Men det er og blir et viktig faktum at vi aldri må slutte å heve vår røst I MOT voldelig meningsundertrykkelse. Som i noen Islamske miljøer. Som på Vålerenga vertshus. Som på MC-treff der HA er blant deltakerne. Folk skal ha lov til å mene uten å bli banka eller sprengt!!!
OG ikke aner jeg hvor Komponenten får det fra at det er OK at muslimer undertrykker andre muslimer. Men igjen koker det ned til dette interessante psykologiske fenomen at noe vi føler står oss nær blir lettere å la seg rive med av. Positivt eller negativt. Og mye av det som skjer i islamske miljøer føles så fremmed og så fjernt, at det blir meget vanskelig å mene stort. Ikke at det er noen god eller akseptabel måte å betrakte verden på, men det er en kjennesgjerning at slik er vi mennesker. Jeg ønsker at det oppstår en situasjon der vi kna komme nærmere hverandre i mijøer og væremåte, de inflyttdde pakistanerne og nordmennene, for eksempel.
Honkey
Mye av det som foregår i islamske miljøer føles fremmed og fjernt, ja det kan du skrive opp! Tror du NOEN synes det OK å bli beskåret som en annen bærebusk, tror du NOEN synes et er greit å bli giftet bort til en person de ikke kjenner, hadde dette skjedd med en nordmann/dame så hadde det blitt et rabalder uten like, men det skjer med nordmenn, muslimske nordmenn, og det er veldig få som ser ut til å synes at det gjør noe, for det er ikke vi etnisk norske som gjør dette, det er deres egne, og da gjelder det enten vi like det eller ei i praksis andre regler. Og når det gjelder ellers i verden blir det sjelden hevet et øyenbryn om muslimer dreper andre muslimer, men kom igjen om en jøde er involvert
Selvsagt er det ønskelig at vi kommer nærmere hverandre vi som har bodd her og nye landsmenn, men at dette ikke skjer er ikke først og fremst vår skyld, for mange av de som kommer ønsker ikke kontakt, jeg sier ikke at det gjelder alle, men deres syn på oss er ofte ikke så veldig mye å skrive hjem om, forskjellene er like store den veien, og dette er ikke bagateller som går seg til ser det ut som, dette er forskjeller som fører til store problemer, som jeg før har nevnt.
Jeg hadde glatt gått rundt i USA med en plakat for abort uten å være redd knutinh, dette skjer da også ofte, de demonstrerer da både for og imot, hvor mange er blitt drept der borte på grunn av dette? Tror det har gått flere med i skoledrap , ville du ikke tord å gått på skole der heller?
Fotball ha jeg ikke peiling på, de er jo passe galne, men tror nok jeg hadde våget det og, det siste hadde jeg holdt meg unna, jeg deltar heller ikke i okseløpene i Pamplona eller hva det heter, blir vel noe av det samme
Tror heller ikke jeg hadde våget meg rundt i Oslo med en t-skjorte med God bless America/ Israel påtrykket