TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
God stemning med TDK MA-R i Technics RS-M95 akkurat nå
Har du denne ?
Sikkert bra lyd i den kassetten. Må nesten sprette en slik, jeg også, for å se og teste. Kanskje er den hørbart bedre enn MA.
Bare å sprette kassetten , nei da. Jeg hadde heller satset på å fått tak i en brukt en og beholdt den uåpnede til "evig tid".Sikkert bra lyd i den kassetten. Må nesten sprette en slik, jeg også, for å se og teste. Kanskje er den hørbart bedre enn MA.
Ser du spiller med tonekontrollen helt i nøytral. Blir ikke det omtrent som å spille uten, samtidig som du da slipper eventuell forvrengning som tonekontrollen kan bidra til? Spør av ren uvitenhet.
hva er erfaringen
Tja, synes nok den kan være litt tungvint å bruke, men når man først får teken, så går det greit.hva er erfaringen
Selvgjort er VellgjortTja, synes nok den kan være litt tungvint å bruke, men når man først får teken, så går det greit.
Hodebroen senkes og capstan aksel og pressvalsen jobber sammen men kun ca 2 sekunder.Dersom du tar av lokket, så har du tilgang til å inspisere capstan-beltet. Ikke nødvendig å bytte det hvis det ser ok ut.
Hva skjer dersom du setter spilleren i play uten kassett i? Senker den hodebroen og prøver å dra rundt spolen (prøv gjerne å snurr spolen manuelt for å hjelpe den igang) Eller er den helt død og ingenting skjer når du trykker på play? Dersom sistnevnte er tilfelle så er det sannsynlig at du har enten dårlig kontakt i fjærkontakten til kontrollmekanismen, eller "dead spot" i kontrollmotoren, eller begge deler. Idler tire kan kjøpes flere steder, f.eks. fra Eslabs i USA som sender rimelig med uforsikret brevpost. Kjøper man derfra så får man med en ekstra festeskive også til idlerhjulet. Erstatningsreim for Sankyo single capstan-transporten som sitter i RX-202 er PRB FRSP6.5, kan bl.a. bestilles herfra..
Begge skal være produsert i 1979 faktisk. Men du har helt rett...Ikke umulig at "kodingen" av kassetthuset kom etter produksjonen av den til venstre. Altså at den til venste
Er eldre enn høyre ekemplar? Kun en teori jeg har
Alle mine er av typen til høyre..Mulig jeg tar litt feil her - men tror det er et mindre antall av MA-R uten "detection" hull på markedet enn de med hull..(?). Dårlig bilde, men håper dere ser forskjellen... Vis vedlegget 968319
Jepp - og det er "normalen". Derfor tror jeg faktisk det er ganske få av den uten hull (nesten å betrakte som en "feilvare" - TDK hadde det travelt?).Alle mine er av typen til høyre..
Jeg holdt på å komme med et aldri så lite smil. Men det kan jo være at du liker / likte duoen - så lot det være. De har tross alt satt sine spor...
Man kan si hva man vil om dem, men de klarte noe vi ikke gjorde, tjente millioner på millioner!...men de kommer sikkert til å selge en del kassetter av gutta. De var jo "store" en stakket stund på åttin...
Svaret er Frank Farian. Men nå er vi langt utenfor kassettspillertråden.Som Boney M tenker jeg, er noen videoer derute, "hva har Milli Vanilli og Boney M til felles. Liker faktisk Boney M, som ung gutt kunne jeg ikke innrømme det men føler jeg kan nå!
det er veldig godt opptak gjort på den samlingen der så der gjorde du en kjempe score. ga akurattbort 30stk av de. kvalitets tape er det og.150 kroner på loppemarked. Vol2 til Vol27
Vis vedlegget 960808
jeg har solgt ma-r C60 for 1000 kr stk forsglet. kjøpt uforseglet for 300stk. var vel ok synes jeg. prisen på nye er noe høy men enda høyere på ebay der de går for 1200/1300 stk i fjor hvertfall.Hva mener dere er riktig pris på TDK MA-R, forseglet og sprettet?
Det ligger en Technics RS--M 235x på Finn nå, for de som er på jakt etter en spiller med DBX. En manns eie siden 1981 og servet i år.Noen som har en med DBX ?
Brukte 'Lens' nå og ikke et årstall å se. Uansett - takker. Venter på 'San'...Bruk Google lens til å oversette