Da er det vel på tide å snike seg ut av hulen sin og driste seg til et første innlegg her på forumet. Jeg begynner med en brannfakkel:
Jeg skjønner ikke helt at lyden er så bra på denne skiva, jeg. Stemmegjengivelsen er god og damen står pent plassert der framme, men hva med resten? Det virker hjemme hos meg som om noen har tredd en stor julesokk rundt pianoet... Har KKV bevisst trukket de andre instrumentene bak et tjukt teppe for å få stemmen til å stå fram? (Også krydrer de med litt tsk, tsk i diskanten for å lysne opp den mørke klangen.)
Over på smak og behag:
Dette er en av hennes mest kjedelige plater og hun virker totalt uinspirert der hun står og traller. Musikere/arr. minner meg om en østeuropisk synthtraktør som spiller cover av beatles på høyfjellshotel. Helt standard og veldig kjedelig. Tekstene har heller ikke mye og by meg, selv om noen ikke er så værst.
Nei, da tar jeg heller noen av de gamle platene med litt mer liv. F.eks Svarta Bjørn, Gåte ved Gåte og ikke minst Løsrivelse. De har sine mangler de og, men det er iallefall ikke sovemedisin.
Vel, jeg ble iallefall skuffet over denne plata, håper andre kan glede seg mer. På tide at KariKari kommer med noe mer spennende. Hun har ellers en stemme jeg liker godt.