P226
Hi-Fi entusiast
Det er valgfritt, velg genre..
Greit nok at det forteller deg intet, men hvordan kan du generalisere med at folk liker det intetsigende ut fra din egen opplevelse? Det kan godt tenkes at mange liker intetsigende ting, men når det gjelder både Kari Bremnes og Bjørn Eidsvåg så har jeg flere ganger hatt opplevelser der nettopp tekstene deres har truffet meg. Og jeg veit at jeg ikke er den eneste.Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende.
Det samme gjelder Bjørn Eidsvåg, totalt på trynet. Samme sakene om og om igjen. Men, han vet hva folk vil ha, akkurat som KB.
Den satt, tenker jeg, Ivar.Greit nok at det forteller deg intet, men hvordan kan du generalisere med at folk liker det intetsigende ut fra din egen opplevelse? Det kan godt tenkes at mange liker intetsigende ting, men når det gjelder både Kari Bremnes og Bjørn Eidsvåg så har jeg flere ganger hatt opplevelser der nettopp tekstene deres har truffet meg. Og jeg veit at jeg ikke er den eneste.Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende.
Det samme gjelder Bjørn Eidsvåg, totalt på trynet. Samme sakene om og om igjen. Men, han vet hva folk vil ha, akkurat som KB.
For ordens skyld: Dette er ingen forsvarstale for disse artistene. Jeg har ingen problemer med at folk ikke liker Kari Bremnes og Bjørn Eidsvåg, det er det mange som ikke gjør. Men denne generaliseringen synes jeg var rar; altså siden tekstene forteller deg (og altså ifølge deg, folk flest) intet, så skal det liksom være grunn til popularitet.
;D Kanskje sentralen burde vært stengt mellom kl. 22.00 og kl. 07.00 natt til lørdag og søndag? ;DOg slikt kan jo fort skje en lørdagskveld. Vi får ha tålmodighet og se gjennom fingrene med de mest utrerete uttalelser mellom kl 22 og 0700 på dager som dette. Tenker jeg
Kanskje lurt, men gud bedre så kjedelig det hadde vært!;D Kanskje sentralen burde vært stengt mellom kl. 22.00 og kl. 07.00 natt til lørdag og søndag? ;DOg slikt kan jo fort skje en lørdagskveld. Vi får ha tålmodighet og se gjennom fingrene med de mest utrerete uttalelser mellom kl 22 og 0700 på dager som dette. Tenker jeg
En tanke, det ja, Ivar. Men tror kanskje det hadde blitt litt kjedeligere her på forumet, da.;D Kanskje sentralen burde vært stengt mellom kl. 22.00 og kl. 07.00 natt til lørdag og søndag? ;DOg slikt kan jo fort skje en lørdagskveld. Vi får ha tålmodighet og se gjennom fingrene med de mest utrerete uttalelser mellom kl 22 og 0700 på dager som dette. Tenker jeg
Eller bare har hatt i seg én for mye og mEner intenst noe om noe.En tanke, det ja, Ivar. Men tror kanskje det hadde blitt litt kjedeligere her på forumet, da.;D Kanskje sentralen burde vært stengt mellom kl. 22.00 og kl. 07.00 natt til lørdag og søndag? ;DOg slikt kan jo fort skje en lørdagskveld. Vi får ha tålmodighet og se gjennom fingrene med de mest utrerete uttalelser mellom kl 22 og 0700 på dager som dette. Tenker jeg
Jeg velger å tro at friheten vi får her bidrar til å disiplinere oss. I lengden. På veien dit, imidlertid, vil vi sikkert snuble litt innimellom. Men slik er det jo å vokse opp. Enten man er liten gutt på 4 og skal bli stor, eller voksne karer på 40+ og skal lære seg å takle moderne sosiale medier...
Absolutt. EnigEller bare har hatt i seg én for mye og mEner intenst noe om noe.En tanke, det ja, Ivar. Men tror kanskje det hadde blitt litt kjedeligere her på forumet, da.;D Kanskje sentralen burde vært stengt mellom kl. 22.00 og kl. 07.00 natt til lørdag og søndag? ;DOg slikt kan jo fort skje en lørdagskveld. Vi får ha tålmodighet og se gjennom fingrene med de mest utrerete uttalelser mellom kl 22 og 0700 på dager som dette. Tenker jeg
Jeg velger å tro at friheten vi får her bidrar til å disiplinere oss. I lengden. På veien dit, imidlertid, vil vi sikkert snuble litt innimellom. Men slik er det jo å vokse opp. Enten man er liten gutt på 4 og skal bli stor, eller voksne karer på 40+ og skal lære seg å takle moderne sosiale medier...
Y'know - it seemed like a good idea at the time
Hm!KB er noe av det verste jeg kan høre på og da snakker jeg om musikk og tekst. Ikke lyd. Melodiene, hvis man i det hele tatt kan snakke om melodier, er elendige. Alt er likt og egentlig litt snakke-synging og altså samme sakene hver gang. Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende."Kari Brææææmnes". "KariBremnes og mye annen "hifi korrekt" demo musikk er verre enn en real omgangssyke i mine ører ". Dette er to sitater fra ferske innlegg på HFS. Det finnes mange andre negative kommentarer om platene hennes her inne. Det meste dreier om lyden.
Hvorfor er det slik? Er det fordi platene hennes er hyppig brukt på messer? Er det fordi de har et slags rykte om at lyden er bra, og at forståsegpåere mener at den er ubra?
Det musikalske innholdet vies mindre oppmerksomhet. Det samme med tekstene. Jeg tilhører dem som liker sangene hennes, og gir beng i den forbaskede lyden.
Det samme gjelder Bjørn Eidsvåg, totalt på trynet. Samme sakene om og om igjen. Men, han vet hva folk vil ha, akkurat som KB. Og de casher inn. Se hva som har ligget og ligger på norske platelister over bestselgere.
Jeg hater ingen, men dette er elendige musikere, men dyktige pengeinnsamlere. Dét skal de ha.
Vise ord, vise ord. På linje med deg, savner jeg en mer utførlig forklaring på hvorfor janfrt synes Kari Bremnes og Bjørn Eidsvåg er "elendige" musikere. Jeg har en følelse av at det ofte settes likhetstegn mellom dette begrepet og at man ikke synes noe om musikken deres.Hm!KB er noe av det verste jeg kan høre på og da snakker jeg om musikk og tekst. Ikke lyd. Melodiene, hvis man i det hele tatt kan snakke om melodier, er elendige. Alt er likt og egentlig litt snakke-synging og altså samme sakene hver gang. Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende."Kari Brææææmnes". "KariBremnes og mye annen "hifi korrekt" demo musikk er verre enn en real omgangssyke i mine ører ". Dette er to sitater fra ferske innlegg på HFS. Det finnes mange andre negative kommentarer om platene hennes her inne. Det meste dreier om lyden.
Hvorfor er det slik? Er det fordi platene hennes er hyppig brukt på messer? Er det fordi de har et slags rykte om at lyden er bra, og at forståsegpåere mener at den er ubra?
Det musikalske innholdet vies mindre oppmerksomhet. Det samme med tekstene. Jeg tilhører dem som liker sangene hennes, og gir beng i den forbaskede lyden.
Det samme gjelder Bjørn Eidsvåg, totalt på trynet. Samme sakene om og om igjen. Men, han vet hva folk vil ha, akkurat som KB. Og de casher inn. Se hva som har ligget og ligger på norske platelister over bestselgere.
Jeg hater ingen, men dette er elendige musikere, men dyktige pengeinnsamlere. Dét skal de ha.
Eg må innrømme at eg kjem sterkt i tvil om dine kvalifikasjonar, og då tenkjer eg spesielt på diktanalyse. Greitt nok at du ikkje likar, smaken er som baken. Men å omtale dette som dårlege greier, bør i det minste grunngjevast.
Er eg streng no?
Det musikalsk-komposisjonelle er ikkje dårlegare enn i det minste å kvalifisere til omtale som "godt handverk". Høyr t.d. på gitarspelet på min gamle favoritt "Berg og båre".
Diktmessig er dette også svært gjennomarbeidd.
Du burde reflektere rundt kva som er bodskapen i teksten, og korleis dette vert fortalt, komposisjonen, språkbruken og verkemidla som er brukt, held svært høg kvalitet. Dessutan gjev det veldig stor takhøgd for ulike tolkingar, noko som er ein kvalitet i seg sjølv....
Så har vi framføringa, måten KB leverer på, korleis ho får fram poenga sine. Her har eg ikkje omgrepsapparat eller tålmod til å skandere detaljane, men føler personleg at både Bremnes og Eidsvåg gjer dette på ein måte eg likar.
Når det er sagt, er det massevis av andre norske (og utanlandske) artistar som med fordel kunne vore analyserte litt.
Kan enkeltes motvilje mot Bremnes og Eidsvåg - og KKV i samme slengen - skyldes at artistene er kristne?Vise ord, vise ord. På linje med deg, savner jeg en mer utførlig forklaring på hvorfor janfrt synes Kari Bremnes og Bjørn Eidsvåg er "elendige" musikere. Jeg har en følelse av at det ofte settes likhetstegn mellom dette begrepet og at man ikke synes noe om musikken deres.Hm!KB er noe av det verste jeg kan høre på og da snakker jeg om musikk og tekst. Ikke lyd. Melodiene, hvis man i det hele tatt kan snakke om melodier, er elendige. Alt er likt og egentlig litt snakke-synging og altså samme sakene hver gang. Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende."Kari Brææææmnes". "KariBremnes og mye annen "hifi korrekt" demo musikk er verre enn en real omgangssyke i mine ører ". Dette er to sitater fra ferske innlegg på HFS. Det finnes mange andre negative kommentarer om platene hennes her inne. Det meste dreier om lyden.
Eg må innrømme at eg kjem sterkt i tvil om dine kvalifikasjonar, og då tenkjer eg spesielt på diktanalyse. Greitt nok at du ikkje likar, smaken er som baken. Men å omtale dette som dårlege greier, bør i det minste grunngjevast.
Er eg streng no?
Det musikalsk-komposisjonelle er ikkje dårlegare enn i det minste å kvalifisere til omtale som "godt handverk". Høyr t.d. på gitarspelet på min gamle favoritt "Berg og båre".
Diktmessig er dette også svært gjennomarbeidd.
Du burde reflektere rundt kva som er bodskapen i teksten, og korleis dette vert fortalt, komposisjonen, språkbruken og verkemidla som er brukt, held svært høg kvalitet. Dessutan gjev det veldig stor takhøgd for ulike tolkingar, noko som er ein kvalitet i seg sjølv....
Så har vi framføringa, måten KB leverer på, korleis ho får fram poenga sine. Her har eg ikkje omgrepsapparat eller tålmod til å skandere detaljane, men føler personleg at både Bremnes og Eidsvåg gjer dette på ein måte eg likar.
Når det er sagt, er det massevis av andre norske (og utanlandske) artistar som med fordel kunne vore analyserte litt.
Oi janfrt. Saftige ord. Du må da tilhøre den ypperste kulturelite, eller kanskje du våkner med en skikkelig hangover i dag? Uansett: god bedring!KB er noe av det verste jeg kan høre på og da snakker jeg om musikk og tekst. Ikke lyd. Melodiene, hvis man i det hele tatt kan snakke om melodier, er elendige. Alt er likt og egentlig litt snakke-synging og altså samme sakene hver gang. Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende."Kari Brææææmnes". "KariBremnes og mye annen "hifi korrekt" demo musikk er verre enn en real omgangssyke i mine ører ". Dette er to sitater fra ferske innlegg på HFS. Det finnes mange andre negative kommentarer om platene hennes her inne. Det meste dreier om lyden.
Her var det mye dritt å få. La meg minne om at det er saken som skal diskuteres, Kari Bremnes´musikk, ikke mannen eller kvinnen som skriver.Oi janfrt. Saftige ord. Du må da tilhøre den ypperste kulturelite, eller kanskje du våkner med en skikkelig hangover i dag? Uansett: god bedring!KB er noe av det verste jeg kan høre på og da snakker jeg om musikk og tekst. Ikke lyd. Melodiene, hvis man i det hele tatt kan snakke om melodier, er elendige. Alt er likt og egentlig litt snakke-synging og altså samme sakene hver gang. Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende."Kari Brææææmnes". "KariBremnes og mye annen "hifi korrekt" demo musikk er verre enn en real omgangssyke i mine ører ". Dette er to sitater fra ferske innlegg på HFS. Det finnes mange andre negative kommentarer om platene hennes her inne. Det meste dreier om lyden.
In your dreams; "folk" liker svært dårlig å bli fortalt at deres favorittartist bare er noe dritt. Hvem gjør det? Men, man må svare saklig i sitt forsvar. Det gjøres ikke i denne tråden.^ Om du hadde skrevet noe ala dette: "Jeg kan ikke fordra Kari Bremnes. Tekstene er intetsigende og musikken er elendig, akkurat som Bjørn Eidsvåg", da tror jeg ikke så mange ville reagert. Jeg tror nemlig ingen reagerer fordi du ikke kan fordra Kari Bremnes, men det er nok alt det andre du trekker inn. Denne generaliseringen som jeg har nevnt tidligere, og det at du skriver at de er elendige musikere. Begge disse påstandene blir etter min mening litt merkelige og skaper iallfall hos meg et inntrykk av at du 'skyter fra hofta'. Det tror jeg er grunnen til at dette med Møllers tran og hangover ble trukket inn.
Det stemmer sikkert at du er ganske saklig både i og utenfor sosiale medier, men dette innlegget som skapte disse bruduljene oppfattet iallfall jeg som ganske usaklig. Det handler nok mer om ordlyden enn meningene dine
Greit nok det. Men jeg skulle gjerne se en konkretisering av uttrykket "elendige musikere".Her var det mye dritt å få. La meg minne om at det er saken som skal diskuteres, Kari Bremnes´musikk, ikke mannen eller kvinnen som skriver.Oi janfrt. Saftige ord. Du må da tilhøre den ypperste kulturelite, eller kanskje du våkner med en skikkelig hangover i dag? Uansett: god bedring!KB er noe av det verste jeg kan høre på og da snakker jeg om musikk og tekst. Ikke lyd. Melodiene, hvis man i det hele tatt kan snakke om melodier, er elendige. Alt er likt og egentlig litt snakke-synging og altså samme sakene hver gang. Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende."Kari Brææææmnes". "KariBremnes og mye annen "hifi korrekt" demo musikk er verre enn en real omgangssyke i mine ører ". Dette er to sitater fra ferske innlegg på HFS. Det finnes mange andre negative kommentarer om platene hennes her inne. Det meste dreier om lyden.
Her blir jeg servert både det ene og det andre: Kulturelite, hangover, for mye Møllers tran, stenge HFS mellom kl. 2200 og 0700, jeg må lære meg å takle sosiale medier, mine egenskaper som diktanalytiker, kvalifikasjoner til å mene noe (!), god bedring osv.
Mener dere virkelig alt dette? Fordi jeg ikke kan fordra Kari Bremnes? Nå kom virkelig saueflokkmentaliteten frem. Og vulgariteten. Jeg tror jeg er ganske saklig både i og utenfor sosiale medier, men dette tar kaka. Jeg har aldri opplevd noe lignende på HFS. Skam dere.
Takk til Lgrons for støtte.
Her var det mye dritt å få. La meg minne om at det er saken som skal diskuteres, Kari Bremnes´musikk, ikke mannen eller kvinnen som skriver.Oi janfrt. Saftige ord. Du må da tilhøre den ypperste kulturelite, eller kanskje du våkner med en skikkelig hangover i dag? Uansett: god bedring!KB er noe av det verste jeg kan høre på og da snakker jeg om musikk og tekst. Ikke lyd. Melodiene, hvis man i det hele tatt kan snakke om melodier, er elendige. Alt er likt og egentlig litt snakke-synging og altså samme sakene hver gang. Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende."Kari Brææææmnes". "KariBremnes og mye annen "hifi korrekt" demo musikk er verre enn en real omgangssyke i mine ører ". Dette er to sitater fra ferske innlegg på HFS. Det finnes mange andre negative kommentarer om platene hennes her inne. Det meste dreier om lyden.
Her blir jeg servert både det ene og det andre: Kulturelite, hangover, for mye Møllers tran, stenge HFS mellom kl. 2200 og 0700, jeg må lære meg å takle sosiale medier, mine egenskaper som diktanalytiker, kvalifikasjoner til å mene noe (!), god bedring osv.
Mener dere virkelig alt dette? Fordi jeg ikke kan fordra Kari Bremnes? Nå kom virkelig saueflokkmentaliteten frem. Og vulgariteten. Jeg tror jeg er ganske saklig både i og utenfor sosiale medier, men dette tar kaka. Jeg har aldri opplevd noe lignende på HFS. Skam dere.
Takk til Lgrons for støtte.
Er du deprimert i disse juletider - opp med humøretBremnes er nordlenningenes Bjarne Brøndbo.
Andre får snakke for seg. For min egen del er det altså det som er markert med rød skrift i sitatet fra deg som fikk meg til å reagere. Resten synes jeg er helt greit at du menerIn your dreams; "folk" liker svært dårlig å bli fortalt at deres favorittartist bare er noe dritt. Hvem gjør det? Men, man må svare saklig i sitt forsvar. Det gjøres ikke i denne tråden.^ Om du hadde skrevet noe ala dette: "Jeg kan ikke fordra Kari Bremnes. Tekstene er intetsigende og musikken er elendig, akkurat som Bjørn Eidsvåg", da tror jeg ikke så mange ville reagert. Jeg tror nemlig ingen reagerer fordi du ikke kan fordra Kari Bremnes, men det er nok alt det andre du trekker inn. Denne generaliseringen som jeg har nevnt tidligere, og det at du skriver at de er elendige musikere. Begge disse påstandene blir etter min mening litt merkelige og skaper iallfall hos meg et inntrykk av at du 'skyter fra hofta'. Det tror jeg er grunnen til at dette med Møllers tran og hangover ble trukket inn.
Det stemmer sikkert at du er ganske saklig både i og utenfor sosiale medier, men dette innlegget som skapte disse bruduljene oppfattet iallfall jeg som ganske usaklig. Det handler nok mer om ordlyden enn meningene dine
KB er noe av det verste jeg kan høre på og da snakker jeg om musikk og tekst. Ikke lyd. Melodiene, hvis man i det hele tatt kan snakke om melodier, er elendige. Alt er likt og egentlig litt snakke-synging og altså samme sakene hver gang. Tekstene hennes er lissomseriøse og forteller meg intet. At folk har falt for henne, er ikke en gåte. Folk liker slike saker; det intetsigende.