Ikke noe å trakte etter. Kjenner en som har litt underlig biologisk klokke og lever et døgn med 26 timers varlighet. Det skaper store praktiske problemer.Jeg har også søkt om utvidet døgn. Hvorfor får de det invilget når jeg ikke får det??
Det er grovt urettferdig!!!
^Sikkert trønder!
må være sjefsgeolog til strykkarrakter da, siden det er Lars Harald Blikra som er sitert.......Lyder fra fjellet vil varsle skredet - nyheter - Dagbladet.no
For det første skrives det akselerere, for det annet setter jeg spørsmålstegn om det er fjellet som akselererer Det har jeg aldri sett. Jeg trodde fjell var relativt statiske.
Sitert og sitert fru Blom. Jeg har mer tro på at det er journalisten som ikke har fått med seg alle stavelsenemå være sjefsgeolog til strykkarrakter da, siden det er Lars Harald Blikra som er sitert.......Lyder fra fjellet vil varsle skredet - nyheter - Dagbladet.no
For det første skrives det akselerere, for det annet setter jeg spørsmålstegn om det er fjellet som akselererer Det har jeg aldri sett. Jeg trodde fjell var relativt statiske.
Google Translate.Det dukker stadig opp nye uttrykk i det norske språket. Her er et fra Dagbladet i forbindelse med et sjakktrekk Magnus Carlsen gjorde. Dette trekket kunne, i følge Dagbladet, ha «tapt ham kampen».
Sukk.
Det fåkke hjælpe. Artikkelen er øyensynlig skrevet av ikke mindre enn tre skribenter, alle med norskklingende navn. Og skulle de trenge Google Translate for å skrive norsk, er det urovekkende.Google Translate.Det dukker stadig opp nye uttrykk i det norske språket. Her er et fra Dagbladet i forbindelse med et sjakktrekk Magnus Carlsen gjorde. Dette trekket kunne, i følge Dagbladet, ha «tapt ham kampen».
Sukk.
Jeg ville nok ha foretrukket "Dette trekket kunne ha kostet ham seieren". Like presist, like kortfattet språk, og like mange ord"Dette trekket kunne ha tapt ham kampen". Jeg ser ikke problemet her? presist, kortfattet språk.
ham = objektform og forteller hvem som taper kampen.
Alternativet: "dette trekket kunne ha tapt kampen"... Hvem er det som taper?
Dersom du har bodd en plass i mange år og flytter til en ny plass, der du også har bodd i mange år; hvor kommer du da fra?Sitat fra Super; Nei kjære Dagbladet, hun er ikke fra Bærum, hun er fra Somalia.
Nibarnsmor d�mt for trygdebedrageri p� 1,4 millioner - nyheter - Dagbladet.no
Hmmm.... er ikke 100% like presist. Setningen din inkluderer remis og tap. Første setning inkluderer kun tap. Altså er første setning mest presis.Jeg ville nok ha foretrukket "Dette trekket kunne ha kostet ham seieren". Like presist, like kortfattet språk, og like mange ord"Dette trekket kunne ha tapt ham kampen". Jeg ser ikke problemet her? presist, kortfattet språk.
ham = objektform og forteller hvem som taper kampen.
Alternativet: "dette trekket kunne ha tapt kampen"... Hvem er det som taper?
Spørs hvor du bodde først og hva du har gjort. F.eks. har du bodd halve livet i Katolikkia og resten i Kommunen og du vinner Nobelprisen så er du fra Kommunen.Dersom du har bodd en plass i mange år og flytter til en ny plass, der du også har bodd i mange år; hvor kommer du da fra?Sitat fra Super; Nei kjære Dagbladet, hun er ikke fra Bærum, hun er fra Somalia.
Det var det som underliggende lå i mitt spørsmål, ja....Såørs hvor du bodde først og hva du har gjort. F.eks. har du bodd halve livet i Katolikkia og resten i Kommunen og du vinner Nobelprisen så er du fra Kommunen.Dersom du har bodd en plass i mange år og flytter til en ny plass, der du også har bodd i mange år; hvor kommer du da fra?Sitat fra Super; Nei kjære Dagbladet, hun er ikke fra Bærum, hun er fra Somalia.
Har du bodd første del av livet i Muslimia og resten i Kommunen og du svindler på trygden så er du fra Muslimia.
Dersom du har bodd en plass i mange år og flytter til en ny plass, der du også har bodd i mange år; hvor kommer du da fra?Sitat fra Super; Nei kjære Dagbladet, hun er ikke fra Bærum, hun er fra Somalia.
Har hun bodd halve livet i Norge og resten av sitt liv i Bærum?Spørs hvor du bodde først og hva du har gjort. F.eks. har du bodd halve livet i Katolikkia og resten i Kommunen og du vinner Nobelprisen så er du fra Kommunen.Dersom du har bodd en plass i mange år og flytter til en ny plass, der du også har bodd i mange år; hvor kommer du da fra?Sitat fra Super; Nei kjære Dagbladet, hun er ikke fra Bærum, hun er fra Somalia.
Har du bodd første del av livet i Muslimia og resten i Kommunen og du svindler på trygden så er du fra Muslimia.
Tja... østafrikaner med ungeflokk på 9 som lever på NAV og svindel slik at sønnene kan sitte og tygge Khat til de blir gamle nok til å bli fullverdige NAVere på egenhånd og kan finansiere sitt eget misbruk...Har hun bodd halve livet i Norge og resten av sitt liv i Bærum?Spørs hvor du bodde først og hva du har gjort. F.eks. har du bodd halve livet i Katolikkia og resten i Kommunen og du vinner Nobelprisen så er du fra Kommunen.Dersom du har bodd en plass i mange år og flytter til en ny plass, der du også har bodd i mange år; hvor kommer du da fra?Sitat fra Super; Nei kjære Dagbladet, hun er ikke fra Bærum, hun er fra Somalia.
Hvor kom Somalia inn i bildet?