|
ja, er vel samme typen jeg tenker på, funker det eller ?Dazed skrev:
Der dujokris skrev:Da har jeg tatt valg på pu , og det ble å teste en Dynavector DV20X2 low output, denne skal kunne funke bra med mc ria på pre såvidt jeg skjønner, hvis ikke blir det bytte til high output versjonen, pakken er vel her på torsdag så dette blir spennende, montering blir på fredag ;D
Min ringe erfaring med DV20 (low) er at den har litt både og med mest fokus på musikken. En ypperlig pu til musikksmaken din (og min)jokris skrev:Takker, heldigvis for meg er 309 armen lett å ha med å gjøre så dette bytte går forhåpentlivis smertefritt, musikalsk er målet jeg sikter etter, ispeed en liten dose hifi ;D ;D
$8 på Dealextreme!jokris skrev:skal nok komme den og, fikk plutselig litt hast her da jeg kom til å tenke på at jeg enda ikke har handlet vekt![]()
![]()
takker ;DDazed skrev:$8 på Dealextreme!jokris skrev:skal nok komme den og, fikk plutselig litt hast her da jeg kom til å tenke på at jeg enda ikke har handlet vekt![]()
![]()
Ja.jokris skrev:The first stage (pre-preamplifier) is a new design
Moving Coil Preamplifier using special ultra low noise circuitry
with out the need for a step-up transformer. It offers
the ability to change the input impedance from 25 ohms to
1000 ohms in six steps to match a wide variety of Moving
Coil Cartridges. The C2300 utilizes a double filtered power
supply design, just for the Moving Coil Preamplifier.
The second (compensation) amplifier stage uses
12AX7A tubes. Its input stage has been optimized for low
noise and low distortion performance. With high open loop
gain, negative feedback is used around the Phono Amplifier
to further reduce noise, distortion and has a very wide
dynamic range. The feedback network also provides precision
RIAA frequency compensation. The output is buffered
by a unity gain amplifier for low output impedance
kan noen kommentere denne oppbygningen ? for meg så ser jo dette fornuftig ut, men hva vet egentlig jeg om det ? ??? åpner dette for en hel range av muligheter med low output pu valg eller.......
Takk, da gleder jeg meg veldig til å få dv 20x2 i husJanR skrev:Ja.jokris skrev:The first stage (pre-preamplifier) is a new design
kan noen kommentere denne oppbygningen ? for meg så ser jo dette fornuftig ut, men hva vet egentlig jeg om det ? ??? åpner dette for en hel range av muligheter med low output pu valg eller.......
/jan
Det gjør vi andre også, på dine vegne selvsagtjokris skrev:Takk, da gleder jeg meg veldig til å få dv 20x2 i husJanR skrev:Ja.jokris skrev:The first stage (pre-preamplifier) is a new design
/jan![]()
Kjøkenvekt til stifttrykk? Glem det. De er ikke i nærheten av nøyaktige nok. Sett den bare opp sånn midt i det "godkjente" området med skalaen på motvekta/armen, og finjuster når du får DX-vekta. Den vekta ser ut som det samme som mange platespillermerker selger for flere hundre kroner, forresten. Kjøpte en selv, og den fungerer fint.jokris skrev:tenkte jeg skulle sjekke ut biltema for kjøkkenvekt, skulle vel duge til jeg får tak i noe annet
ellers så tror jeg at jeg skla få stillt det ganske nøyaktig , innstillingene på sme309 er veldig praktiske slik
sant nokDazed skrev:Kjøkenvekt til stifttrykk? Glem det. De er ikke i nærheten av nøyaktige nok. Sett den bare opp sånn midt i det "godkjente" området med skalaen på motvekta/armen, og finjuster når du får DX-vekta. Den vekta ser ut som det samme som mange platespillermerker selger for flere hundre kroner, forresten. Kjøpte en selv, og den fungerer fint.jokris skrev:tenkte jeg skulle sjekke ut biltema for kjøkkenvekt, skulle vel duge til jeg får tak i noe annet
ellers så tror jeg at jeg skla få stillt det ganske nøyaktig , innstillingene på sme309 er veldig praktiske slik
jokris skrev:da er dv 20 x2L montert og står og spiller, skal komme med inntrykk etterhvert, passer godt sammen med mc pre virker det som![]()
Har du vunnet i lotto eller noe?jokris skrev:Takker så mye, har testet den noen få timer nå og det spiller absolutt bra sålangt
må si jeg har begynt å skjele mot dynavectors 507mkll arm også.........
neida, ja er en 309 arm, men er foreløpig bare på tankestadiet , er noe som heter sme v serie også som kanskje fristerDazed skrev:Har du vunnet i lotto eller noe?jokris skrev:Takker så mye, har testet den noen få timer nå og det spiller absolutt bra sålangt
må si jeg har begynt å skjele mot dynavectors 507mkll arm også.........Gi lyd hvis du skal selge armen. Det er en nitommer, ikke sant?
Nå følte jeg meg plutselig ganske dum som ikke har innsett at "309" betyr "9-tommers arm i 300-serien". :-[jokris skrev:neida, ja er en 309 arm, men er foreløpig bare på tankestadiet , er noe som heter sme v serie også som kanskje fristerDazed skrev:Har du vunnet i lotto eller noe?jokris skrev:Takker så mye, har testet den noen få timer nå og det spiller absolutt bra sålangt
må si jeg har begynt å skjele mot dynavectors 507mkll arm også.........Gi lyd hvis du skal selge armen. Det er en nitommer, ikke sant?
kan ikke få med seg alt hele tidenDazed skrev:Nå følte jeg meg plutselig ganske dum som ikke har innsett at "309" betyr "9-tommers arm i 300-serien". :-[jokris skrev:neida, ja er en 309 arm, men er foreløpig bare på tankestadiet , er noe som heter sme v serie også som kanskje fristerDazed skrev:Har du vunnet i lotto eller noe?jokris skrev:Takker så mye, har testet den noen få timer nå og det spiller absolutt bra sålangt
Bare hyggelig, er spent på hva du ender opp på, samlingen din har fått en god startsatriani skrev:Takk igjen for platehandel og lytting jokris! Mangler bare valg av platespiller nå, så er jeg på vei!![]()
Det du gjør er å mase litt på gut_man ang Aesthetix og H.R ang Audio Valve.jokris skrev:Ble etter en liten runde med meg selv enig om å gå etter riaa istedenfor arm ;D
dog har jeg møtt på de som mener jeg skal opp på en virkelig god riaa for å danke den innebygde i c2300,
har også fått tips om pu som kler c2300 lydmessig så alt er ikke skrevet i stein enda
alternativene som er på blokka pr nå er CJ tea 2, Aesthetix Rhea , audio valve sunilda, MI 14, og E.A.R 88PB
her er det fritt frem for å forvirre meg mer med andre riaa eller ros på noen av de jeg har snubla over ;D
Takker, ja inbiller meg det selv også,men traff kanskje ikke helt med pu valget oppmot den riaa jeg har, ikke missforstå meg , spiller veldig bra, men ifølge en kar som har hatt identisk oppsett, er det andre og dyrere pu som virkelig klikker med min riaa.JanR skrev:Det du gjør er å mase litt på gut_man ang Aesthetix og H.R ang Audio Valve.jokris skrev:Ble etter en liten runde med meg selv enig om å gå etter riaa istedenfor arm ;D
dog har jeg møtt på de som mener jeg skal opp på en virkelig god riaa for å danke den innebygde i c2300,
har også fått tips om pu som kler c2300 lydmessig så alt er ikke skrevet i stein enda
alternativene som er på blokka pr nå er CJ tea 2, Aesthetix Rhea , audio valve sunilda, MI 14, og E.A.R 88PB
her er det fritt frem for å forvirre meg mer med andre riaa eller ros på noen av de jeg har snubla over ;D
EAR, mulig (ganske sikker egentlig) mesut kan opplyse deg.
MI, får du muligheten til å høre på/låne en så gjør det.
CJ kjenner jeg ikke til.
Når det er sagt, innbiller meg at du har en ganske bra riaa i Mc'n
/jan
blir eventuellt 507 arm, men det fåt kanskje bli senere, kikker riaa nå men har fått høre at jeg må opp ett stykke for å tjene lydmessig på å ikke bruke riaa i c2300ssm skrev:Jeg har også dynavector , jeg tror som du er inne på , det kan svare seg å se på andre riaaer , alternativt låne inn for test , feks fra andre her inne , eller forhandlere.
Jeg deler ditt syn ang den fantastiske dv-armen.
for å kunne gjøre det litt billigere , så informerer jeg om at JBH her på forumet selger de noe eldre men flotte 505 armene.... husk at du må ha en med armlift.
tror han har både blå , sort og sølv igjen,
Det er litt forskjeller på disse armene , men ser i bunn og grunn like ut ( prisen er det stor forskjell på dog.
Mvh Espen
takkerMilenko skrev:Tror Riaa vant en gruppe test i hifi-news, har bladet et eller annet sted...
Ble vel testet mot eastern electric, consonance, quad og et par til, fritt fra husken dette, men kom meget godt fra det i testen![]()