jokris skrev:
JanR skrev:
Lek litt med rør, nyanser vil det nok være. Hvor mye og hva som vil funke best er det vel ingen mal på, ørene avgjør. Men har tro på den der så tvi tvi.
Har byttet litt rør til og fra i Audion riaa'n og det er ikke så ille store forskjeller, heldigvis får jeg vel si. Trikset er vel å finne rør som fungerer både i riaa og sammen med resten av rør røkla en har stående.
/jan
kloke orde det der, og det er en av grunnene til at jeg har tro på at de amperex røra skal passe inn , de passet så sabla bra inn her forrige gang xxxx fingra, uansett skal den kjøres inn med orginalrøra tenkte jeg, lære den og kjenne, mye bra plater på vei ut på markedet så detta kan bli gøy utover høsten
Litt viktig, imho, det du skriver. La den bli varm i anlegget, få justert ørene, venne seg til osv...du vet.
Så leke litt med rør, funker hver gang
Bruker foresten de her i Audion nå om dagen, uten tvil de beste rørene jeg har hatt i den og ikke minst så fungerer helheten. Bytter/ruller sjelden rør i resten av greiene her så lyden sitter godt i ørene mine.
http://thetubestore.com/amperex6922.html
Har prøvd med original rørene (6n23p mener jeg de het)/Tesla/JAN Philips/Philips miniwatt og ett par andre men Tungsram hadde det lille ekstra. Noe å ha i bakhodet kanskje ?
/jan