JK`s Lyttekrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    4
    Trodde ved første øyekast at det var samme kursen og bare lagt opp nye jorda stikk uten jordforbindelse.
    Det er ikke tillatt.
    Men det vel uansett neppe særlig forskriftsmessig slik det er gjort her, men jeg hadde heller ikke bekymret med mye for det :)
    Ser du har planer om nye sluttrinn. Er det noe snasent ARC på gang?

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    FZ skrev:
    Trodde ved første øyekast at det var samme kursen og bare lagt opp nye jorda stikk uten jordforbindelse.
    Det er ikke tillatt.
    Men det vel uansett neppe særlig forskriftsmessig slik det er gjort her, men jeg hadde heller ikke bekymret med mye for det :)
    Ser du har planer om nye sluttrinn. Er det noe snasent ARC på gang?
    Ja det ser litt "uryddigt" ut, men med gamle hus så gjør en det en må ;D

Er "noe" virkelig "snasent" på vei visst alt går bra med forsendelsen, så håper postmannen ringer på døra i morgen! Stay tuned!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Blir spennende å se hva du venter på Jack! :)

Er vel noe digitalt rælamikk( = klasse-D shjit! ) regner jeg med ..... :D

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Rune S skrev:

Kommer ikke noe digitalt switche greier inn døra i denne heimen nei.....Har det ikke glødepærer kan det være det samme... ;D

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    JK skrev:
    Rune S skrev:

Kommer ikke noe digitalt switche greier inn døra i denne heimen nei.....Har det ikke glødepærer kan det være det samme... ;D
    ;D
    Skjønner du gleder deg, Jack. Forvent snarlig besøk.

mvh

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Hadde vel en klar følelse av at det måtte vere noe med varmtglødende fine rør ja :)
    Blir spennende å se hva det er!!

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.013
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Drøyer det så ille lenge før de kommer hem til far, eller er det rett og slett slik at du holder på å gro fast i sweetspoten... ;D

mvh
    Proffen

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Proffen skrev:
    Drøyer det så ille lenge før de kommer hem til far, eller er det rett og slett slik at du holder på å gro fast i sweetspoten... ;D

mvh
    Proffen
    Måtte rett på jobb igjen desverre uten at jeg fikk mottatt noe som helst! Ligger forhåpentligvis på lager til jeg kommer meg hjem om 2-3 uker.....

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Da var en prosess som har tatt 3 mnd fått en lykkelig slutt. Hadde jeg visst at denne handelen skulle innebære mistanke om hvitvasking av penger, og mistanke om terrorvirksomhet hadde jeg ikke startet på denne dealen ;D
    Har vert ute i hardt vær tidligere når det gjelder hifi-dealer, men denne tar kaka......
    Heldigvis var motparten en skikkelig og tolmodig kar jeg har gjort mange transaksjoner med!
    Og for at dette skulle bli en riktig langdryg historie var 3 rør knust i transporten....

Men alt fikk en lykkelig slutt :)

Her er noen bilder av moroa....

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Pakkene inneholder mine ultimate drømmeforsterkere ;D
    Trodde ikke dette skulle la seg gjøre men nå er anlegget komplett!

Her er flere bilder....

Forsterkerene er ARC REF210...

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Forsterkerene har vert til fabrikken for å få motert inn KT120 rør og "tidsriktige" sølv handtak ;D

Ytelsen er vel opp mot 250W med KT120.... Skulle holde det ;D

Litt "innmatsbilder"...

Og her anlegget nå i kveld. Får komme tilbake til lytteintrykk, men kan bare konstantere at dette er som forventet. Og bedre blir det, rørene har bare noen få timer.....

Designeren

Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å høre. Jeg kommer ut og synger med en dag ;)

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Designeren skrev:
    Kjekt å høre. Jeg kommer ut og synger med en dag ;)
    Det hadde vert kjekt! Kunne trengt ditt fantastiske "gehør" for å tune inn Unifieldene. Det er også lett å høre at dette er en virkelig god Match, og det spiller som bare det. Jeg er i mål med dette anlegget for lang tid fremover... Hmm d.v.s visst ikke Albert kommer opp med noen nye høyttalere som overgår Unifieldene da........

ssnht

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2004
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    3
    gratla, flott oppsett du har nå, vil gjerne hatt en lytt, hvis eg en dag skulle forville meg nordover.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Nydelig Jack, og endelig...ARC all the way tar seg virkelig godt ut. Gratulerer med praktforsterkere.

mvh

Designeren

Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Har sikkert tid om ca. 2 uker. Blir spennende det. Akkurat nå er jeg dårlig i ryggen, og gjør minst mulig :(

Designeren

Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    .......men skal til SOA på mandag.....på tross av dårlig rygg. Gleder meg til det!

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Designeren skrev:
    Har sikkert tid om ca. 2 uker. Blir spennende det. Akkurat nå er jeg dårlig i ryggen, og gjør minst mulig :(
    Uffda! Du får bare si fra om du trenger en "sjauer" til å hjelpe til, jeg blir hjemme i 2 1/2 uke til!

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    ssnht skrev:
    gratla, flott oppsett du har nå, vil gjerne hatt en lytt, hvis eg en dag skulle forville meg nordover.
    Du kjenner veien, samme adresse ;D

Designeren

Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takk. Kan hende jeg takker ja til det Jack. Vi kan snakkes på mandag!
    Nyt anlegget og kos deg med flotte musikkopplevelser!

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    SOA skrev:
    Nydelig Jack, og endelig...ARC all the way tar seg virkelig godt ut. Gratulerer med praktforsterkere.

mvh
    Takk! Ble greitt dette her. Har vert en drøm lenge, og endelig er det komplett..... Vel ARC har jo en CD-spiller som er "storebror" til CD5 som heter CD8.....

Hører det er store forandringer på vei hos deg også?

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Designeren skrev:
    Takk. Kan hende jeg takker ja til det Jack. Vi kan snakkes på mandag!
    Nyt anlegget og kos deg med flotte musikkopplevelser!
    Det er bare slå på tråden så kommer jeg! Er stort sett ledig hele døgnet ;D

Designeren

Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Glimrende :) Det blir nok direkte etter butikken.
    Snakkes!!!!!

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    MPT skrev:
    Gratulerer Jack! 8)
    Takk Mats! Du får ta deg en tur når du får tid! Jeg skulle hatt meg en tur til deg og fått hørt
    Kharma igjen?

Fenris

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Antall liker
    33
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med resultatet av "hvitvaskingen" ::)

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.013
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grattis JK...!
    Det ser jo rimelig stilrent og råfett ut. Og jeg regner med at det ikke spiller dårligere enn med Koraen..
    Blir spanande å høre oppgraderingen...

mvh
    PRoffen

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Proffen skrev:
    Grattis JK...!
    Det ser jo rimelig stilrent og råfett ut. Og jeg regner med at det ikke spiller dårligere enn med Koraen..
    Blir spanande å høre oppgraderingen...

mvh
    PRoffen
    Det spiller bra ja! Her mye mere klang og fyldighet. Gjør lydbildet mer naturlig og storslått. Men det er mer å gå på vil jeg tro når rørene har fått noen flere timer. Men Koraen spiller fortsatt med mer dybde og rom.... Er en av dei ukjente hifi-underene den der forsterkeren når en ser på hva den koster....

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Fenris skrev:
    Gratulerer med resultatet av "hvitvaskingen" ::)
    Takk Michael! Er rimelig fornøyd nå ja :)

M

MPT

Gjest
    JK skrev:
    MPT skrev:
    Gratulerer Jack! 8)
    Takk Mats! Du får ta deg en tur når du får tid! Jeg skulle hatt meg en tur til deg og fått hørt
    Kharma igjen?
    Hei Jack

Det vil jeg gjerne, du har fått mye nytt siden jeg var der sist. Det hadde vært hyggelig hvis du tar deg en tur, jeg er hjemme i kveld og i morgen. Ringer deg litt senere.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.966
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer!
    Imponerende syn!!

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    tkr skrev:
    Gratulerer så mye! Dette må jeg få høre ved anledning.

mvh
    Det er bare å stikke innom Tønnes, jeg må forresten se å få ut fingeren å få hørt på ditt oppsett også. Får se om jeg ikke får tid å stikke innom når du har treff neste gang!

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.013
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det ble plutselig så stilt her...
    Er det noen som kan dra bort til JK og "lappe til" han og tørke av han det fårete gliset, der han formodentlig sitter som han har gjort det siste døgnet; i stolen i sweetspot, med en stor stabel cd`er på bordet ved siden av og fjernkontrollen i hånd.... ;D

mvh
    Proffen

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Proffen skrev:
    Det ble plutselig så stilt her...
    Er det noen som kan dra bort til JK og "lappe til" han og tørke av han det fårete gliset, der han formodentlig sitter som han har gjort det siste døgnet; i stolen i sweetspot, med en stor stabel cd`er på bordet ved siden av og fjernkontrollen i hånd.... ;D

mvh
    Proffen
    He,He du har rett der Proffen, hadde det ikke vert for dei store ørene hadde gliset gått helt rundt ;D

Vel er fortsatt storfornøyd. Det spiller med trøkk,pondus og en spilleglød som jeg hadde håpet på. Venter nå bare på rørene skal få brent av seg det siste av "slagget"! Ble noen Malt og noen Fullers øl i går kveld og natt, var vel ikke i køy før 0230..... Tror naboene var like slitne som jeg var da.. ;D

Tror jeg er i mål nå... Vel skulle vel hatt noen strømkabler, men det får vente etter dei siste mnd. med store hifi kjøp og bil er banksjefen blitt litt grinete... ;)

Nei får vel gjøre opp status og få fyllt opp bruktbørsen med div stæsj....

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.013
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hehehe, de som kjenner meg, vet at jeg ikke mente det bokstavelig. Kjekt når ting funker, i alle fall. Og da er det jaggu ikke lett å forlate sweetspoten; blir vel bare de mest nødvendige reisene, til og fra kjøkken og sanitæranlegget... ;D
    Naboene må vel tåle litt, vel... ;D Er jo bare å invitere de inn, sånn at de skjønner hva de går glipp av...
    Har jo hørt det du spilte på tidligere, og selv om Koraen er bra, ga den meg ikke direkte ståpels... Ting kan jo tyde på at det vil være tilfelle, slik du opplever gjengivelsen idag... ;D
    Har forsterkerbyttet medført noen form for finjustering av høytalerplassering, eller står de pal der de "alltid har stått"?

mvh
    Proffen

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Proffen skrev:
    Hehehe, de som kjenner meg, vet at jeg ikke mente det bokstavelig. Kjekt når ting funker, i alle fall. Og da er det jaggu ikke lett å forlate sweetspoten; blir vel bare de mest nødvendige reisene, til og fra kjøkken og sanitæranlegget... ;D
    Naboene må vel tåle litt, vel... ;D Er jo bare å invitere de inn, sånn at de skjønner hva de går glipp av...
    Har jo hørt det du spilte på tidligere, og selv om Koraen er bra, ga den meg ikke direkte ståpels... Ting kan jo tyde på at det vil være tilfelle, slik du opplever gjengivelsen idag... ;D
    Har forsterkerbyttet medført noen form for finjustering av høytalerplassering, eller står de pal der de "alltid har stått"?

mvh
    Proffen
    Naboene får bare holde ut, ellers får dei bare flytte ;D

Har flyttet høyttalere ut ca. 50cm og sweetspoten ble godkjent av mr. Sense så det funker greitt. Har ikke giddet å eksperimentere noe enda, men tok et "sveip" med testtoner nå i kveld og det kan tyde på at mr. Sense har rett. Håper også å få Roald opp på en "tune in" senere...

Koraen slet litt ved høye lyttenivåer og den spiller på den nøytrale siden, så den er nok ikke helt i din "gate", men gubbevaremegvel for en forsterker i rett setting når prisen tas i betrakning. Makan til oppløsning, dybde/bredde i lydbilde i denne prisklassen er uhørt!! Nå er jo den kraftig "moddet" så det har nok en del å si vil jeg tro....

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.030
    Torget vurderinger
    9
    Hmmm.. Det var lenge siden jeg har vert aktiv her ser jeg...
    Har vel ikke skjedd så mye nytt med anlegget bortsett fra noen tweaks og justeringer, og at det har vert noen utfordringer med rør i forsterkerene.
    Var jo noen knuste rør i effektene da jeg mottok dem. Kjøpte i vill panikk både rør fra Motron og TheTubestore. Rørene fra TheTubestore viste seg dessverre å være "skraprør" da et røk etter 200t og da målte jeg i tillegg 2 rør som totalt utslitt!!!! I vanlig ARC ånd så røk det noen motstander i
    samme slengen! Etter en del styr så fikk jeg tak i motstander som lot seg bruke og rør fra Motron ble satt inn. Nå spiller det bare lekkert igjen
    DSC_0006-3.jpg

Brent motstand!

Har også "dempet" forsterkerene med nye granitt plater med vibrapods under. God og relativ billig oppgradering sammen med rørdempere på KT120 rørene ble det bra.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn