreper.
Jo for all del ta til motmæle, men gjør det på en saklig måte. (ikke ment mot deg)Man vil gjerne ha frihet til å "spre evangeliet" men vil ikke gi andre den samme mulighetetn til å ta til motmæle. Hvis man debatterer mot kristendommen og dens ide eller rett og slett ser det latterlige i den, så er man rask til å gjemme seg bak blasfemiparagrafen og sårede følelser.
Nei. Vi er skapt med fri vilje. Hvordan vi bruker den er helt opp til oss.at mennesket er en umyndig skapning undelagt guder.
Dette er det jeg sikter til i førsteinnlegget. Det SKAL ikke være slik, men mange gjør det.At man fraskriver seg ansvar for sine handlinger ved å legge skylden på Jesus...
Hvordan man tolker det som står i bibelen er en menneskelig ting. Dette blir også ofte misbrukt. Både av de som er for og imot.at man tar bokstavelig alt sluddert som er beskrevet i Bibelen.
Hvilke lover og regler? De ti bud du sikter til? Igjen kommer det frem til å skille mellom det som skal være der og det som noen har lagt til for egen vinning.At man skal la seg undekaste lover og regler skrevet av maktmennesker og komiteer for hundrevis av år siden.
Dette kan diskuteres. Selv har jeg ikke noe problem med det. Det eneste som blir forlangt er at man gjør sitt beste.At man skaper et bilde i hodet til folk at man er overvåket 24/7 og at skal straffes for sine overtredelser når man er død.
Nei akkurat, men det er akkurat det mange kristne gjør. Derfor innviterer man anngrep i så stor grad som man gjør.Man kan ikke gå rundt med skylapper og tro at kristendomen har noe som helst med hensyn, kjærlighet eller medmenneskelighet å gjøre. Dette er bare kakepynt som skal tildekke det egentlige innholdet.
Hmm.. Vel Kompobaby, hos meg ville hun i hvert fall aldri bli slått, hun ville fått god middag og deilig frokost, komplimenter og blomster!
Men jeg hadde nok vært en kravstor jævel mht at hun fikk se til å være så selvstendig at det knapt hadde vært til å holde ut!
SÅnn bortsett fra det ser jeg ikke at du argumenterer for at muslimene er undertrykkere av selve samfunnet; jeg ser det vel slik at undertrykkingen foregår på hjemmebane. Ikke at det er videre akseptabelt, heller, men det utgjør ingen akutt samfunnsfare. Dessuten vil det rette seg, det er klare indikasjoner på en akselererende feminisering også innen islamske miljøer. Heldigvis!
Honkey
Er du ordensmann denne uken?Islam har sin egen tråd.
Statistikk kan brukes til mye. Også Storhaug gjør det. SSB håndterer statistikker, det er jobben deres. Å hevde at de bedriver bevisst desinformasjon er vel muligens å trekke det hele litt langt.
Jeg kritiserer ikke boka, jeg bare poengterer at Storhaugs konklusjoner hersker det ikke konsensus om.
Honkey
Vårt syn på tilværelsen har stor betydning for utviklingen av landet vårt, vi har selv ansvar for å følge med, velge politikere og slutte å tro på nissen.Komponenten, jeg har ikke motsagt noen av påstandene du kommer med. Jeg har ikke grunnlag for å mene noe om tallene i Frankrike. Jeg har kun hevdet at de tallene som ble presentert for NORGE var det relativt klar uenighet om. Jeg har ikke sagt hverken mer eller mindre. Mitt syn på tilværelsen er irrelevant for hva det blir flertall av og hvor det blir det.
Honkey
Hva skyldes det at du, når det er snakk om Palestina og Palestinere, er du klar til å gå på barrikadene, mens du ikke synes å bry deg større om skjebnen til ditt eget land, enn si Europa?Komponenten, jeg har ikke motsagt noen av påstandene du kommer med. Jeg har ikke grunnlag for å mene noe om tallene i Frankrike. Jeg har kun hevdet at de tallene som ble presentert for NORGE var det relativt klar uenighet om. Jeg har ikke sagt hverken mer eller mindre. Mitt syn på tilværelsen er irrelevant for hva det blir flertall av og hvor det blir det.
Honkey
Nei, nå synes jeg dere tøver fælt både du og Komponenten. Uavhengig av nasjonalitet er det ETT FENOMEN jeg konsekvent uttaler meg i mot, og det dreier seg om undertrykking. Nå hersker det selvsagt uenighet i verden om hvem som undertrykker hvem og hvor, og jeg aksepterer at vi ser forskjellig på dette. Derav disse debatter på denne sentralen f.eks.Hva skyldes det at du, når det er snakk om Palestina og Palestinere, er du klar til å gå på barrikadene, mens du ikke synes å bry deg større om skjebnen til ditt eget land, enn si Europa?
Slår ikke ryggmargsrefleksen ut på samme måte?
Jeg har nå helst inntrykk av at det etter manges syn er greit nok at muslimer blir undertrykket, så lenge det er andre muslimer som undertrykker. Det er visst deres kultur, da ønsker de nok å ha det sånn, da skal vi ikke blande oss inn, aller helst ta på oss skylden for at det er slik også i vårt land. Det er slik i alle land, det følger islam, men vi vil ikke se det. Eller vi bør ikke si det høyt for da er det fremmedfrykt, og ingenting er verre en fremmedfrykt, kanskje med unntak av stigmatisering, men de to tingene henger stort sett sammen. Det er oss det er noe feil med, for de sier så, og da er det nok sant.
Tør du å reise hvor som helst i USA med et stort flagg som sier "Abortion is my god-given right"?Det er nok ikke mange som tør å reise til et muslimsk land og snakke høyt om kvinnefrigjøring. Eller ?
Men det er og blir et viktig faktum at vi aldri må slutte å heve vår røst I MOT voldelig meningsundertrykkelse. Som i noen Islamske miljøer. Som på Vålerenga vertshus. Som på MC-treff der HA er blant deltakerne. Folk skal ha lov til å mene uten å bli banka eller sprengt!!!Tør du å reise hvor som helst i USA med et stort flagg som sier "Abortion is my god-given right"?
Tør du å gå ut på hvilken som helst pub i Oslo alene med Lyn-skjerf og synge kamp-sanger når som helst?
Tør du å gå i mellom når to boler-burgere braker sammen på en sen lørdagskveld?
-k
Kjære KnutinhTør du å reise hvor som helst i USA med et stort flagg som sier "Abortion is my god-given right"?
Tør du å gå ut på hvilken som helst pub i Oslo alene med Lyn-skjerf og synge kamp-sanger når som helst?
-k
No problem...Tør du å reise hvor som helst i USA med et stort flagg som sier "Abortion is my god-given right"?
-k