Da var en hyggelig lyttekveld med Proffen, SOA og Fenris på besøk gjennomført. Dei var naturlig nok her for å se på nyervervelsene som ankom førdagen. Fenris (Generaldirektør og daglig leder i Meadowlark klubben her i Bergen), hadde tatt med orginalspikes til høyttalerene og det var det som skulle til for å få bort "rumlebassen! Det ble en lytting og flytting på høyttalerene, men må nok bruke litt tid før dette blir optimalt tenker jeg.
Kan også virke som høyttalerene ikke er innspillt, eller har stått lenge uten å bli brukt, for lyden utviklet seg ut over hele kvelden.
Var en hyggelig kveld og etter at gutta var gått hjem ble jeg sitte å spille, og fintune vinkling på høyttalerene. Og hvordan det spillte!!! Har ikke hørt makan til lyd siden......eheee.....Response var i heimen? Et ord dekker det, "Musikalsk"! Ble sittende til 0200 får jeg måtte rive meg løs og finne køya! Meadowlark har pondus, vanvittig trøkk, det er oppløst med masse detaljer, med en naturlighet og klang så en bare blir sittende....
Dette er ikke hifi.....dette er musikk! Og hvor har jeg hørt dette før? Med mye samme elementer? Jo, Response! Scanspeak elementer laget av papir! Ikke noe metall,ceramik eller diamant element..Papir.... Er dette grunnen?
Er litt overrasket og satt ut, så får la dette synke inn over tid. Men slik det ser ut nå så er søken etter den ultimate høyttaler over! Bare synd denne fabrikken er borte.....