Jons vinylreol

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.119
    Antall liker
    27.918
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det gikk ikke mange minutter etter jeg tipset deg om Anette A til du kastet deg over tastaturet:rolleyes: kanskje skall være litt forsiktig med tips til en så impulsiv vinyl junkie:eek:
    Men spennt på vad du synes om plata:)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Kan være ensomheten på hjemmekontoret som trigget impulshandlingen Cash. Skal teste platen i løpet av helgen
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.993
    Antall liker
    66.676
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skummelt med hjemmekontor. Røyk på et par kjøp nå knapper Og måte ut og hente i lunsjen. Spent på den signerte platen til Anette Askvik. Bør være bra på 2 x 45 rpm.
    Vis vedlegget 576713
    Hmmm, kanskje jeg også bør gå til kilden og få tak i Liberty :confused: Nydelig plate og stemme, men tittelsporet begynner dessverre å bli den nye Keith Don’t Go. Er ikke bare norske forhandlere som har skjønt at låta er bra og høres bra ut på de fleste anlegg :)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Dagen er godt i gang. Begynte med frokost og kaffe og nå er det japansk jazz fra Three Blind Mice som gjelder.
    68B2C6FC-F31A-47B3-8ED5-FF9CA658C239.jpg


    Impex har som vanlig gjort en strålende jobb med noen av perlene fra Three Blind Mice. Først ut er Midnight Sugar. En fantastisk innspilling. Husker godt første gang jeg hørte den på japanpress hos en kjent samler.
    1BF2C309-7C4F-4A93-8205-564A34934063.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Sitter og tenker hvor bra det egentlig var at pickupen gikk akkurat nå. Etter stresset med å finne feilen har det kun vært oppturer. Har jo mer hjemmetid nå en noensinne så det er god tid til å surfe rundt og å lytte til musikk. Det er en strålende mulighet til å teste noe nytt og en super unnskyldning til å kjøpe ny. Har endelig fått rotet meg til å finne et nytt headshell jeg har tenkt på lenge. Og testing med en annen pickup jeg fikk låne har overbevist meg om at de faktisk endrer lyden ganske mye. Og ikke minst har jeg snakket med flere venner for tips. Alltid hyggelig å snakke med dere og høre om alt står bra til. Er fortsatt forvirret i valgets kvaler. Dynavector, Ortofon, Hana, Ikeda, Lyra, Kiseki, Zyx, Koetsu, og alle andre surrer rundt i hodet. Faller nok på plass etterhvert.
    Og mens jeg funderer på hvem som skal få plass i Oyaide headshellet nyter jeg Lyra Delos pickupen jeg har lånt. Skjemmer den bort med de beste innspillinger og liker den godt. Tok en runde til med Friday Night in San Francisco på 45rpm hastighet. Rakk en del spor før Goldringen ga seg og det er det nærmeste jeg har å sammenligne med. Må si platen vokste litt med byttet. Og platen kan absolutt anbefales.

    Og den som vil komme med anbefalinger på flere pickuper for å forvirre mer er hjertelig velkommen.....

    15B6F2D1-C037-4EA1-BDEC-CDC47FCA5212.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.694
    Antall liker
    17.040
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Å velge pick-up fra den short listen kan jo bli vanskelig, but it’s a tough job and somebody got to do it;) Benz har du ikke på lista ser jeg, men de lager også noen veldig bra p.u. Litt varme og mer ”romantiske" en f.eks. Lyra! Navnet er jo heller ikke noe galt med, Benz S (class)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.780
    Antall liker
    16.464
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med deg Cash. Det meste i fra Flying Disk har skyhøy kvalitet på pressingene, selvom ikke alt har like stor musikalsk interesse. Derimot denne er SKY HIGH BRA. Ofte gjorde de opptak når amerikanske jazzartister gjestet landet. Det konseptet bidro nok til at japanske jazzartister fikk hevet eget nivå og anseelse. -Deriblandt bassisten Isao Suzuki på denne skiva.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.320
    Torget vurderinger
    24
    Testet du Hana ML?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.320
    Torget vurderinger
    24
    Jeg tenkte på om du var en av testerne den gang OVK hadde Hana på lån. Jeg ment den fortjener en plass på listen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Skjønte nå Fosse Nei jeg testet den aldri, men har fått den anbefalt. Er nok en av de neste på listen, om jeg ikke ender opp med den jeg lånte.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Dagen er brukt til husarbeid. nå er vårpussen er gjort og alt er klart for hjemmepåske.
    62AE942F-AE6E-4076-AA0C-6A08E37C842B.jpg


    Og denne får bli her. Liker lyden så godt nå at jeg ikke tester flere. Takk for alle tips underveis.
    2C9B434D-F2CA-4991-A4A2-476B48B07390.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.287
    Antall liker
    40.172
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Så flott ut Jon :) Har en Delos liggende i skapet men er dessverre ikke min.Har ligget her i 9 år nå men har vært veldig lysten på å prøve den i mitt oppsett

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.114
    Antall liker
    61.258
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Så flott ut Jon :) Har en Delos liggende i skapet men er dessverre ikke min.Har ligget her i 9 år nå men har vært veldig lysten på å prøve den i mitt oppsett

    mvh
    I 9 år? Er du sikker på at eieren lever? I tilfelle må det gå an å få til en bra deal der motormann.;)

    Gratulerer med flott Lyra Jon. Helt sikkert et bra valg.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Så flott ut Jon :) Har en Delos liggende i skapet men er dessverre ikke min.Har ligget her i 9 år nå men har vært veldig lysten på å prøve den i mitt oppsett

    mvh
    I 9 år? Er du sikker på at eieren lever? I tilfelle må det gå an å få til en bra deal der motormann.;)

    Gratulerer med flott Lyra Jon. Helt sikkert et bra valg.
    Takk Blues og Motoren. Og jeg ville testet. Spilte bra her. Synd å bare la den ligge i skapet.....
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.287
    Antall liker
    40.172
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Så flott ut Jon :) Har en Delos liggende i skapet men er dessverre ikke min.Har ligget her i 9 år nå men har vært veldig lysten på å prøve den i mitt oppsett

    mvh
    I 9 år? Er du sikker på at eieren lever? I tilfelle må det gå an å få til en bra deal der motormann.;)

    Gratulerer med flott Lyra Jon. Helt sikkert et bra valg.
    Hehe ja jeg vet han lever men han har lagt ned hifi en for en tid i alle fall (Bia) men puen ligger nå her sammen med MS armen.

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.512
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med Delos, Jon. Det er klart jeg synes den er super selv, og kanskje undervurdert siden den ikke er i klassen mega bucks. Men alle som har prøvd den, ender gjerne opp med den.
    Hvordan laster du den?
    Skriv gjerne noen ord om hva du synes den gjør bra/hvorfor du avslutter PU-søket :)

    (Ja, Hana hadde helt klart vært en kandidat i den prisklassen også).
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Takk Gunner
    Hadde flere potensielle på listen, men siden jeg kunne kjøpe testpickupen om jeg likte den var det egentlig enkelt. Likte det jeg hørte så da er jeg fornøyd. Synes den ga mer liv i høyttalerne mine en den jeg hadde. Litt mer fylde og litt mer åpenhet.
    Med riaa med dip-switch inni er det litt jobb å endre, men mener å huske at jeg valgte 100 eller 220 ohm etter 10 min test. Nå må det spilles litt plater før videre testing med dip-switchene.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Nærmer seg påskeferie her. En dag til på hjemmekontoret før det er påskeferie. Planen er å feire påsken på hjemmekontoret, så bilkø er relativt uinteressant i år. God påske etterhvert alle sammen. Bør bli rom for mye musikk i år.
    5C89DF68-3E3E-4FFD-B227-0857C7B2ED23.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.648
    Antall liker
    17.691
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bra plate, men jeg har ikke reflektert over coverbildet før nå, egentlig.
    Selv omtrent 10 år etter hippiebølgen skulle håret få gro der det grodde og puppene skulle få henge fritt;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.114
    Antall liker
    61.258
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bra plate, men jeg har ikke reflektert over coverbildet før nå, egentlig.
    Selv omtrent 10 år etter hippiebølgen skulle håret få gro der det grodde og puppene skulle få henge fritt;)
    Tror Smith ga faen i det ja.:cool:
    Ikke mange damer i bransjen med større integritet.
    Antagelig ingen.

    Lenge siden jeg har spilt Easter, men Horses har vært framme jevnt i mange år.
    Easter hadde en relativt stor kommersiell suksess fordi Springsteen-låta "Because The Night" sørget for radiospilling.
    Vi hørte lite til et annet spor på plata; "Rockn Roll Nigger". Mye bedre.

    God påske til deg også Jon.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Bra plate, men jeg har ikke reflektert over coverbildet før nå, egentlig.
    Selv omtrent 10 år etter hippiebølgen skulle håret få gro der det grodde og puppene skulle få henge fritt;)
    Så Patti Smith på TV for noen år siden. Har vært relativt trofast til happy hippie stilen
    2AD9222C-D1DD-453B-AC07-D7595F04A5F1.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Enig med deg bluesbreaker Hører nok Horses oftere enn Easter, men synes den har noen gode spor ut over den ene jeg husker best fra ungdommen.

    Nå er det helg, påske og klart for spille de gule platene
    7E67549A-91F5-4D03-A8BF-20AEAE76A0AD.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.648
    Antall liker
    17.691
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Så filmen første gang når den gikk på kino. Må ha vært rundt 1980-something. Og eneste grunnen var at Queen sto for soundtracket, som faktisk har sine positive elementer.
    Men, filmen gikk på TV for noen uker siden og da fant jeg ut at det kunne være interessant å se den igjen. :( Herregud
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Av og til er det behov for å jakte støv. Har brukt dagen til å tørke og bytte om litt i reolen. Ville gjerne ha forforsterkeren litt høyere opp.
    0A23045F-2436-4859-ADD0-E60FDE146AA2.jpg


    Og nå er det klart for en runde med denne.

    299DD943-0FE4-4400-B4E8-823ED578A844.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.320
    Torget vurderinger
    24
    Bra plate, men jeg har ikke reflektert over coverbildet før nå, egentlig.
    Selv omtrent 10 år etter hippiebølgen skulle håret få gro der det grodde og puppene skulle få henge fritt;)
    Tror Smith ga faen i det ja.:cool:
    Ikke mange damer i bransjen med større integritet.
    Antagelig ingen.

    Lenge siden jeg har spilt Easter, men Horses har vært framme jevnt i mange år.
    Easter hadde en relativt stor kommersiell suksess fordi Springsteen-låta "Because The Night" sørget for radiospilling.
    Vi hørte lite til et annet spor på plata; "Rockn Roll Nigger". Mye bedre.

    God påske til deg også Jon.
    Hva? Det blir ikke bedre enn Because The Night IMHO! :cool:
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.691
    Antall liker
    2.898
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    12.054
    Antall liker
    12.130
    Sted
    Hus
    Gratulerer med ny pickup, og ha en flott påske :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Planen i påsken var å dra til Sverige. Nyte naturen, god mat og drikke og ikke minst spille masse plater på hytteanlegget. Ble jo ikke helt slik. Det nærmeste vi kom er å ta med oss den lokale påskekrimmen fra Gullspång i sofaen med en god kopp kaffe.
    349ED0E2-9B3E-46ED-BC48-4C43E5F77E0A.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Fikk et tips om denne på Instagram for et par dager siden. Fra Tone Poet serien fra Blue Note. Flaks at BigDipper fortsatt er åpne. Nå er det kaffe og kvalitetslyd. Etterhvert skal jeg driste meg til å eksperimentere litt med dip-svitsjene i riaaen, men det haster ikke. Er jo en masse fridager igjen.
    EFDD42AC-3891-4CBC-9FE9-2F59CBD17738.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.694
    Antall liker
    17.040
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fikk et tips om denne på Instagram for et par dager siden. Fra Tone Poet serien fra Blue Note. Flaks at BigDipper fortsatt er åpne. Nå er det kaffe og kvalitetslyd. Etterhvert skal jeg driste meg til å eksperimentere litt med dip-svitsjene i riaaen, men det haster ikke. Er jo en masse fridager igjen.
    Vis vedlegget 578784
    Kos deg med Chet og påskeferie Jon:cool: Blir interessant å høre om hvilken last og motstand du vil like best på Lyraen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn