Jeg tenkte emotiva dr1 som effek til og begynne med jeg drømmer da om elctrocomaniet nemo ja subb tenker jeg p10 dali 2stk på sikt Tenket en prossesord tamha 5100 sånn settJoey: Hvis du hadde tatt ned antall kanaler til to, så.. Samt gitt dem passende forsterkeri. og en walisisk sub. Epicon er krevende, de tar ikke hva som helst.
Skjønner men e kjører samme merke bruker aldrig subben mer en 40 og ned uansett så lav gain liker og tro det er denne dali som laget frontene mener er bra så da blir det bare sånn .Joey: Jeg sa ORDENTLIG sub. Sjekk sluttsalget på REL her:
Mono
Resten av Daliene er nok for "grove" til å holde følge med Epicon..
Oki ja kan jo dele høyer sel med min k14f men det etter min mening bare ødlegger for raskheten og detaljene i bassen og synes det går ut over toppen også . Men ja e er nok litt dali frelst og vil holde på det helhelteb og alt dali litt mdd eierglede og gjøre ogsåJoey: En REL er nettopp så frekvensrett at du kan dele riktig (80-Hz) UTEN å få de bassproblemene Dalien din har i samme område.
Takk Men kan du fortelle meg en lite element og dali sier 35hz ok . Det er jo og når den spiller i front da har den mye effekt og slår raskt og og langt en subb er strørre element og slår vel træger og mindre kontra fronten pga ulik kasse og dali sier at ned til 35 hz skal der låte sånn. Vist man da har en subb som kommer inn i 80 hz ned blir ulikt i lyden føer jeg og derfor tar e 40hz og ned av lav gain bare for og få litt mrr fylde til fim er det en annen sak . Min mening pånet vis mulig jeg er på tryne ?Baluba, Joey: Takk!!! Det er nettopp det med den suben til Joey at deler du den på 80 Hz vil den maskere midbass, lage pudding og ødelegge totalen i feil rom. En REL gjør IKKE den tabben, og er godt nok bygget til å fungere som en snorrett utvidelse av frekvensområdet selv for de steindyre Epicon 6. Som i sin tur har en mellomtone, midbass, oversikt og åpenhet som totalt stiller Opticon 8 i skyggen. Lettere å drive er de også. Blant annet fordi elementene er fysisk mindre. Det er færre av dem, pakka i et bedre kabinett. Er lik bedre akustiske forhold og mindre problemer. Kombiner det med ordentlig gjennomtenkt tokanals signalbehandling, så ender du med et bedre anlegg. For å si det sånn: Jeg veit iallefall hvordan jeg selv ville satt opp det der..
Tviler på at e endre merke og synes det er temmelig bra til min musikk spiller jo masse rart men mest elctro hardstyle etc.Hvis dette er mye av musikken du spiller hadde jeg nok styrt unna Epicon.. Mener og huske at du sverger til Dali men fort mulig at en oppgradering for deg vil ligge hos ett annet merke!!
Oki ja da er jeg med jeg kjører pure i stereo skal til med mic og minidsp men tar det ettrrvertJoey: Det er nettopp det jeg mener med snorrett, velintegrert utvidelse. RELen gjør det -på en langt mer troverdig måte- mulig å få kalibrert alt riktig. Slik at suben ikke skal merkes når den er på. Derimot skal du savne den når den er av. Klarer du ikke det, dropp suben.
Har hatt dem eller en model under dem . Jeg er over den tia der og sånn er det og å sette det fint på ord .
Alle blir jo gradvis mer voksne også, og noe vokser vi rett og slett fra. Også musikksmaken utvikler seg med alderen, selv om man ikke derfor trenger å slutte å høre på den musikken man likte som ung. Jeg tror nok Epicon er mer den allrounderen som kan vokses med enn noe fra CV. Selv om jeg opplever at du er litt for opptatt av reklametekstene til Dali, og derfor har hengt deg opp i at det skal være overlegent alt annet i diskanten (noe som ikke stemmer). Men for guds skyld, det er såpass gode høyttalere at jeg ikke skal komme med noen innvendinger utover de rent prinsipielle.Har hatt dem eller en model under dem . Jeg er over den tia der og sånn er det og å sette det fint på ord .
Dele "riktig"? Det kommer da an på hva man har koblet til og hvordan man deler resten av oppsettet. Det er ikke EN eneste korrekt fasit som gjelder, denne gangen heller.Joey: En REL er nettopp så frekvensrett at du kan dele riktig (80-Hz) UTEN å få de bassproblemene Dalien din har i samme område.
Hæ?Det er nettopp det med den suben til Joey at deler du den på 80 Hz vil den maskere midbass, lage pudding og ødelegge totalen i feil rom. En REL gjør IKKE den tabben, og er godt nok bygget til å fungere som en snorrett utvidelse av frekvensområdet selv for de steindyre Epicon 6
Ja det tror e å de kan e kose meg lenge med når e får dem oppheng i klister merke dali du det er nok verre en som såAlle blir jo gradvis mer voksne også, og noe vokser vi rett og slett fra. Også musikksmaken utvikler seg med alderen, selv om man ikke derfor trenger å slutte å høre på den musikken man likte som ung. Jeg tror nok Epicon er mer den allrounderen som kan vokses med enn noe fra CV. Selv om jeg opplever at du er litt for opptatt av reklametekstene til Dali, og derfor har hengt deg opp i at det skal være overlegent alt annet i diskanten (noe som ikke stemmer). Men for guds skyld, det er såpass gode høyttalere at jeg ikke skal komme med noen innvendinger utover de rent prinsipielle.Har hatt dem eller en model under dem . Jeg er over den tia der og sånn er det og å sette det fint på ord .
For å ikke snakke om plassering av sub i rommet, plassering av lytteposisjon og plassering av høyttalerene. Alt dette henger sammen. At REL er den eneste veien til Rom er nok i beste fall en overdrivelse.Dele "riktig"? Det kommer da an på hva man har koblet til og hvordan man deler resten av oppsettet. Det er ikke EN eneste korrekt fasit som gjelder, denne gangen heller.Joey: En REL er nettopp så frekvensrett at du kan dele riktig (80-Hz) UTEN å få de bassproblemene Dalien din har i samme område.
Hva er "frekvensrett"?
Hvilke problemer mener du Dali-subben har i forhold?
Du mener "akustikktiltak", antar jeg? Tja.... Det går sikkert an å dempe for mye eller gjøre ting galt, men i hovedsak er man jo bare ute etter å rette opp "feil" som skapes av akustiske fenomener i rommet som forvirrer stereoperspektivet/holografien fra anlegget. At grunenn til at hifiklubben ikke selger akustikkremedier er nok ikke at de har vurdert det og funnet at det er "dårlig".Lurer litt på om akustikk til en viss grad ødlegger god lyden man vil ha. Alt med måte føler playback /recording er plasert i samme båt i recording og studio mix må vel lyden ikke reflektere så mye og dø rask for at man skal kunne lage musikk bedre ,men er det så enormt viktig i playbak enig i litt jo mer man demper jo mer dør lyden kan vel fort gå begge veier. hifiklubben feks selger vel ikke akustikk tiltak tenker det kan være en grunn kansje de gjør har ikkes sett det da
oki ja alt med måte som e sa.ja det blir neste og utforske det litt få meg en mic osvDu mener "akustikktiltak", antar jeg? Tja.... Det går sikkert an å dempe for mye eller gjøre ting galt, men i hovedsak er man jo bare ute etter å rette opp "feil" som skapes av akustiske fenomener i rommet som forvirrer stereoperspektivet/holografien fra anlegget. At grunenn til at hifiklubben ikke selger akustikkremedier er nok ikke at de har vurdert det og funnet at det er "dårlig".Lurer litt på om akustikk til en viss grad ødlegger god lyden man vil ha. Alt med måte føler playback /recording er plasert i samme båt i recording og studio mix må vel lyden ikke reflektere så mye og dø rask for at man skal kunne lage musikk bedre ,men er det så enormt viktig i playbak enig i litt jo mer man demper jo mer dør lyden kan vel fort gå begge veier. hifiklubben feks selger vel ikke akustikk tiltak tenker det kan være en grunn kansje de gjør har ikkes sett det da
Oki ja kunne tenke meg det må gå nøye igjenom det og spørre masse gode folk om råd.når måling og sånne ting er på plass.Riktige akustikk tiltak er viktig. Riktig type, riktig størrelse, riktig plassering og riktig mengde. Det er med på å fremheve ting som perspektiv feks. Feil bruk eller feil type tiltak kan ødelegge dette. Typisk feil er for mange tynne plater plassert på feil sted.
Akustikkremidier lager en selv,mye billigere og gjør samme nytten.Du mener "akustikktiltak", antar jeg? Tja.... Det går sikkert an å dempe for mye eller gjøre ting galt, men i hovedsak er man jo bare ute etter å rette opp "feil" som skapes av akustiske fenomener i rommet som forvirrer stereoperspektivet/holografien fra anlegget. At grunenn til at hifiklubben ikke selger akustikkremedier er nok ikke at de har vurdert det og funnet at det er "dårlig".Lurer litt på om akustikk til en viss grad ødlegger god lyden man vil ha. Alt med måte føler playback /recording er plasert i samme båt i recording og studio mix må vel lyden ikke reflektere så mye og dø rask for at man skal kunne lage musikk bedre ,men er det så enormt viktig i playbak enig i litt jo mer man demper jo mer dør lyden kan vel fort gå begge veier. hifiklubben feks selger vel ikke akustikk tiltak tenker det kan være en grunn kansje de gjør har ikkes sett det da
har ikke måleutstyr ennå blir kjøp ettervert .om det gir utslag på noe måling eller ikke. Det jeg hører er er stort løft toppen løsner og bli avslappen og kvelinga i forsvinner når det kommer til bassen med rens så blir det akuratt som det ryddes opp og plaseres der det skal og man føler man har masse headrom over altFår du utslag på målinger ved bytte av kabler og ved bruk av strømrenser joey ?
Fare for delay mon tro?Nå er er like før e tar til tåren altså for kan noe si til meg og koble hdmi igjen om resiver og bilde ut og koaks som lyd.greit det men vist man sitter og kjeder seg og tanken går og en tenker hdmi rett i tven og tar hdmi i input assisten på resiver og kunn koaks inn. Noen som kan si noe om det ?
Nei i bilde og lyd ? Nei følte det var greitFare for delay mon tro?Nå er er like før e tar til tåren altså for kan noe si til meg og koble hdmi igjen om resiver og bilde ut og koaks som lyd.greit det men vist man sitter og kjeder seg og tanken går og en tenker hdmi rett i tven og tar hdmi i input assisten på resiver og kunn koaks inn. Noen som kan si noe om det ?