Er du uenig? Uskærmede signalkabler i det der virvar må da trække ned.Drossel har talt
Er du uenig? Uskærmede signalkabler i det der virvar må da trække ned.Drossel har talt
Nå ble det jo tidligere hevdet at skjermede kabler ødelegger "alt"! Men det gjaldt kanskje optiske kabler?Er du uenig? Uskærmede signalkabler i det der virvar må da trække ned.
Jeg må indrømme at jeg ikke undersøger det så meget .Er du uenig? Uskærmede signalkabler i det der virvar må da trække ned.
Trodde hele poenget med alle disse dyre kablene med isolasjon mot både X og Y var at jeg kunne ha et lite kaos bak anlegget? Må jeg rydde med strips og kabelløftere i tillegg???Joa, men alle disse kostbare remediene har skjelden noen faktisk effekt, så da gjør de jo ikke noe galt heller. Litt som homeopati.
Tror det lyder dass og af mange fluer på do.
Eller fiber?Erfaring med støy fra nettverkskabler?
Trefiber muligens, skal en dømme etter bildet over her.Eller fiber?
Strips, klips (med spiker) og mangel på frykt for strømpadder.Begrepet kabelhygiene kommer opp nå og da i diskusjoner her på HifiSentralen. Mens «alle» er enige om at det er smart, mistenker jeg at de fleste «alle» synes det er vanskelig i praksis. Det gjelder i hvert fall meg. Jeg kjenner de vanlige triksene, om at man helst skal krysse signal og strøm vinkelrett, ikke lage en «rull» av ledningene og skille strøm og signal. Men, jeg synes altså at dette er vrient å få til i praksis. Derfor tenkte jeg at vi kunne bruke denne tråden til å dele tips og trick og best practices.
Hva har du gjort for å organisere kablingen på baksiden av racket på en fornuftig måte?
Jordingen ødelegger ALT! At det går an!
Signalkabler@_RoDa_ - Hva slags kabler er de hvite, forresten?
Takker. Det føltes alltid som en god plan, hver eneste gang anlegget var komplett og ferdig(Ikke ironisk ment)
Tenkte på hvilken produsent.Signalkabler
Signalkabelprodusenten vel... folk må ha det inn med teskje i disse dagerTenkte på hvilken produsent.
Kan være kjekt med borrelåser i stedet for strips, ja he-heTakker. Det føltes alltid som en god plan, hver eneste gang anlegget var komplett og ferdig
Uskjermede strømkabler og signalkabler bør ikke ligge parallelt inntil hverandre, men dette er bare signalkabler så det er ingen problem.Ser veldig ryddig ut, men er ikke poenget å unngå at kabler ligger parallelt inntil hverandre?
Spennende tanker. Elektrisitet er utrolig fascinerende.Denne forklaringen om strøm i kabler er nok overraskende for mange.
Ja og hvis man dra det enda lengre så finnes egentlig ikke eletroner i det hele tatt, det er kun en for en opphopning av energi (singularitet), det eneste som finnes er det elekriske feltet, som strekker seg sammenhengene gjennom hele universet. Så det vi kaller partikler er kun konsentrasjon av energi i et underliggende felt. Feks har Higgs boson sitt felt osv, tilsammen 17 felt, alt henger sammen . Fysikerene forsøker å se om alt kan beskrives med et feltSpennende tanker. Elektrisitet er utrolig fascinerende.ne
Så en egen hifi-kurs blir egentlig bare bullshitJa og hvis man dra det enda lengre så finnes egentlig ikke eletroner i det hele tatt, det er kun en for en opphopning av energi (singularitet), det eneste som finnes er det elekriske feltet, som strekker seg sammenhengene gjennom hele universet. Så det vi kaller partikler er kun konsentrasjon av energi i et underliggende felt. Feks har Higgs boson sitt felt osv, alt henger sammen
Ikke dum han der, jeg har det aller meste fra han. Fungerer meget bra.Blue Jeans - LC-1 signalkabler.
Har dem overalt. Har lurt litt på de fra han i Hønefoss, men ikke kommet lengre enn å tenke.
Det så jo veldig bra utBle motivert til å rydde opp bak utstyrt.
Det får bli morgendagens greie.
Ser ok ut nå men kan garantere bli bedre.
Vis vedlegget 787169
Er det Vann der Hul eller Vann Damme?Kabelhygiene
Er for mig vigtig . Det giver et utroligt løft i lyden hver gang de har fået en tur med sæbekluden
Vis vedlegget 787148
Ikke så hakkande gale. Har sett det verreDet så jo veldig bra ut
mvh