Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Hmm, akkurat når jeg postet den, ble videoen gjort privat. Vet ikke om den kommer tilbake, eller blir postet pånytt, men det er Cassette Comeback som gir en bra review av FiiO walkmanen.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.353
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Stavanger
    Enig med han den er kjip på bruker justeringer som bassboost. Kjøpte ikke en walkman uten når det kom i 80’s.
    nevner og lavt volum, eller var det vwestlife som gjorde?
    brukte ledning med minidiscen på Sony headsettet å dem fikk plutselig bedre lyd og mere kontroll
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.353
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Stavanger
    Jeg husker at Memorex en tid hadde litt annen design på sine "covere" enn andre og de var ganske så kule. Desverre passet de veldig dårlig i oppbevaringsmøbler som kassettkaruseller, kassettskuffer og annet. Lydgjengivelsen var sånn "midt på".
    Vis vedlegget 1008694
    Lurer på om dem hvite skruene har en funksjon? 🧐
    skal se etter den jeg har om det er noe en kan på en måte brukes til manuel spoling
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.353
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Stavanger
    Hmm, akkurat når jeg postet den, ble videoen gjort privat. Vet ikke om den kommer tilbake, eller blir postet pånytt, men det er Cassette Comeback som gir en bra review av FiiO walkmanen.
    så det :) men vwestlife har tatt en mere vitenskaplig sammenligning med dem andre nye populære
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Ja, bor man i nærheten av Sandefjord bør man kjøre avgårde. Husker jeg rett betalte jeg 13 for min i 2019, så om den ikke er katastrofalt ødelagt bør det der kunne være et godt kjøp.
    Jeg betalte i samme prisklasse som deg for min (hvis man legger til service-kostnader). Tipper selger er ganske så pepra med henvendelser i innboksen.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Deg igjen, du er kjapp! Kjøpte en Pioneer TX9500II tuner for lenge siden, toppen så ikke ut, men litt fint sandpapir og spray blev den som ny igjen. Du må vise bilder.....
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Deg igjen, du er kjapp! Kjøpte en Pioneer TX9500II tuner for lenge siden, toppen så ikke ut, men litt fint sandpapir og spray blev den som ny igjen. Du må vise bilder.....
    Var en, som bød 2000. Slikt er frekt! Om man vet litt om prisnivå på Nakamichi, eller for den del andre gode spillere, kjenner man raskt igjen hva, som er en grei pris. Selv om 505en må ha mer hjelp en jeg kan gi den, vil total kost sannsynlig likevel være gunstig. (Men blir nok uansett en god del timer jobb for meg, UDAR mekanismen er ikke en kjapp runde for bytte av idler, (som i seg selv er ei utfordring på Classic transportene) )
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Fant noen kassetter på loftet, den jeg har lagt ved bilde av finner jeg ikke noe info rundt og husker ikke når/hvor jeg fikk tak i den. Gammel elektronisk musikk, shazam plukker ikke opp noe, finner ikke noe i Google. Mistenker kassetten er norsk grunnet teksten.
    Noen som kjenner igjen, evt den logoen på kassetten?
     

    Vedlegg

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.353
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Stavanger
    Skynder noen seg til Simon Møkster bygget vis avis Byfjorden legesenter Stavanger.
    Kunne en bare ta det en hadde lyst på
    IMG_0603.jpeg
    IMG_0602.jpeg
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    (Men blir nok uansett en god del timer jobb for meg, UDAR mekanismen er ikke en kjapp runde for bytte av idler, (som i seg selv er ei utfordring på Classic transportene) )
    Jeg fikk tilsendt en guide med bilder og steg-for-steg-instruksjoner av Nakamichi-eksperten Perry på Tapeheads når jeg byttet idler på min RX505. Det gikk fint, men jeg hadde slitt uten den guiden, for som du sier, det er en liten utfordring. Å bytte idler på en Nak med Sankyo-transport er latterlig enkelt i forhold. Åpen hjertekirurgi vs. dagkirurgi for å bruke en metafor.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk tilsendt en guide med bilder og steg-for-steg-instruksjoner av Nakamichi-eksperten Perry på Tapeheads når jeg byttet idler på min RX505. Det gikk fint, men jeg hadde slitt uten den guiden, for som du sier, det er en liten utfordring. Å bytte idler på en Nak med Sankyo-transport er latterlig enkelt i forhold. Åpen hjertekirurgi vs. dagkirurgi for å bruke en metafor.
    Ja 202 er enkelt. Kan du videresende det fra Perry til meg?
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Da har den ankommet. Svært godt pakket og ingen skader: MEN her er det nok mer enn idler bytte og bytte av belter, som må til. Timing er feil for hodebro, så den er i avspillings posisjon når kassett dras inn. Spørs om det er størkna fett, slakt cam belte, eller kaputt cam motor. Dette blir ike bare en dags jobb (og for tia har jeg sesong arbeide og få timer til rådighet på kveld. Blir nok uker, men kommer nok oppdatering etter hvert ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da har den ankommet. Svært godt pakket og ingen skader: MEN her er det nok mer enn idler bytte og bytte av belter, som må til. Timing er feil for hodebro, så den er i avspillings posisjon når kassett dras inn. Spørs om det er størkna fett, slakt cam belte, eller kaputt cam motor. Dette blir ike bare en dags jobb (og for tia har jeg sesong arbeide og få timer til rådighet på kveld. Blir nok uker, men kommer nok oppdatering etter hvert ;)
    Sikker godt å ha noe å pusle med som pensjonist 😁
    Lykke til med renovering! 😉👍
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.353
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Stavanger
    Dette er noe av det beste, som ble laget for opptak på kassett mediet. Selvfølgelig også super på avspilling.
    Kan vel si at selger er kresen på det han skal ha (ingen diskusjon)
    Det betales i 1000er for ganske ordinære spillere, så da er dette ingen upris. (i forhold til ytelse burde den koste mye mer, men B&O blir nok en del neglisjert)
    Litt for sær type denne, i dag vil nokk dem fleste ha en frontloader en kan se hva som skjer, spolene som går rundt VU mm.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    unik mulighet gutta!
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    265
    Antall liker
    607
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Da fikk jeg endelig sett litt på en tc-k970es som jeg hadde stående, den hadde feil på display og muligens noen slappe reimer.
    Reimene så ikke så værst ut men de ble byttet uansett når jeg var sund med den. Jeg byttet også den ene pressvalsen da det var montert en som var smalere og hadde noen dårlig passende skiver som shims.
    20240420_181519.JPG


    20240419_204913.JPG


    Bildene ble ikke all værden ser jeg :p

    20240417_195756.JPG


    Jeg likte ikke utseendet på tidligere loddejobb å etter å ha ryddet opp i det så så ble det jammen feilfritt display igjen.

    IMG_20240420_214641.jpg


    Må se om jeg får koblet den opp en helg å sammenlignet den med min tc-k808es :)
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.353
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Stavanger
    Da fikk jeg endelig sett litt på en tc-k970es som jeg hadde stående, den hadde feil på display og muligens noen slappe reimer.
    Reimene så ikke så værst ut men de ble byttet uansett når jeg var sund med den. Jeg byttet også den ene pressvalsen da det var montert en som var smalere og hadde noen dårlig passende skiver som shims.
    Vis vedlegget 1017888

    Vis vedlegget 1017889

    Bildene ble ikke all værden ser jeg :p

    Vis vedlegget 1017890

    Jeg likte ikke utseendet på tidligere loddejobb å etter å ha ryddet opp i det så så ble det jammen feilfritt display igjen.

    Vis vedlegget 1017893

    Må se om jeg får koblet den opp en helg å sammenlignet den med min tc-k808es :)
    Hadde en 970ES. Den hadde stått ubrukt i 10 år kjøpte den etter den hadde vært en tur til
    On & Off Service AS,
    Den ble for perfekt for meg. Ble kjedelig nå har jeg 4 rimeligere men savner nå en perfekt topp end Sony ES 🤣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn