Er høyt oppe på listen over det dummeste jeg har lest. Uaktsom voldtekt… Noen må ta seg sammen.
Merkelig ordlyd... finnes det "aktsom" voldtekt...??
Eller bare vanlig uaktsom og ikke grov?
Vis vedlegget 874454
Amerikanar?Nå har jo ikke msm spesielt mye med journalistikk å gjøre heller, dybden av det som presenteres er jo stort sett fraværende og til tider er det omtrent som se og hør uten glanset papir.
Nå har de jo i tillegg til Trump fått en amerikaner til å mislike så blir det i det minste litt variasjon
Twitterhykleriet: Klagemål mot den krakilske oppførselen til Musk har liten verdi
Småpjatt får spaltemeter, mens de virkelige bombene så langt har blitt liggende som blindgjengere.www.nettavisen.no
Joda, det var en pedal for brems, en for revers og en for girskift. Tråkket du girpedalen inn gikk bilen i lavgir, slapp du den opp ble det høygir. Ingen gasspedal, kun håndgass.Det var en gang noe som het "pedalford". Hvis jeg har forstått alt rett så hadde disse ikke normal girstang men
et antall pedaler som ble brukt for å edre gir. Altså en ryggepedal. Men uansett var dette noe som gjelder bilder
fra rundt om 1920.
Men mere vet jeg ikke om fenomenet så det er mulig jeg har misforstått alt untatt navnet.
Nå har ikke jeg lest artikkelen, men det er generellt slik at tallene 1 til 12 er "overspilt" fordi folk bruker bursdager som tall. Det samme med tallene fra 1 til 31.Ekspert på trekninger om tallene man må holde seg unna.
Dagbladet, selvsagt.
Ekspert: Tallene du ikke må velge
En av Nordens fremste matematikere deler oppskriften på hvordan du vinner mest mulig - og når det er best å spille Eurojackpot. Disse numrene må du holde deg unna.www.dagbladet.no
(Om det er tall i Eurojackpot man bør holde seg unna er spillet rigget - en skandale så stor at Dagbladet ville fått oppmerksomhet over hele Europa som mediet som avslørte den).
Tja, om fyrstepremien vert delt på 1-2 eller 40 er det då ein liten slump pengar til vinnarane likevel...Nå har ikke jeg lest artikkelen, men det er generellt slik at tallene 1 til 12 er "overspilt" fordi folk bruker bursdager som tall. Det samme med tallene fra 1 til 31.
Om spillet hadde vært slik at det var en fast premie til hver vinner, så hadde det ikke spilt noen rolle. Men dersom premiepotten deles på alle vinnere, så lønner det seg selvsagt å vinne når ingen andre gjør det, og da må man styre unna overspilte tall.
Det er sikkert riktig, men det er fortsatt slik at 2, 3 eller 41 ganger mer - faktisk er en større premie, og det kan du påvirke med tallene du velger.Tja, om fyrstepremien vert delt på 1-2 eller 40 er det då ein liten slump pengar til vinnarane likevel...
Du kan teoretisk påverka premiesummen, men sjansen for å vinna er jo den same. Ca ganske nøyaktig 0, men ikkje 0Det er sikkert riktig, men det er fortsatt slik at 2, 3 eller 41 ganger mer - faktisk er en større premie, og det kan du påvirke med tallene du velger.
Joda, men igjen - poenget er ganske enkelt at hvis du har samme mulighet til å vinne førstepremien, og du uten ekstra kostnad kan velge mellom 1) få hele premien alene eller 2) dele premien med 40 andre - så er mitt inntrykk at folk flest velger alternativ 1. Og hvis man regner på det - så viser det seg faktisk at forventet utbetaling også er større for alternative 1.Du kan teoretisk påverka premiesummen, men sjansen for å vinna er jo den same. Ca ganske nøyaktig 0, men ikkje 0
Angrep taxisjåfør som fikk kul i hodet
Overskriften er fra en liten filleavis, tror ikke de bruker AI.Jaja, nå som AI overtar mange journalisters oppgave med å skrive artikler er det godt de har et godt datasett å hente ordforråd, rettskriving og grammatikk ifra. Vi kommer nok ikke til å merke store forskjellen.
Kommentaren var ment gjenerelt for denne tråden. AI som i fremtiden skal gjøres disse oppgavene mates med slikt materiale hvor maskinen ikke lærer kontekst men mest leter etter ord som kommer før/etter det nevnte ordet.Overskriften er fra en liten filleavis, tror ikke de bruker AI.
Jeg har også sett meg grundig lei på "nyhetene" fra Newsner som dukker opp på forsiden til nettleseren. Fullstendig håpløst.
Omtrent som å lese nettutgaven av dagbladet...Nyheter som betyr noe for deg - Alt det siste på Newsner.com
Kos dere med klisjeer og floskler.