Politikk, religion og samfunn Journalister til Strykkarakter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.132
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
    Torget vurderinger
    0
    Heh heh!

Når det er sagt, meiner eg at det viktigaste ein journalist gjer, er å sjekke kjeldene sine. Her er ein stor skilnad til dei som driv synsing. Bloggarane høyrer helst til i synsar-kategorien, på same måte som somme sportsjournalistar, og dei som fuskar i hifi-skrivefeltet.

Voff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    2.056
    Torget vurderinger
    1
    Journalister fortrekker den kilden som gir størst opplag og passer med journalistens ståsted. På en rekke områder finnes det delte meninger. Alarmistene får talefortrinn fordi det selger aviser (i vid betydning). Dermed blir ekstremisme framstillt som mainstream....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    3.355
    Torget vurderinger
    0
    OK, tenkte ikke på pappan. Espen er en venn fra gamle dager så det var han jeg tenkte på.

Dephnot

Rubinmedlem
    Ble medlem
    07.09.2004
    Antall liker
    9.641
    Sted
    MQ-9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vel funnet et irritasjonsmoment som overgår røde ringer ... scrollesyken. Denne infantile trangen til å presentere en tekst med at du skal fores men en og en skje som en baby med en hengende bilde av et eller annet. Du prøver å bla nedover men det eneste du får lov til er å skubbe den ene tekstlinjen litt nedover. Når jeg ser slikt så går artikkelen rett i søppelbøtten og hva nå det måtte være tuttemullen ville si så er forsøket bortkastet.

Når jeg blir keiser så skal slikt ende med mange år i fangehullet!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.186
    Torget vurderinger
    12
    Hør, hør. Sammen med de som ikke lenger kan skrive nyhetssaker, men legge ut en video der det repeterende innholdet presenteres i sneglefart slik at alle skal henge med.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    2.636
    Sted
    Sky No Limit....
    Noe av det som irriterer meg mest er journalistene i en ikke ubetydelig lokalavis skriver om feks bilulykker. i 9/10 tilfeller klarer faen ikke å fortelle hvor ulykkene har skjedd. E18, Åh E18 ja. Siden en jo er lokalkjent í hele møkkablekka sitt nedslagsfelt synes jeg det er viktig å vite hvor dette har skjedd. Det burde være obbligattorriskk å starte med eksakt tid og sted. Da denne avisen gikk over fra journalister til såkalte videojournalister gikk egentlig det hele i dass. Nei jeg abber ikke på denne men det er av andre grunner men fortsatt journalistbegrunnet. Sist de ringte meg for å sell abb ba jeg fyren (ansatt+) å ryke å reise til helvete. Møkkaavisen er i rÖven på storkapitalen som vist på D Hjulkalender:

Samtidig finnes det en nettavis som dekker samme område, antagelig sparsomt bemannet men de har mye bedre dekning og journalistarbeid uansett hvilke typer saker det gjelder. I tillegg er de mye ryddigere mht reklame på sidene, ser ut til at de har bra inntekter der men sidene er velorganiserte og oversiktlige uten mye av de overprojiserte reklameinslagen en ser de fleste andre steder.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn