Politikk, religion og samfunn Journalister til Strykkarakter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.511
    Antall liker
    7.848
    Torget vurderinger
    0
    Ja utvilsomt! Slik det er i dag vil det fortsette å være for det finnes ikke "nytt vær" å erstatte dagens vær med!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.102
    Antall liker
    9.407
    Lite vær her i dag. Skyfri himmel slik at solen er synlig. Ikke noe vind heller. Til uken får vi mye vær, både skyer, vind og regn. Det betyr at det er brukt kun en liten del av været i påsken og at det er mye igjen til etter påske.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.619
    Antall liker
    929
    Etter 3 døgn på byen gikk han hjem til sin kone og ba om godt vær.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.511
    Antall liker
    7.848
    Torget vurderinger
    0
    Guttungen, da han var 3-5 år gammel, pleide å legge sine lekebiler på taket av og til slik at de kunne få sove!
    Biler behøver selvsagt også søvn. ;)
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.192
    NTB-artikkel i Bergens Tidende i dag. Prosenter er noe journalister stadig sliter med.
    1681456571129.png

    Tallene som P4 har hentet inn fra SSB, viser at prisene på flybilletter har gått rett til værs – det siste året har prisene steget hele 55 prosent.
    Flyanalytiker i WinAir, Hans Jørgen Elnæs, tror nordmenn må belage seg på at dagens priser blir den nye normalen.
     
    Sist redigert:

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.619
    Antall liker
    929
    ^ Har merket dette, Oslo -Bangkok T/r 17500,- turistklasse, (før ca 7-8 000) Business 46 000 mot før 24 000
    Likevel er flyene fulle på begge klasser så kjøpekraften er fortsatt sterk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.622
    Antall liker
    15.697
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm ...

    Søndag morgen beslagla politiet nesten ett tonn kokain hos fruktgrossisten Bama i Groruddalen, øst i Oslo. Beslaget skjedde under tre uker etter et annet nesten identisk, ende større beslag – også dette gjemt i banankasser hos Bama i Groruddalen.

    Til sammen er mer enn 1600 kilo kokain funnet i banankasser hos Bama i Groruddalen siden slutten av mars.


     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    10.121
    Om det noensinne har vært mer passende å nevne journalister og strykkarakter i samme setning, opplys meg gjerne:

    Er'e f... meg mulig!?!
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.925
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    2
    En litt annen vri på journalister til strykkarakter. Ikke skriveleifer og slurv, men søkelys på hvor dårlig det står til med den journalistiske integriteten hos enkelte journalister. Dette er ikke politikere som backer opp hverandre innad i samme parti, men "journalister" som burde presentere noe med innhold og en viss grad av nøytralitet:

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    10.121
    Og her har vi en ingress fra dagens Budstikka...:

    Det er usikkert om Ruter setter inn reservebåt mens ny fergekai i Slemmestad bygges. Pendlere kan bli stående igjen på bryggen i månedsvis.
    Litt dumt av disse pendlerne om de ikke går hjem i mellomtiden, setter seg i bilen, bussen eller på sykkelen. Hva skal de stå der nede på brygga etter?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.128
    Antall liker
    10.590
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    For en tid tilbake måtte vi koke vannet i flere dager her i Lørenskog.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Da må i det minste Ruter ordne med mat til dem, mndvis er lenge å stå på en brygge.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.205
    Antall liker
    5.155
    Dagbladet slår til igjen:

     
    • Haha
    Reaksjoner: SAL

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Synes sykmeldt høres rart ut. Det heter vel ikke syktransport?
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.093
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Synes sykmeldt høres rart ut. Det heter vel ikke syktransport?
    I NAV har vi av språkfolket fått anbefalt å bruke ordet sykmeldt, og ikke sykemeldt.
    Er Ingen filolog og kan ikke forklare hvorfor vi bruker ordet syketransport og ikke uten E.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.466
    Antall liker
    4.257
    Torget vurderinger
    10
    Det heter vel sykmeldt fordi man er meldt syk da? :unsure:
    Ja, ellers må du jo være syke.....

    Men, bor man i Grenland er det ingen grenser:
    Bløtekake
    Tabeletter
    Ringefinger
    Støveletter osv.....

    Man sier infulensa......
    Da sees vi i stad.....
    Må nødt til....

    Jeg kommer fra Oslo men heldigvis så ikke noe av dette har dette bitt seg fast etter 45 år.


    Mvh.
    SAL
     
    A

    aardappeleter

    Gjest
    Dagbladet overgår seg selv i dag. To nakne damer fra Nesodden, med bilde, "tatt på senga", forteller at de føler seg litt kvalme, og opplever at skipet "liksom penetrerer fjorden".


    Noen som fortsatt lurer på hvorfor folk ikke vil betale for aviser lenger?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.622
    Antall liker
    15.697
    Torget vurderinger
    2
    Dagbladet overgår seg selv i dag. To nakne damer fra Nesodden, med bilde, "tatt på senga", forteller at de føler seg litt kvalme, og opplever at skipet "liksom penetrerer fjorden".


    Noen som fortsatt lurer på hvorfor folk ikke vil betale for aviser lenger?
    Disse to har lest for mye Bordieu.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.343
    Antall liker
    1.844
    Dagbladet overgår seg selv i dag. To nakne damer fra Nesodden, med bilde, "tatt på senga", forteller at de føler seg litt kvalme, og opplever at skipet "liksom penetrerer fjorden".


    Noen som fortsatt lurer på hvorfor folk ikke vil betale for aviser lenger?
    Noen er liksom mer klare enn andre for besøk. 😅
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Hårde ord, Ja! Men jeg er ikke lite misunnelig for at det ikke var jeg som skrev dette!
    Jeg har ved noen få anledninger, når jeg har fått ånden over meg, utvekslet litt eposter med journalister der de har skrevet noe rart. Sjangermessig begrenser jeg meg til ganske grove regnefeil / feil bruk av tallmateriale fordi da er det egentlig ikke så mye å diskutere og man kan faktisk si, uten noen politisk eller ideologisk slagside at noe er rett (dvs det jeg mener) og noe er feil (altså det journalisten har skrevet). Det har vært litt frem og tilbake noen ganger før de ser lyset, men uten unntak har de takket og fremstått som oppriktig glade for at noen korrigerer ting de har skrevet og sakene i de respektive nettavisene har blitt rettet relativt kjapt etterpå.

    Det gøyeste var en lengre diskusjon med en journalist i New York Times som hadde lest en britisk covid-rapport og dratt, la oss si noen "interessante" konklusjoner basert på det tallmaterialet med svært begrenset rot i virkeligheten. Akkurat den skal jeg innrømme var mest grunnet bragging rights i kompisgjengen, det var litt gøy å ha gitt et bittelite bidrag til noe som var publisert av New York Times.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.900
    Antall liker
    11.285
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det blir jo ofte litt morsomt når journalister beveger seg inn på tekniske områder, hvor de ofte så ettertrykkelig demonstrerer at de har absolutt null og nada peiling på hva de skriver om.... en sørlending som ikke har begrep om hastighet, særlig på sjøen, er jo ekstra morsomt...
    Overskrifta burde kanskje heller vært "Redningsskøyte bryter lydmuren...."
     
    • Haha
    Reaksjoner: SAL

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.622
    Antall liker
    15.697
    Torget vurderinger
    2
    Det har vært flere tilfeller der ekstremt godt utdannede hypereksperter på celestial navigasjon har prestert å bomme på Månen, en komet, Månen igjen, Mars, m.m., fordi de rotet med Imperial & Metric.

    Kanskje vi er for strenge med journalistene? :)

    Eller kanskje ikke. En journalist jeg kjenner var uklar på relasjonene mellom radius, diameter og omkrets. (Forvekslet de to første og brukte π feil). Og hans kriver om tekniske emner.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn