Jons Bang & Olufsen univers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Det var snakk om kursutvikling DKK vs NOK, tidligere i tråden. BO er altså kinesisk eid, akkurat som Volvo, MG, Pirelli, MissSixty, London CABs, Sunseeker, Ironman, GEs husholdningsdivisjon, Gieves&Hawkes, en av de mest prestisjefulle skredderne i London, Motorola, begge Milan-klubbene, Aston Villa, leketøyimperiet Hamleys, Elkem, Ekornes og flere kjente vinmerker i f.eks Bordeaux..
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    En perfekt torsdagskveld med noe godt i glasset, Beoplay H95, Hifisentralen og denne utsikten fra godstolen.

    Vis vedlegget 723527
    Livet smiler
    Fikk låne med hjem en beosound balance i forrige uke for å høre hvordan 2 stk i stereo var, må si jeg ble meget imponert, lyden var stor fin og luftig, ble og mye mer dyp bass, var rett å slett en drøm å hørre på. Så nå blir det ikke lenge til en til i hus. Fikk og bekreftet fra b&o sandnes at det kommer en ny opptatering i slutten av månen på b&o appen hvor stereo paring med høyre og venstre kanal blir gjort i bo appen, å dette skal nå kunne gjøres med hele sortimanget
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Det var snakk om kursutvikling DKK vs NOK, tidligere i tråden. BO er altså kinesisk eid, akkurat som Volvo, MG, Pirelli, MissSixty, London CABs, Sunseeker, Ironman, GEs husholdningsdivisjon, Gieves&Hawkes, en av de mest prestisjefulle skredderne i London, Motorola, begge Milan-klubbene, Aston Villa, leketøyimperiet Hamleys, Elkem, Ekornes og flere kjente vinmerker i f.eks Bordeaux..
    Og vårt norske oljefond, eller statens pensjonsfond utland, eier 1,4% av alle verdens aksjer.
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Det var snakk om kursutvikling DKK vs NOK, tidligere i tråden. BO er altså kinesisk eid, akkurat som Volvo, MG, Pirelli, MissSixty, London CABs, Sunseeker, Ironman, GEs husholdningsdivisjon, Gieves&Hawkes, en av de mest prestisjefulle skredderne i London, Motorola, begge Milan-klubbene, Aston Villa, leketøyimperiet Hamleys, Elkem, Ekornes og flere kjente vinmerker i f.eks Bordeaux..
    Er du sikker på det?
    Så vidt jeg vet er B&O fremdeles et dansk selskap.
    I 2016 prøvde kinesiske Sparkle Roll å kjøpe seg opp i selskapet, men mislyktes i å få en større eierandel.
    Men klart, B&O er på børs, og kineserne kan kjøpe seg opp, men hovedkontoret og styret holder fremdeles til i Danmark.

    Beoplay innmaten produseres tildels i kina, og endel av produktene produseres i Tsjekkia, men hovedkontor, utvikling, design og ikke minst hele aluminiumsproduksjonen holder fremdeles til i Danmark, og da i hovedsak i Struer.

    Men for alt jeg vet kan aksjeposten være på kinesiske hender..
     
    Sist redigert:

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Det var snakk om kursutvikling DKK vs NOK, tidligere i tråden. BO er altså kinesisk eid, akkurat som Volvo, MG, Pirelli, MissSixty, London CABs, Sunseeker, Ironman, GEs husholdningsdivisjon, Gieves&Hawkes, en av de mest prestisjefulle skredderne i London, Motorola, begge Milan-klubbene, Aston Villa, leketøyimperiet Hamleys, Elkem, Ekornes og flere kjente vinmerker i f.eks Bordeaux..
    Bang & olufsen er ikke kinesisk, der tar du feil, men di solgte b&o avdelingen som produserer lyd til bil til asia😀👍
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Er du sikker på det?
    Så vidt jeg vet er B&O fremdeles et dansk selskap.
    I 2016 prøvde kinesiske Sparkle Roll å kjøpe seg opp i selskapet, men mislyktes i å få en større eierandel.
    Men klart, B&O er på børs, og kineserne kan kjøpe seg opp, men hovedkontoret og styret holder fremdeles til i Danmark.

    Beoplay innmaten produseres tildels i kina, og endel av prodktene produseres i Tjekkia, men hovedkontor, utvikling, design og ikke minst hele aluminiumsproduksjonen holder fremdeles til i Danmark, og da i hovedsak i Struer.

    Men for alt jeg vet kan aksjeposten være på kinesiske hender..
    B&o er dansk, lyd for bil er solgt men heter forsatt b&o
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Fikk låne med hjem en beosound balance i forrige uke for å høre hvordan 2 stk i stereo var, må si jeg ble meget imponert, lyden var stor fin og luftig, ble og mye mer dyp bass, var rett å slett en drøm å hørre på. Så nå blir det ikke lenge til en til i hus. Fikk og bekreftet fra b&o sandnes at det kommer en ny opptatering i slutten av månen på b&o appen hvor stereo paring med høyre og venstre kanal blir gjort i bo appen, å dette skal nå kunne gjøres med hele sortimanget
    Kan tenke meg at det må låte riktig så godt.
    Har bare hørt en spille, og det imponerte. Så stereoparet må det bli meget, meget bra!
    Bra at de får stereo inn i sitt eget økosystem og ikke er avhengig av Google.
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Hør hør! Det er kun én kineser i styret 👍
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Hvornår smager en Tuborg best? Hver gang!
    Hvornår blev cds analog? Never
    Du er inne på noe der 😆
    Fysiskt format, fysiskt format😉
    Kan alltids kjøre igang Beogramen for å få det analogt, men da må jeg høre på musikk jeg ikke vil høre på nå 😆😆😆
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Fikk låne med hjem en beosound balance i forrige uke for å høre hvordan 2 stk i stereo var, må si jeg ble meget imponert, lyden var stor fin og luftig, ble og mye mer dyp bass, var rett å slett en drøm å hørre på. Så nå blir det ikke lenge til en til i hus. Fikk og bekreftet fra b&o sandnes at det kommer en ny opptatering i slutten av månen på b&o appen hvor stereo paring med høyre og venstre kanal blir gjort i bo appen, å dette skal nå kunne gjøres med hele sortimanget
    Nå er det bare å slå til på den nye Berluti special edition Balance til småpene 37.600kr 😉 Fort deg før det blir utsolgt 🤪

    Screenshot_20210529-171446_Samsung Internet.jpg
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Da er balance nr 2 i hus å meget fornøyd med det😀. Ny opptatering med stereo i b&o app må desverre vente til sommer ferie tider pga den ble utsatt. Heldivis går det frem til da via google home app
    Gratulerer. 😀
    Stor forskjell i lyd nå når det det ble ordentlig stereo?
    Regner med det i tillegg til stereoperspektivet også ble betydelig mer bunn i lyden. Er jomutroig bra lyd i bare 1 Balance, så 2 må jo bli meget bra og ha krefter detaljer i rikelig monn.
    Har du koblet de mot tv også nå, eller er det ikke mulig?
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Ellers har sommeren kommet hit til landets beste vestkant, og med ferdigstillt ny terrasse er det bare å nyte dagene med portabel godlyd.
    Har opptil flere portable høyttalere fra B&O, men i år er det P6 som er den nye favoritten min i samlingen.

    Utgående modell, men spiller fantastisk og har rikelig med spilletid på 1 lading, så denne er min nye foretrukne følgesvenn når vi befinner oss utendørs.

    20210601_145315.jpg
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Gratulerer. 😀
    Stor forskjell i lyd nå når det det ble ordentlig stereo?
    Regner med det i tillegg til stereoperspektivet også ble betydelig mer bunn i lyden. Er jomutroig bra lyd i bare 1 Balance, så 2 må jo bli meget bra og ha krefter detaljer i rikelig monn.
    Har du koblet de mot tv også nå, eller er det ikke mulig?
    Ja de ble helt vanvittig bra👍😀 de ble mye mer bunn å mye luftigere i både lyd og bass, rister godt i kroppen med bass på null. Ja di er koblet mot tv via apple tv på begge så lyden stemmer overens med stemme. Med kun en balance fynket det på bluetooth og, men må nokk oppgradere tv etter hvert, er jo den nye bt i høytalerene ift tv som ikke har det.
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Ellers har sommeren kommet hit til landets beste vestkant, og med ferdigstillt ny terrasse er det bare å nyte dagene med portabel godlyd.
    Har opptil flere portable høyttalere fra B&O, men i år er det P6 som er den nye favoritten min i samlingen.

    Utgående modell, men spiller fantastisk og har rikelig med spilletid på 1 lading, så denne er min nye foretrukne følgesvenn når vi befinner oss utendørs.

    Vis vedlegget 727126
    Godt å få den ferdig stilt😀👍satser på mye fine sommer dager ute. Datter på snart 2 har p2 å den har utrolig god lyd så regner med p6 er ennå fyldigere, jeg må desverre nøye meg med en ue bluetooth utendørs😅hvor fikk du tak i den koppen?😀
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Godt å få den ferdig stilt😀👍satser på mye fine sommer dager ute. Datter på snart 2 har p2 å den har utrolig god lyd så regner med p6 er ennå fyldigere, jeg må desverre nøye meg med en ue bluetooth utendørs😅hvor fikk du tak i den koppen?😀
    Bittelille P2 spiller egentlig imponerende bra. Blir like imponert hver gang jeg fyrer min opp.
    Storebroren A1 (burgeren) er noen hakk bedre, men P6 er virkelig noen hakk opp derfra igjen. Så godt fornøyd med den.
    Har egentlig aldri vært noen fan av P6 ( tombstone) tidligere da den ser litt kjedelig ut og har vært for dyr i forhold til A1, men nå når den er EOL fikk jeg min så billig at det var en no brainer å kjøpe den. Og jaggu har den imponert meg og designet vokser egentlig på meg.

    Koppen kjøpte jeg 3 stk. av da jeg var på pilgrimsreise til Struer. B&O forhandleren Bremdal i Struer hadde disse, så jeg og min far kjøpte opp det de hadde på lager 😅

    Ja de ble helt vanvittig bra👍😀 de ble mye mer bunn å mye luftigere i både lyd og bass, rister godt i kroppen med bass på null. Ja di er koblet mot tv via apple tv på begge så lyden stemmer overens med stemme. Med kun en balance fynket det på bluetooth og, men må nokk oppgradere tv etter hvert, er jo den nye bt i høytalerene ift tv som ikke har det.
    Regner med det spiller rimelig rått ja. 😍 Husker jeg ble utrolig imponert over hvor bra Beolab17 spilte da jeg fikk de i hus, men 2xBalance må være helt magisk. Misunner deg det oppsettet.
    Må bare fleske til med ny TV også nå da..snart feriepenger 😅
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Bittelille P2 spiller egentlig imponerende bra. Blir like imponert hver gang jeg fyrer min opp.
    Storebroren A1 (burgeren) er noen hakk bedre, men P6 er virkelig noen hakk opp derfra igjen. Så godt fornøyd med den.
    Har egentlig aldri vært noen fan av P6 ( tombstone) tidligere da den ser litt kjedelig ut og har vært for dyr i forhold til A1, men nå når den er EOL fikk jeg min så billig at det var en no brainer å kjøpe den. Og jaggu har den imponert meg og designet vokser egentlig på meg.

    Koppen kjøpte jeg 3 stk. av da jeg var på pilgrimsreise til Struer. B&O forhandleren Bremdal i Struer hadde disse, så jeg og min far kjøpte opp det de hadde på lager 😅



    Regner med det spiller rimelig rått ja. 😍 Husker jeg ble utrolig imponert over hvor bra Beolab17 spilte da jeg fikk de i hus, men 2xBalance må være helt magisk. Misunner deg det oppsettet.
    Må bare fleske til med ny TV også nå da..snart feriepenger 😅
    Ja det vil jeg tro, blir nokk mer av di små bluetooth spillerene etter hvert😀👍p6 er nokk en som holder stil over tid vil jeg tro, stilig👍😀må nokk ta turen til struer etter hvert👍😀blir nokk en tur til oslo snart å få lytte på beolab 90, bare for å oppleve di😅hehe ja har hvert lur der for tv er lettere å få i hus av den bedre halvdel da det er blitt sakt at tv må bli større😅men måtte jobbe litt med 2stk høytalere, hun kunne ikke se vitsen med 2😅så må prioritere det som er litt verre å få gjennom😀👍
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Da er di kommet på stativ å likestillt høyde👍🔈godhelg🍺
    Dette ser meget bra ut. 😊

    B&O har idag en så stor og flott lineup av høyttalere "alle" prisklasser, og det er så mye jeg kunne tenkt meg.
    Og bilder som dette fra deg gjør at Balance plutselig er høyt oppe på siklelisten. 😉
    Og fremdeles fornøyd med lyden regner jeg med? 😊

    Her nytes litt Springsteen på loftstuen for øyeblikket på BeoLab 18/19 😊
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Ja ble overasket selv med stativene i det positive,

    Di har mye jeg og har lysst på ja men koster lengre opp mot beolab. Ja lyden er forsatt like imponerende, elsker di.
    Kan tenke meg det er herlig, alltid digget beolab 18. ren nytelse å lytte og se på så du koser deg nokk tenker jeg😀hvordan er di i forhold til di andre beolab du har?
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Er veldig fornøyd med lyden fra BeoLab 18, og spesielt ilag med Beolab19 slik at en også får med det som skjer i de lavere frekvenser.
    Men jeg er sikker på at 2xBalance spiller like bra som et par BL18 om ikke bedre. Men virkelig elsker designet på BL18, og spesielt med trelameller 😍

    I forhold til andre høyttalere jeg har i hus så er BL18 blandt det beste jeg har.
    Men jeg er også meget fornøyd med mine BL9. De er langt ifra like pene som BL18, men se har et design som alle komenterer Og enten elsker eller hater 😄
    BL9 spiller helt fantastisk alene i mine ører, og når jeg bruker de til film ilag med BL2 og BL4000 så er det en sinnsykt bra kombo for pengene.

    Ellers hentet jeg meg et par BeoLab 6000 og en Beosound Ouverure forleden bare fordi jeg var nysgjerrig på høyttalerene og de var billige.
    Og de imponerer egenlig størrelsen og alderen tatt i betraktning.
    Usikker på hva jeg skal med høyttalerene, men lurer på å utvide til 7.1 på filmrommet. Eller kanskje jeg skal koble de på min Beoplay V1-40 tv og få litt bedre lyd fra den. 😅

    20210613_000750.jpg
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Ja det vil jeg tro😀ja er enig der, er flott i det utsenet, hehe ja er jo ofte et elsk hat😅kan tenke meg di har et godt trykk og. Da har du di i oppsett soround ja👍😀. Åja stilig😀 jeg hadde en dånn lignende den ouveruve som jeg en gang fikk av far min, treger ennå på at jeg kvittet meg med den, selv om det var fm radio og cd spiller på den😅, ja du kan jo gjøre eget oppsett og på de om du har plassen da, det nesste her blir beoplay m5, bare elsker lyden og trykket av den, så blir den i tv stuen
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    det nesste her blir beoplay m5, bare elsker lyden og trykket av den, så blir den i tv stuen
    M5 er en hissig liten høyttaler som spiller høyt og dypt, og med stor klarhet på vokal.
    Har "selvfølgelig" en jeg også i bronzetone som dessverre lever et liv i en gang her i huset og derfor aldri får noe mer oppmerksomhet enn i forbifarten.
    Men en bra liten høyttaler jeg anbefaler. Forøvrig på vei til å fases ut fra lineupen, så sikkert mulig å gjøre gode kjøp fremover.

    IMG_20200405_151837_411.jpg


    Min M5 i påskemodus 😄
     

    Beosound balance

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.04.2021
    Innlegg
    53
    Antall liker
    38
    Sted
    Ålgård
    Ja helt vanvittig😀syns den er pen i alle fargene. La den spille i bakrunnen så blir den hverfall brukt👍😀ja er jo emerge og level som overtar som jeg forstår det. Fyller med på når den kommer på tilbud👍😀
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Ja helt vanvittig😀syns den er pen i alle fargene. La den spille i bakrunnen så blir den hverfall brukt👍😀ja er jo emerge og level som overtar som jeg forstår det. Fyller med på når den kommer på tilbud👍😀
    Spiller ofte i multiroom slik at den blir brukt masse, men sjeldent jeg er i nærheten av den 😅 Men veldig kjekt med lyd i alle rom, og muliroom fungerer meget bra med null delay mellom høyttalerene i de forskjellige rommene. 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn