Nei, kanskje 1-2 uker til…Har du fået igen din Technic fra rep Kjell?
Den er observert - og det vurderes…Om du ike har den sagnosuste Sony Metalmaster, så er det vist en igen hos selger nevnt igår ser jeg på finn.
Å ble han av?jeg samler mest type 1 og 2 bånd og kd95 leverer den og og resten av jvc linja... de få type 4 er kun for og tilfredstille mitt sinn. for meg holder type 1 mer en nok for mye av den sjangeren jeg liker. men ja jeg må nok koste på meg en skikkelig service på kd 95 etterhvært. og få skjekket at alt er innafor spec. (den er nylig recappa) men jeg er usikker på hvor nøye repratør har hvært. da selger var hobby repratør. men opptakene den lager er gode. jeg tror også opptaket fungerte fint på kassettspiller'n til TT.
TT??Å ble han av?
Jup
Ja håper virkelig han dukker opp snartHåper TT er "i sving" ganske snart!
Sony MM i boks!Om du ike har den sagnosuste Sony Metalmaster, så er det vist en igen hos selger å mange TDK Sa nevnt igår ser jeg på finn.
Fint om du komer med lytteinntryk vis du skal åpne å bruke denSony MM i boks!
Ifølge PRB kan det muligens (står N-790 og ikke ND-790 men det kan være en skrivefeil) se ut som den skal ha følgende belter:Noen som har alternative steder for reimkjøp?
Tja, det blir vel å "øve" på billigere bånd. Så får vi se...Fint om du komer med lytteinntryk vis du skal åpne å bruke den
Det höres lurt utTja, det blir vel å "øve" på billigere bånd. Så får vi se...
Takk for tips.Ifølge PRB kan det muligens (står N-790 og ikke ND-790 men det kan være en skrivefeil) se ut som den skal ha følgende belter:
FRM9.6
SCY3.5
SCY6.0
SCY7.0
Ikke kom tilbake til meg og klag hvis de ikke passer
Vis vedlegget 806942
Man får kjøpt disse beltene flere steder, blant annet fra marvac.com:
Vis vedlegget 806949 Vis vedlegget 806951
Btw hvis den store flate originale capstan-reima fortsatt har grep nok til å kunne drive capstan, så bruk heller den enn å montere inn ny reim. Om den er litt slakk så betyr ikke det nødvendigvis at den ikke kan brukes. Dagens nye reimer har ofte ikke den samme kvaliteten som i kassettens storhetstid, med forhøyet wow & flutter som konsekvens.
Har handlet fra de et par ganger, siste gang i 2020. 1-2 ukers leveringstid til Norge for lagervarer. De sender med USPS.Har du erfaring med kjøp fra marvac.com selv?
Ja, jeg liker at de har egne ekstra tynne belter produsert med tanke på Nakamichi-spillere. De har et enormt sortiment, men kvaliteten ift w/f for belter til capstan kan være litt "hit-and-miss" fra det jeg har lest av erfaringer.PRB belter kan være verdt å gå for, var i lang tid en stor fan av originale billige tynne smale Tandberg belter men et PRB kuttet w/f 50%!
Dolby S høres bedre ut spiller en av med dolby B, sammenlignet med CBehovet for Dolby varierer mye med musikksmak.
Tar man opp rock og moderne musikk med begrenset dynamikk kan man droppe Dolby.
Tar man opp klassisk, jazz eller annen musikk med dynamikk vil det hjelpe godt med Dolby.
Dolby B kan avspilles på det meste, men gir minst støydemping.
Dolby C blir ikke bra ved avspilling med Dolby B, da forsvinner diskant og detaljer, men bra med Dolby C avspilling.
Dolby S har jeg bare på en spiller, og dermed liten erfaring med.
Avspilling av Dolby-opptak uten Dolby gir for mye diskant, og mye sus.
Insprert av kjellR, så handla jeg åsså slike med spole. Syns de er töffe
Vis vedlegget 803447
Har testa en av disse å jeg må bare si at de er ala Tandberg 3034, ser fin ut, menn låter ike bra. De har egenstøy pga "pynten" å gir masse ugjevn gange. Har åsså en Thorens slik, den er ike slik. Styr unna vis du skal ha slike til optak! Kan bare brukes til pynt
Putta in en av disse Maxel fra PK å det var mye bedre. Helt stabil å fin i lyden
Som jeg trodde. Og da ble det bekreftet - takk. Så kommer aldri til å putte "pynte kassetten" inn i spilleren. Kun til pynt...
Neste skritt ?Fikk tak i en (svært) billig MA-R kassett – røsket ut originalbåndet og erstattet det med pynten.
Vis vedlegget 807131
Ser jaggu noe bedre ut med metall rundt pynterælet. Ble ikke så galt, og kan fint stilles ut i hylla …
----
Får snart noen få That’s inn i hus (type 1, 2 og 4) – disse er jo designet av Giorgetto Giugiaro og vil «passe fint inn» sammen med mine 3 Giugiaro designede Nikon F(3,4 & 5) kameraer. Moro med design og kameraer og kassetter og stæsj og … – samt en smule galskap (alt dette pga mitt fordømte s.gen..)
Blir nok hyllevare...Det blei jo töft å håpe den går gjevnere i det huse
Og denne - som jeg godt kunne hatt i hylla...Dennna italienern designa Alfa sud, daewo å hundai
en gul slik var i sexy mf videoen te princeOg denne - som jeg godt kunne hatt i hylla...
Vis vedlegget 807141
Jeg har ikke merket noe negativt.Tilbake til kassetter. Vil velbrukte & gamle (ferdiginnspilte) bånd være "ugunstige" for spilleren?
ikke mange av disse i norge. kjenner kun til en hvit en på skilt. norsk solgt en og. muligens den eneste? hvis ikke det var 2stk her. jeg vet at en har fosvunnet ut av landet igjen men usikker på om den var reggistrert.Og denne - som jeg godt kunne hatt i hylla...
Vis vedlegget 807141
Såvidt jeg har observert varierer det. Tascam 302 og variantene etter kan og sikkert en del andre, men noen kan bare spille av fra begge og ta opp på ene. Du må sjekke ut hva den enkelte utgaven har. Men om du har flere bra spillere er det fullt mulig å kopiere flere bånd samtidig via en signal velger, evt forforsterker/reciver med flere tape out utganger. Hurtig kopiering frister sikkert, men på en vanlig "konsument" spiller ville jeg ikke håpe på topp resultatDesse dobble kasettspilerne, kan de ta op på bege bånda samtidig.? Vurdere en slik vis det er muligt