jokris sin lille lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Lenge siden jeg har vært aktiv inne på siden her , men er vel nå i rolig tempo på vei over til mer musikk vennlig flerkanals oppsett igjen.
    Har siste uken har Gato dia 250s på lån og den har fullstendig blåst vekk alle fordommer mot klasse D.
    har riktignok hatt den i kun noen dager, men den slår godt fra seg , ikke minst til prisen, lenge siden jeg har hatt denne opplevde kvaliteten på
    musikk.
    har vært igjennom en del tidligere faste test skiver og er forbauset hvor nær jeg er å kunne påstå at dette er bortimot den best opplevde musikkopplvelsen jeg har hatt her i hus, og det sammen med Klipsch appåtil.
    dette blir nok kjøp, og hadde jeg ikke fått låne den så hadde jeg nok gått glipp av en godbit
    er også på vei til å slå til på goldenears triton one høytalere, som jeg har vært nyskjerrig på, står kun på salg av høytalerne mine før det også blir en realitet

regner da med å ha en god pose og sekk løsning som vil gi både god musikk og film opplevelser i stua

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Velkommen tilbake kompis, fint å se deg. Går å venter på at Moiz skal få inn Heed Lagrange. Iflg Rognlien er den god. Greit å ha flere å velge i.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Velkommen tilbake kompis, fint å se deg. Går å venter på at Moiz skal få inn Heed Lagrange. Iflg Rognlien er den god. Greit å ha flere å velge i.

takk i like måte :) det er alltid kjekt med velg ja, og den ser jo veldig spennende ut

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når får du andre høyttalere i hus? Blir liksom noe helt annet du skal over på nå.. Men tipper du vil savne lyden tilbake til når jeg kjøpte rør av fabrikat Baldwin av deg.. Det var tider.. :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.607
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Godt å se det er liv i deg :)Hyggelig å ha deg tilbake

mvh

Sist redigert:

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Dette var en hyggelig overraskelse må jeg si.
    Nytt liv i lydkroken......:D
    Gleder meg å se at du er tilbake jokris.

POB

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Trivelig at du er tilbake, er ikke så aktiv her inne selv lenger, men slenger nå innom med jevne mellomrom ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Når får du andre høyttalere i hus? Blir liksom noe helt annet du skal over på nå.. Men tipper du vil savne lyden tilbake til når jeg kjøpte rør av fabrikat Baldwin av deg.. Det var tider.. :)
    det er ennå litt usikkert hvilke dag jeg får nye høytalere, ting må falle på plass, men kan være rett rundt hjørnet :)
    savner tiden med tuberolling , det er sikkert , det er vel den ene pre ampen jeg kunne tenkt meg å hatt stående her
    den AN kit
    ellers synes jeg gato leverer en for meg veldig god mellomtone

• Liker

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Dette var en hyggelig overraskelse må jeg si.
    Nytt liv i lydkroken......:D
    Gleder meg å se at du er tilbake jokris.

POB
    takk for det :) håper å blåse forsiktig liv i stereo interessen igjen

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Trivelig at du er tilbake, er ikke så aktiv her inne selv lenger, men slenger nå innom med jevne mellomrom ;)[/QUTE]

koselig å få en mdl fra deg ihvertfall, har jo vært lenge borte selv, gått mest i film/spill med unga noen år nå
    men den Gato dia 250s vekket musikk gleden igjen

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Hei Jokris

Det var en sjelden mann å se på HFS.
    Jeg får nesten glede deg litt med et bilde av en gammel traver som jeg kjøpte av deg i 2016 var det vel.
    Det tok sin tid før alt var på plass.

DSC_2191.jpg

Dr.Feickert Firebird med Kuzma 4Point arm og Myjaima Shilabe pick-up. Den er på jobb nesten daglig :cool:
    Utrolig flott og solid platespiller.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Hei Jokris

Det var en sjelden mann å se på HFS.
    Jeg får nesten glede deg litt med et bilde av en gammel traver som jeg kjøpte av deg i 2016 var det vel.
    Det tok sin tid før alt var på plass.

Vis vedlegget 582351

Dr.Feickert Firebird med Kuzma 4Point arm og Myjaima Shilabe pick-up. Den er på jobb nesten daglig :cool:
    Utrolig flott og solid platespiller.
    takk for det :) det er en skikkelig godbit av en spiller og veldig godt å se og høre at den er flittig brukt

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Da ble det tur til Heggedal idag , og henting av godsaker, fikk en liten kikk i show rommet også og sjelden eller aldri har jeg sett så mye gromt hifi utstyr på samme sted

Stor takk til Alan for 1 klasses service og gjestfrihet

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg hatt litt tid til å spille inn høyttalerne , og jeg er veldig fornøyd sålangt.
    Gikk ut ifra Tips fra goldenear angående plassering og det satt som ett skudd .
    Skal ikke hå så veldig i detaljer fordi det er vel mange som kjenner det nye utstyret fra før.
    Vil si det spiller på høyde med det beste jeg har opplevd her tidligere .
    Det er ett par punkter som skiller seg ut ,
    Stål kontroll i baseområdet , og åpenheten videre oppover .
    Jeg opplever det slik at oppsettet er alt spisende og ærlig

Her kan jeg kose meg lenge 😀

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da har jeg hatt litt tid til å spille inn høyttalerne , og jeg er veldig fornøyd sålangt.
    Skal ikke hå så veldig i detaljer fordi det er vel mange som kjenner det nye utstyret fra før.

Her kan jeg kose meg lenge ??????
    Nå høres du ut som en satt, gammel gubbe. ;). Velkommen i klubben.. Ikke noe er bedre enn litt sjelefred.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7

Her kan jeg kose meg lenge ������
    Nå høres du ut som en satt, gammel gubbe. ;). Velkommen i klubben.. Ikke noe er bedre enn litt sjelefred.
    Sant det 😀god helg

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    hvis noen vet om gode innspillinger fra f.eks hd tracks som har kommet ut de siste 5 år så vil jeg gjerne høre om de :) har vært borte fra kjøpe jaget , men føler nå for å utvide samlingen litt , er det nå bedre leverandører enn hd tracks der ute ?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Komboen triton og gato har virkelig fått liv i musikk gleden igjen :)
    får vel vurdere en entry level platespiller på sikt også, ett cd drivverk er også litt fristende for fremtiden

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Søs bor fortsatt i hølet i E18.. Bor du der du bodde før er det på tide med en oppstrammende samtale og litt sur kaffe hos deg :)
    Sur kaffe og litt kjeft kan du alltids få 😀bare vente til covid er historie

• Liker

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Komboen triton og gato har virkelig fått liv i musikk gleden igjen :)
    får vel vurdere en entry level platespiller på sikt også, ett cd drivverk er også litt fristende for fremtiden
    Det høres ut som en god plan Jokris ;)

La nå mannen handle da HCS. Akkurat som heroin detta vøtt.
    En gang hekta, alltid hekta. Dessuten skulle jeg mene at hifi avhengighet blir billigere i lengden om alle kostnader ved bruk av heroin kalkuleres inn.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Litt fremtidsplaner er jo greit å ha for denne hobbyen også 😀

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det høres ut som en god plan Jokris ;)

La nå mannen handle da HCS. Akkurat som heroin detta vøtt.
    En gang hekta, alltid hekta. Dessuten skulle jeg mene at hifi avhengighet blir billigere i lengden om alle kostnader ved bruk av heroin kalkuleres inn.
    Ironi vet du, ironi. Såklart må jokris få handle i vei. Er litt sv gleden det, tesye ut og kose seg på ferden.

Og god helg til begge :)

Sist redigert:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Sommeren er godt i gang, men de siste dagene har gitt muligheter for en liten lyttestund her og der.
    Jeg er fortsatt forundret over min egen overgang til Klasse D forsterker , og må nok innrømme at jeg har vært full av fordommer,
    for klasse D har virkelig tatt kvantesteg siden jeg sist lyttet til det.
    Må vel egentlig takke Gjallarhorn som gav meg muligheten til å låne Gato hjem, opplevelsen av en klasse D forsterker som til de grader
    fungerte på Klipsch var en øyeåpner for meg, og jeg måtte gå en runde med meg selv om jeg virkelig skulle gå imot alt jeg har trodd.
    Så dukket det opp mulighet for å Kjøpe Triton one, og imo ble det en vellykket kombinasjon.
    her om dagen snublet jeg over en stor Iso trafo på finn, heldigvis i nærområdet, den var interesang fordi Klasse D kan skape litt støy ,
    fikk omsider koblet den opp , sammen med ett audioquest filter.
    Gato og triton er koblet rett i isotrafoen mens ett tilhørende Audioquest fikk den siste kontaken, der er alt annet koblet på.
    til slutt satte jeg en isotek filter i samme stikk, ett slags støyfilter jeg kjøpte for noen år tilbake.
    Hadde en god venn på besøk på mandag og vi koste oss i timesvis med lutting , gikk igjenom alle mulige sjangre og
    kvaliteter på innspillinger sammen.
    hoa meg er det ikke tvil om at isotrafoen gav ett merkbart løft, lavere støygulv, mer åpent og en stram bass gjenngivelse som jeg aldri kan huske å ha hatt her i kroken.

for å summere litt, så er vel dette med isotrafo det jeg forøker å formidle her, har hatt en slik tidligere , men ikke stor nok til å
    koble alle produkter på den.
    disse finner man på brukten fra 3000 og oppover og det er en av de billigste oppgraderinger jeg har gjort , med tanke på resultatet jeg opplever

Ønsker alle en riktig god sommer, og ikke minst en god helse :)

ella pv 8 over og ut

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har hatt et par slike tunge beist. Erfaringen min er at det kan gjøre en forskjell, men at disse trafoene best gjør seg i tilstøtende rom. Dette pga av lavfrekvent lyd som jeg finner irriterende :). God sommer J!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Takk i like måte HCS, denne er merkelig nok veldig støysvak hører den ikke på 1 m avstand

• Liker

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Sommeren rusler å går videre , lite med godvær så blir litt tid til bla musikk.

Vi opplever at kidsa hjemme gjerne spiller musikk i stua nå, i langt større grad enn tidligere , en kombo av god lyd og enkel
    Avspilling via Roon antar jeg er medvirkende faktorer .
    Ett par kvelder hvor jeg har sett for meg å lytte
    Har jeg ikke sluppet til 😀😀 fordelen er selvfølgelig at jeg blir kjent med nye artister og sjangre og ikke minst at jeg innimellom kan spille en sang eller to fra mine favoritt artister for dem.

Jeg har ofte opplevd med mine andre oppsett at rommet har vært en utfordring og kun ett par tre ganger har det klaffet med utstyr , denne gangen må jeg innrømme at jeg har vært heldig .
    Takket være impulsen til å låne Gato fra Gjallarhorn, og ett eldre ønske om å sjekke ut goldenear føler jeg nå at jeg har havnet
    På ett oppsett som er musikalsk med visse audiofile kvaliteter i tillegg.
    Det er nok min preferanse for lyd

Veien videre er å finne ut en måte en skille høytalerne fra gulvet , ellers gjenstår det ett par Ethernet kabler i nettverket før jeg kan si at jeg er helt i mål.
    Med ett unntak , platespiller , en av mine døtre
    Er veldig nyskjerrig på dette og det er vel det eneste som jeg kan tenke meg å legge til på sikt .

God sommer alle sammen

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du har blitt en gammal, treg jævel.. :cool:. Slik mange av oss har blitt, heldigvis :giggle:. Mer musikk og kos, enn utstyr og egenkred. Så er det kanskje sant, alt går i sirkel? For det var musikk det startet med for de fleste, ikke ønske om en gaffeltruck med pakker inn og ut..

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Sant det , vi pakker bare ordene ulikt sammen 😀
    Gato var for de som husker ikke ett naturlig valg for meg , klasse D har tidligere gitt meg grøssninger and not the good kind .
    Er herlig de øyeblikkene hvor fordommer faller og man innser sin egne begrensninger , det åpner veien videre

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Viktig for meg hvis jeg kan få noen av døtrene mine interesert i god lyd , sønnen min er som han sier miljøskader under oppveksten og er idag en sann Klipsch venn 😂

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    har gått igjennom en del rør i det siste og det er litt av en jobb med sviktende øyer, men moro er det
    har gått over 90 prosent av 12au7 variantene , og har nå gått løs på 12ax7 variantene,
    kanskje noen som kan gjette hvorfor 12ax7 er interesant ,,,,,,,

IMG_2528 rca.jpg IMG_2526 rca.jpg

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn