jokris sin lille lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Griselekker den Marantz head dac ampen ☺

Ja, kan bare si meg enig, levering iløpet av en snau uke , 2 dager hvis jeg er heldig
    tror den skal innfri lydmessig også, får kikke etter en eldre Marantz Pm forsterker til den etterhvert
    eller kanskje man kan Få Malmin til å bygge en special oppe i den gamle Doxaen jeg har stående

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Lyder fint de Malmin sakene, har desverre ikke hørt så mye Marantz, men deser hvertfall lekre ut og ser meget solide ut i tilegg, gjør mye for eiergleden det. Vurderer Marantz den gangen recieveren fra Harman takker for seg.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har ihvertfall bare positive opplevelser med Marantz,og receiverne har vært innetier hver gang fra de imo

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Da har både JBL og Grado fått en del timer og jeg må si at begge innfrir forventningene og vel så det
    gleder meg til å få head amp til å drive Grado, da blir det noen timer fremover med head fi
    lurer også på om ejg skal levere min gamle Doxa 70 til overhaling, må bare finne ut om den er egnet til å drive JBL tilfrestillende

noen som har testet denne komboen før ?

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Har vel knapt hørt Doxa jeg, men den burde være god nok til JBL'ene dine.
    Litt avhengig av plass du vil bruke på soverommet, men jeg tror en liten integrert vil gjøre jobben greit nok også.
    Spørs litt hva en overhaling vil koste, kanskje ???

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    en liten integrert burde duge, er ute etter kvalitet på lave nivåer, doxa koster nok fort like mye å oppgradere som feks en brukt marantz KI pearl.....får tenke litt, gladhai fai kontoen fikk påfyll tidligere, får følge med på brukten fremover
    får antagelig Marantz head ampen idag, men ikke sikkert da jeg har fått noe forkjølelse drit som kan hindre meg i og hente den

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Da fikk jeg Marantz igår kveld, rakk utpakking og en kjapp lytte test, medium gain passet grado best imo, lyden synes jeg var bra, selv rett fra boksen, enda bedre idag tidlig, plug and play for meg som ikke benytter usb ,men det følger med drivere på cd
    alt for tidlig å beskrive lyden men tidlig inntrykk er at det spiller som det beste jeg har hørt fra marant tidligere, acdc har jeg dog aldri hørt så bra noensinne, det var lett å konkludere med

Vedlegg

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Noen bilder av hovedoppsettet og akustikk tiltakene

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

• Liker
    Reaksjoner: POB

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Ser nå riktig så trivelig ut i kroken din nå jokris.
    Ikke så mange som bruker tomtegubber til akustikkforbedrende tiltak, men det kan hende du har finni ei ny greie her? Har du fylt de med Glava? :cool:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Takk, du måkke mobbe nissene mine da :) de er veldig spesielle, laget på bestilling av ett high end firma i dypeste Kina,
    sanden er visstnok av en slik kvalitet at den demper alle frekvenser utifra hva rommet trenger, for å skaffe til veie denne sanden så siler de sand i sahara, og kun 0.01 % holder god nok kvalitet , så det går med ca 8.45 tonn med sann i hver nisse, brillene er gullbelagt kobber av reneste kvalitet, og skjegget stammer fra geiter som kun bor på øverste topper i gauka dalen nedenfor
    Himalaya, forøvrig er alt av klær på de vevd for hånd av ren silke direkte utvinnet fra den sorte enke, alt i alt vel verdt de 149 kr de koster :)

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Tenkte det var noe sånt, ja.
    1. refleksjon er viktig. Ser at den til høyre burde vært et par cm lenger frem og til venstre. Personlig ville jeg også flytt sekken på nissen til venstre over på andre siden da det blir litt ubalanse.
    Men du har vel brukt måleutstyr til dette, kjenner jeg deg rett :cool:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Har hatt folk fra Nasa på besøk som har besørget målingen, både fra bakkenivå og romstasjonen, er rommet som gjør at de må stå slik ble jeg fortallt ?

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Burde vel bestilt en sånn måling jeg også.
    Spørs bare hva frua sier hvis jeg fyller stua med tomtegubber.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ja , det var det da :)

fikk to lp'er i posten idag, håper å få tid til litt lytting til helga

418456131172.jpg

$_57.jpg

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Etter ett år hvor hifi har kommet litt på skyggesiden , på tross av diverse utbyttinger, så er jeg klar for å dyrke Musikk interessen videre neste år, hvor veien går vet jeg ikke, oppgraderinger eller nedgraderinger, mer eller mindre utstyr , ja det vet jeg heller ikke så mye om
    det jeg vet er at jeg skal kutte ned vinylmengden noe mer, en meter eller to :)
    ellers kan det hende jeg skal utforske noe mer på akustikk biten neste år, det har gitt mersmak og mer ro i sjela når jeg lytter

Vil ønske alle Haifai Bangers en riktig så god Jul og ett riktig godt nytt år

Mvh
    Jostein

1533812_10151868861508310_714843086_n.jpg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    God jul.

Koselig stifte bekjentskap med deg på slutten av året :) Måtte det nye gi deg masse innen musikk og gode komponenter.

Anders.

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    God Jul til sjefsBangern :cool:, om det er deg jokris eller kona får dere krangle om.
    Ro i sjela er tidvis sundt, helt til det begynner å klø i lukkemuskelen igjen.
    Men det virker uansett som om mye har ramlet på plass for deg nå, etter en svært aktiv høst.

God jul og godt nyttår til jokrisfruen også.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    God Jul til deg og Nisse mor også POB :)

• Liker
    Reaksjoner: POB

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Mitt nyttårsforsett nummer 1 iår(innenfor hobbyen) er å forsøke å utvide musikkhorisonten noe mer, samt dykke ned etter mer metall som har gått meg hus forbi, i denne forbindelse ville jeg satt pris på hvis du kan legge igjen noen musikk tips, gjerne innenfor en viss sjanger eller lett blanding
    alt fra det mildeste og ørevennlige til det ekstreme :) , for den saks skyld kan du gjerne legge igjen tips på musikk basert utifra kvalitet på opptak også, og kilde eventuellt. håper det er mulig å få respons på dette

mvh
    Jostein

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Kanskje australske Karnivool - Sound Awake kunne være noe å starte det nye året med jokris?
    Er vi snille så havner gruppa i progmetall kategorien.
    Du finner dem også på yooootjub.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje australske Karnivool - Sound Awake kunne være noe å starte det nye året med jokris?
    Er vi snille så havner gruppa i progmetall kategorien.
    Du finner dem også på yooootjub.
    Takk for tipset :) skal sjekkes ut :) keep em coming , sjanger er ikke veldig viktig, så sant vi holder oss unna Gaga osv

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Bare hyggelig jokris.
    Om du kjeder deg, og er litt bakis i dag kan dette konsertopptaket med Karnivool være kjekk tidtrøyte første nyttårsdag
    https://www.youtube.com/watch?v=g6S6J2oAsJw

Legg merke til trommeslager og bassist.
    Når man speller på 6 strengs elektrisk bass, så bør man kunne spille, og det kan han.
    Trommeslageren har noen taktskifter som får meg til å snappe etter pusten, men så er jeg uhyre svak for slagverk.
    Steike for en rytmeseksjon, og for et skyv.

Har du forøvrig noe musikk av det polske progrock bandet Riverside?
    Hvis nei, så kan skivene Secondlife Syndrom og Rapid Eye Movement gi glede og rykninger i for og hårmanke.
    Bandet er etter min mening sørgelig oversett (les: ukjent for de fleste).

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Riverside har jeg såvidt stiftet bekjentskap med, takket være JanR som tipset meg , har ikke hørt noen av de skivene du nevner så de skal sjekkes ut :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.032
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Godt Nyttår!
    Mulig du har vært borti SHINING før?
    Blackjazz er ikke noe jeg beskjeftiger meg med mye, men disse har jeg sett live,-og de var gode!

mvh

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Shining er tøft, svenske Shining også!
    Andre svensker som er verdt og sjekke ut er Witherscape med gode gamle Dan Swanö i spissen.
    Ett bra tilskudd i progmetallens verden er Haken, hvor den siste EPën også har strålende lyd.

På den tyngre siden er jo faktisk den nyeste Cannibal Corpse fantastisk bra imho.

edit: nye The Haunted har også gode elementer.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Takker så mye Bluesbreaker, Vermin og 2XJ :) dette var nye band for meg, cannibal corpse er vel de eneste jeg har hørt noe særlig av før, av det eldste, men ikke noe av det nyeste

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7

etter å ha vært inne og kikket på tuben så fant jeg noen gamle godbiter jeg ville dele, her er alt på metal siden :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    og som en liten kontrast og eksempel på hva jeg kan høre på i andre enden av skalaen

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.287
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    For min del er Alter Bridge et band som har mye bra.. siste platen deres er nok noe hardere enn de tidligere, dåg ikke nært heavy.. :)

Men et at få band der jeg kan starte sang 1 på første plate å bare la ALLE sanger og ALLE album gå.. :)

skal vi se om vi husker noen flere...
    Black Stone Cherry

Seether

Papa Roach

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Mye bra musikk i tråden :) Og godt nytt år Jokris, beklager forsinkelsen men har jobbet hele jula frem til influensaen slo meg ut.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Mye bra musikk i tråden :) Og godt nytt år Jokris, beklager forsinkelsen men har jobbet hele jula frem til influensaen slo meg ut.

No problemo :) Godt nytt år til deg også :), kom gjerne med musikk forslag du også

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn