- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.769
Pioneer CT-F7171
Det står en slik også nede i furteboden. Ikke allverden lyd, men innmari stilig med kassetten liggende på skrå laaangt inne i maskinen, i en opplyst hule.
|
Se side 12 i denne tråden.Var det noen spillere som hadde auto justering av azimuth ved avspilling ?
Mvh
Lars
Har stående en Pioneer CT-F7171 jeg også. Det var en 73 modell tror jeg. Det er en solid mekanisk konstruksjonVis vedlegget 177309
Pioneer CT-F7171
Det står en slik også nede i furteboden. Ikke allverden lyd, men innmari stilig med kassetten liggende på skrå laaangt inne i maskinen, i en opplyst hule.
DCC er visst bra saker tross tvilere. Som ordinær kassettspiller er de dyreste DCC-spillerne meget bra grunnet høyt krav til mekanikk for DCC-kassettene. Elcaset var artige saker å se på, da.Phillips hadde vel DCC også. Digital Compact Cassette. Slo aldri an visstnok. Nevner dette da både Elcaset og DAT er nevnt
Jeg må innrømme at jeg ikke fant side 12 av de 4 jeg finner, men ...Se side 12 i denne tråden.Var det noen spillere som hadde auto justering av azimuth ved avspilling ?
Mvh
Lars
Vil nå tro at de fleste har skjønt det, men det har blitt et kompromiss ift pris/nytte og at Herr og Fru Hvermannsen IKKE har etterspurt dette i nevneverdig grad. Derfor valgt bort av de fleste... Slik je ser det..Det hele koker visst ned til at det ikke er så mange merker som har skjønt dette med azimuth og zenith..![]()
Men det er jo ikke så farlig, for det kjedeligste som finnes, er "normale" mennesker!Nei, møter jo rett som det er på folk uten filla greie på annet enn at man kan sette på en susete kassett og høre noe musikk i ren nostalgi.. Vi som liker god lyd er jo stein, hakke toillat!![]()
Bilder mann.....Bilder!Har kjøpt meg en Tascam DAT-spiller nå. Skal bli artig med FM-radio i 48 kHz sampling.. Hehe..
Når det gjelder lyden er nok Tandberg blant de beste, men når det gjelder holdbarhet burde Tandberg fått premie for å lage ting som etter få år irriterer vettet av folk og må på verksted. NRK kunne ikke ha TCD 910 og 911 fordi motorene gikk så lenge spillerne var i stilling "On". Greit nok med fjernkontroll, men i NRK er det også ønskelig med færrest mulig kabler. Og når det gjelder loddinger er Yamaha 500 ganger bedre enn Tandberg. Har ørten Tandberg i huset, men kun eldre saker med rør da jeg etterhvert ble møkka lei av å hele tiden lodde en eller annen lodding på en Huldra, Sølvsuper eller TR 1000. Kjøpte nettopp en TPT3011A, og jaggu måtte jeg finne frem loddebolten der også! TCD 3xx er så dårlige pga alder og utslitte hoder, så det blir vel en nyloddet 3014A i fremtiden.![]()
Hvem hva hvor ?Er jo allerede RESERVERT![]()
Sorry mac, men du var for sen....Hvem hva hvor ?Er jo allerede RESERVERT![]()
Rett og slett SOLGT.Hvem hva hvor ?Er jo allerede RESERVERT![]()
Her mann:Bilder mann.....Bilder!Har kjøpt meg en Tascam DAT-spiller nå. Skal bli artig med FM-radio i 48 kHz sampling.. Hehe..
Det var auksjon, men med KJØP NÅ knapp og da forsvant den fort.Jammen jammen skulle den ikke ut på auksjon da ? Selger sa da det på PM ?
Bærre lækkert! Takker for bilder.Her mann:Bilder mann.....Bilder!Har kjøpt meg en Tascam DAT-spiller nå. Skal bli artig med FM-radio i 48 kHz sampling.. Hehe..
Vis vedlegget 177655 Vis vedlegget 177656
Men dette er hos selger og annonsebildene fra Finn.no..![]()
Ja, men Tandberg gadd vel ikke endre noe med mindre de kom på det selv først?Det med capstanmotor som går hele tiden er også noe som TD 20A slet med. Burde vært en smal sak ved nyproduksjon å styre denne motoren via relè slik at de kunne stå på hele tiden. Kan fint styres via worm gear denne funksjonen
Når det gjelder lyden er nok Tandberg blant de beste, men når det gjelder holdbarhet burde Tandberg fått premie for å lage ting som etter få år irriterer vettet av folk og må på verksted. NRK kunne ikke ha TCD 910 og 911 fordi motorene gikk så lenge spillerne var i stilling "On". Greit nok med fjernkontroll, men i NRK er det også ønskelig med færrest mulig kabler. Og når det gjelder loddinger er Yamaha 500 ganger bedre enn Tandberg. Har ørten Tandberg i huset, men kun eldre saker med rør da jeg etterhvert ble møkka lei av å hele tiden lodde en eller annen lodding på en Huldra, Sølvsuper eller TR 1000. Kjøpte nettopp en TPT3011A, og jaggu måtte jeg finne frem loddebolten der også! TCD 3xx er så dårlige pga alder og utslitte hoder, så det blir vel en nyloddet 3014A i fremtiden.![]()
aha da skjønner jeg den gikk fortere en lysetDragen gikk vel for fem lapper?
Vi skal ikke nevne navn i denne tråden...aha da skjønner jeg den gikk fortere en lysetDragen gikk vel for fem lapper?vel en er nok meget fornøyd et sted .
Det er vel bare et tidsspørsmål før det dukker opp noen skrytebilder eller egen tråd?Vi skal ikke nevne navn i denne tråden...aha da skjønner jeg den gikk fortere en lysetDragen gikk vel for fem lapper?vel en er nok meget fornøyd et sted .
![]()
Ikke umulig hvis kjøper gidderDet er vel bare et tidsspørsmål før det dukker opp noen skrytebilder eller egen tråd?Vi skal ikke nevne navn i denne tråden...aha da skjønner jeg den gikk fortere en lysetDragen gikk vel for fem lapper?vel en er nok meget fornøyd et sted .
![]()
![]()
Du må synkronisere tellerne på dem..
hehehe, herlig.
gratulerer du gale gale mann
/jan
Men steike ta da mann! Nesten så jeg har lyst til å ta en tur opp i Indre Fold bare for å se....
Grom greie!