motoren
Æresmedlem
Fader, det var flott
mvh
mvh
Takk! Det funger rimelig greitt, og sitter her og koser meg nåFader, det var flott
mvh
Alt er snudd på hodet når det gjelder anlegg ja , men det har ført til at jeg nå stort sett får hørt musikk når jeg vil, og den største omveltningen er nok bruken av de portable anleggene. Har med Bose, en Dongle og telefonen på jobb offshore og har knall lyd og stor musikk glede, og bruker en FiiO Q15 forsterker når jeg ligger på sofaen og har enda bedre lyd. Og maxer det ut med det stasjonære anlegget, og der er det hig-end lyd som en skal slite med å få til på et standard anlegg.Grattis med "den nye" og en smule annerledes hifi- og musikktilværelsen.
Mye i livet består jo av "kompromisser", noe kursendringen din er et eksempel på.
Det er jo ikke små endringer du har gjort. Fra et komplett high-end-oppsett til et high-end-head-fi-oppsett.
Og oppi alle endringer har du jo klart å ta vare på det aller viktigste; interessen for og gleden ved å høre god musikk.
Hva benytter du til streaming av musikk?
mvh
Proffen
Takk!Imponerende mengde med hodetelefoner og tilbehør.
Mener at har skrevet en plass at du har RU 7, i så fall det stemmer.
Kan du si noe om denne kontra Q15?
Etter å ha installert USB Audio player pro på mobilen ble det betydelig bedre lyd. Det vil si etter at hodetelefon-forsterkeren/DAC' har spilt en stund.
I og med at min er fysisk i samme størrelse som Q15, opplever du det samme?
Flott tråd forresten
Det spør du om "hver gang"...Litt av en mengde hode telefoner Hvorfor så mange?
mvh
Ja det er en grunn til det men i beste meningDet spør du om "hver gang"...
Ja, vel. siter med å forstå det men. Folk har også stor samling av rør, som de bytter for å forandre klang.Ja det er en grunn til det men i beste mening
mvh
Tenker bare at det er det samme som å ha 10 høyttaler par men hva vet jeg? Kos er det sikkert uansettJa, vel. siter med å forstå det men. Folk har også stor samling av rør, som de bytter for å forandre klang.
Tar mindre plass vs høyttalere. Alle hodetelefoner har sin "greie" både på godt og vondt. Utrolig gøy å høre på samme album flere ganger etter hverandre, men med forskjellige hodetelefoner - albumene fremtrer på en annerledes måte nesten hver gang.Tenker bare at det er det samme som å ha 10 høyttaler par men hva vet jeg? Kos er det sikkert uansett
mvh
Årsaken til spørsmålet om tid er:Takk!
Om lyden blir bedre over litt tid ved bruk av Q15 kan jeg ikke si jeg har lagt merke til, men det er vel som med all elektronikk så trenger den å nå driftstemperatur?
Vedr. RU7 kontra Q15 så opplever jeg ikke så veldig stor forskjell i tonalitet, men en får som regel bedre drift av hodetelefonene p.g.a. mye mer effekt.
I mine øyne er RU7 en veldig god Dongle, og blir rangert blant de beste når det kommer til lydkvalitet i prissegmentet
Og andre (slik som eg) har i søkk og kav av pickuppar (og platespelerar, riaa trinn, SUT, ...). At det går an...Ja, vel. siter med å forstå det men. Folk har også stor samling av rør, som de bytter for å forandre klang.
Noen drikker til og med forskjellige typer øl... Er det mulig.Og andre (slik som eg) har i søkk og kav av pickuppar (og platespelerar, riaa trinn, SUT, ...). At det går an...
Det er litt systematikk i galskapenLitt av en mengde hode telefoner Hvorfor så mange?
mvh