"This one goes to..(+) eighteen"?
Ja, i DBX modus så er "null" ved +8, derfor blir S/N på hele 92 db!"This one goes to..(+) eighteen"?
PM sendtHvis noen har lyst til å bytte Chrome Maxima II 90 (87-88) til noe annet spennende så send meg PM.
Hvorfor sende PM når man ikke får svar?PM sendt
Det er jo midt i arbeidstiden til folk flest. Er ikke alle som har tid eller anledning til å følge opp hobbyen sin i arbeidstiden, han svarer sikkert senere idag.Hvorfor sende PM når man ikke får svar?
Vedkommende trykket liker etter at jeg skrev at pm var sendt, så burde det også kommet opp varsel om PM hos vedkommende. Men greit, jeg har de kassettene jeg trenger og folk får være som de vil. Dessuten viser forumet at vedkommende var på forumet senest 11:55, PM sendt 10:28. Og er det i hele tatt noen som jobber etter kl 12 en fredag?Det er jo midt i arbeidstiden til folk flest. Er ikke alle som har tid eller anledning til å følge opp hobbyen sin i arbeidstiden, han svarer sikkert senere idag.
Å lese et svar eller trykke like tar jo null komma niks sekunder og oppmerksomhet. Å skulle ta stilling til og skrive et svar kan ta både lang tid og oppmerksomhet, avhengig av hva det går i.Vedkommende trykket liker etter at jeg skrev at pm var sendt, så burde det også kommet opp varsel om PM hos vedkommende. Men greit, jeg har de kassettene jeg trenger og folk får være som de vil. Dessuten viser forumet at vedkommende var på forumet senest 11:55, PM sendt 10:28. Og er det i hele tatt noen som jobber etter kl 12 en fredag?
Det er helt riktig at det ikke er noe å hisse seg opp over Kanskje han også ønsket å tenke seg om før han tok en beslutning? Jeg synes det er helt urimelig av deg å kalle dette dårlige holdninger. Kos deg med noe godt i glasset i sommervarmen og ha litt tålmodighet, så tikker det nok inn et svar i innboksen din i løpet av ettermiddagenJeg tilbød vedkommene en byttehandel og det hadde holdt å svare JA eller NEI. Ikke vanskligere enn det. Opplever samme holdninger på Finn også. De leser meldingene (står sett), men svarer ikke. Ikke noe big deal dette og ikke noe å hisse seg opp for
Jeg har ikke sagt at det er dårlige holdninger, men at jeg ser det samme på finn. Det leses, men svares ikke. Ikke skap feil som ikke erDet er helt riktig at det ikke er noe å hisse seg opp over Kanskje han også ønsket å tenke seg om før han tok en beslutning? Jeg synes det er helt urimelig av deg å kalle dette dårlige holdninger. Kos deg med noe godt i glasset i sommervarmen og ha litt tålmodighet, så tikker det nok inn et svar i innboksen din i løpet av ettermiddagen
Fint. Da er det oppklart.VEDKOMMENDE er nå tilbake fra jobbmøte, tenk det @TT. Det er lov å være litt utolmodig, men @torstej har allerede gjettet veldig riktig her. Jeg rakk å trykke liker for å bekrefte mottat melding, og ville tenke meg om i forhold til antall før jeg svarer, i stedet for å risikere å sende et forslag som jeg må korrigere, noe som kanskje er rotete. Og jeg har vært opptatt på jobb.
Er forsåvidt takknemlig for ikke å bli satt i samme bås som samtlige merkelige folk på finn, der er vi sikkert enige om at ghosting og brudd på avtale om handel er et altfor utbredt fenomen.
Da har jeg hatt mer tid til å undersøke. Lyden høres ut som den kanskje kommer fra kapstan-motor eller deromkring. Lyden begynner når jeg trykker (rec)pause. Litt sånn jevn, skrikete lyd. Tror jeg skal klare å plassere en liten dråpe forholdsvis tynn silikonolje på akslingen til kapstanmotor... Verdt å prøve, eller ikke lurt?Du må først finde ut hvor det kommer fra....
Finnes det flere av disse for salg? Skulle tatt en service på min Sony, og da helst med originale deler.Det fineste stemplet som posten har
Du bør ha god tid om du bestiller deler fra Japan nå, surface mail var eneste alternativet jeg fikk. Vis vedlegget 820066 Vis vedlegget 820067
Ja det vil jeg tro er mulig å finneFinnes det flere av disse for salg? Skulle tatt en service på min Sony, og da helst med originale deler.
Jeg ville absolutt ikke brukt silikonolje. Bruk symaskinolje hvis du ikke vil ta deg bryet med å skaffe olje beregnet til bruk i sintrede lagre.Da har jeg hatt mer tid til å undersøke. Lyden høres ut som den kanskje kommer fra kapstan-motor eller deromkring. Lyden begynner når jeg trykker (rec)pause. Litt sånn jevn, skrikete lyd. Tror jeg skal klare å plassere en liten dråpe forholdsvis tynn silikonolje på akslingen til kapstanmotor... Verdt å prøve, eller ikke lurt?
Hvis det er som det ser ut som at du har funnet en kilde til new old stock originale Sony belter så er det veldig imponerende @69Variant !
Takk for svar! Jeg vil gjerne ta meg bryet med å skaffe riktig olje (har spurt om hva slags olje man skal bruke lenger opp her) - Hva slags olje bør jeg skaffe (til sintrede lagre), og hvor kjøper man slikt, tro? Beklager nybegynnerspørsmål, takk for all tolmodighet.Jeg ville absolutt ikke brukt silikonolje. Bruk symaskinolje hvis du ikke vil ta deg bryet med å skaffe olje beregnet til bruk i sintrede lagre.
Jeg har ikke noe spesifikt å anbefale, men et ebay-søk på "sintered bearing capstan oil" eller noe liknende gir mange rimelige alternativer i greie forpakningsstørrelser. Jeg bruker stort sett symaskinolje, men det skal visstnok ikke være helt optimalt. (Silikonolje mistenker jeg derimot er katastrofe)Takk for svar! Jeg vil gjerne ta meg bryet med å skaffe riktig olje (har spurt om hva slags olje man skal bruke lenger opp her) - Hva slags olje bør jeg skaffe (til sintrede lagre), og hvor kjøper man slikt, tro? Beklager nybegynnerspørsmål, takk for all tolmodighet.
Takk for link, bestilte til min Sony 970 nå.
Sony Belt, Flat, Capstan 335674401, 3-356-744-01 | eBay
Manufacturer Part No: 335674401, 3-356-744-01. Manufacturer: Sony.www.ebay.com
Ser ikke ut som det er så mange igjen så det kan være lurt å handle nå jeg har byttet i min tc-k808es å de virker å fungere godt. Nå er det kun testet med øret så den seriøse testen overlater jeg til noen andre
Jeg har hatt mye hell med jamaica-olje i capstanmotorer. Legger de med akslingen opp, setter spenning på de og så har du noen dråper olje rundt akslingen imens den går.Takk for svar! Jeg vil gjerne ta meg bryet med å skaffe riktig olje (har spurt om hva slags olje man skal bruke lenger opp her) - Hva slags olje bør jeg skaffe (til sintrede lagre), og hvor kjøper man slikt, tro? Beklager nybegynnerspørsmål, takk for all tolmodighet.
I dag ankom endelig TC-K808 ES og CDP-X505 ES.Her er en flott Sony kassettspiller om noen vil ta sjansen https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=259749247
Kult du får vippe opp lokket på CD-spilleren så ser du hvorfor den veier mer en kassettspilleren. Den er ett godt steg opp i fra modellen under som var cdp-202esI dag ankom endelig TC-K808 ES og CDP-X505 ES.
Det ble en lang, men gratis, transport fra Bergen via Haugesund.
Heftig at CD-spilleren veier 4 kg mer enn kassettspilleren, den veier like mye som en god forsterker.
Den medfølgende surround-forsterkerens skjebne blir å donere tresidene sine til min TA-F690 ES, selv om skruehullene ikke passer helt.
Tuneren ST-S590 ES jeg en gang kjøpte av Terje-A blir mest til pynt, men kompletterer anlegget mitt med Sony ES-komponenter fra 1993-94.
Må snart rydde opp og kvitte meg med noen overflødige ES-komponenter, men med gjester på besøk får jeg ikke gjort noe med anleggene denne uken.
Har bare fått tørket støv av det nyankomne.
Artig med VG kassetter og andre i samme gate, det viser jaggu meg at verden har blitt ganske så anderledes i løpet av en generasjon eller to