Kommer nok til å kose meg med Nils Landgren du tok opp til meg på en Emtec. Når det kommer til NAD så er vel 6300 den hellige kassettgral, men ut fra mine erfaringer nå tviler jeg på at de låter bedre enn 613 på tross av tre hoder osv. Den låter nesten så bra en kassettspiller kan låte selv om den ikke har luksus som separate opptaks- og avspillingshode. Kanskje noen kan bekrefte eller avkrefte?
Klart en ekstra Denon er noe å sikle etter, men jeg liker også å ha tre forskjellige merker for å øke muligheten for kompatibilitet med andres maskiner. Og jeg tror sannelig NAD har de best kalibrerte Dolby-enhetene på markedet. Null diskanttap og null sus. Hvis man opplever det minste fall i nivå i toppen så er nok 613 bedre på akkurat den disiplinen, og jeg har alltid hatt det som krav ar et deck skal være mest nøytralt med Dolby aktivert, altså helt uten tap i topp. På det området er 613 helt i toppklasse, så den er nok bedre enn din Pio i alle fall. Jeg er som nevnt spent på akkurat det når jeg kommer hjem og tester Emtec. Jeg mener det er usannsynlig at Denon 810 ikke er helt nøytral i diskanten med Dolby inne, men på en annen maskin spiller kalibrering og azimuth inn i tillegg. Neste gang kunne jeg tenkt meg at vi tester Denon mtp det.