Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• arf66

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2024
    Antall liker
    223
    Sted
    Trondheim
    Kjøpte en slik dings fra Kjell & co, som er oppladbar, har bluetooth og formidler lyd via lydhode i kassettspiller. Fungerer omtrent 1000% bedre enn FM-sender (som jeg eide en gang i tiden).

200 kr hos Kjell, ingen lodding påkrevet. Veldig kjekt om man har en sånn gammel spiller med to enheter. Testa opptak, og det gikk veldig fint, bortsett fra at all lyd fra telefonen ble med ut, så dumt om man får meldinger og slikt.

Jeg har en gammel Panasonic rx-dt37 bærbar, som jeg kjøpte på Fretex for noen år siden for 20 kroner. Etter rens av lydhodene spiller begge enhetene riktig så bra.

slemmo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Antall liker
    575
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Dette var en løsning på et problem ingen har lenger om hvordan man kunne streame musikk fra mobil til anlegg i bilen om man bare hadde en gammeldags kassettspiller. Det finnes sikkert land i verden hvor dette fortsatt er aktuelt, meni Norge er det jo ikke mange biler igjen på veiene som er så gamle at de har kassettspiller.

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    189
    Sted
    Ryfylke
    Begge bilene våre har Bluetooth og AUX, en har DVD-spiller, og ingen har realistisk mulighet til å bytte ut original bilstereo.
    Likevel kjøpte jeg i går en Clarion bilstereo fra 1994 på Finn fordi den hadde kassettspiller med Dolby C og amorf lydhode.
    Jeg skjønner ikke hva som feiler meg...

Vedlegg

slemmo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Antall liker
    575
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Begge bilene våre har Bluetooth og AUX, en har DVD-spiller, og ingen har realistisk mulighet til å bytte ut original bilstereo.
    Likevel kjøpte jeg i går en Clarion bilstereo fra 1994 på Finn fordi den hadde kassettspiller med Dolby C og amorf lydhode.
    Jeg har to biler, en ett år gammel Tesla, og en Mazda 626 fra 1988. hvis jeg skal spille musikk i Mazdaen hører jeg på kassetter :cool:
    Men vurderer løsninger for å oppgradere lydkvaliteten uten å ødelegge det originale interiøret. Tror selve spilleren er av bedre kvalitet, men høyttalerne er forferdelige.
    PXL_20230517_190622778.jpg
    PXL_20230716_085248575.jpg

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    189
    Sted
    Ryfylke
    De har droppet å tegne knapper til betjening av kassettspilleren, men mange muligheter til justering av lyden.

arf66

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2024
    Antall liker
    223
    Sted
    Trondheim
    Så hva er planen for denne?

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    189
    Sted
    Ryfylke
    Så hva er planen for denne?
    Lage nye kabler for den, teste/reparere den, og ta vare på den.
    Målet er å hindre denne litt sjeldne bilstereoen å bli EE-avfall, men samlergenet mitt gjør at den kanskje ikke blir montert i en bil igjen.

Har egentlig mest lyst på en ennå eldre Clarion E980, men har ikke funnet en slik til levelig pris og godt utseende ennå.
    Det nærmeste jeg har kommet er en Clarion E950 jeg har liggende i deler med nedslitte knapper og sliten kassettmekanisme.

Hadde også lyst på Pioneer KEH-9300 en gang i tiden, men ikke så spennende i dag:

Vedlegg

Sist redigert:

69Variant

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Antall liker
    694
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Målet er å hindre denne litt sjeldne bilstereoen å bli EE-avfall, men samlergenet mitt gjør at den kanskje ikke blir montert i en bil igjen.

Har egentlig mest lyst på en ennå eldre Clarion E980, men har ikke funnet en slik til levelig pris og godt utseende ennå.
    Det nærmeste jeg har kommet er en Clarion E950 jeg har liggende i deler med nedslitte knapper og sliten kassettmekanisme.

Jeg mener du fikk disse mindre :p

arf66

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2024
    Antall liker
    223
    Sted
    Trondheim

Liker tankegangen din.

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    189
    Sted
    Ryfylke

Jeg mener du fikk disse mindre :p
    Jeg sliter litt med plassen til å samle alt stereo-utstyret jeg har lyst på, så jeg må nok bruke mitt gamle hjemmelagede bilstereo-rack fra 80-tallet:

Vedlegg

Sist redigert:

69Variant

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Antall liker
    694
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Nytt år, nytt belte :)
    Har en drs-810 som ikke alltid kom igang med avspilling. Mente jeg hadde lest en plass at mode belt var ca likt på Sony tcm200 drivverk. Jeg hadde ett par av disse så da var det bare å sette igang.
    Det så rimelig håpløst ut når jeg åpnet lokket men når jeg fikk tatt av kassettluken,bunnplaten og fjernet de frie skruene som transporten satt i så var det bare å lirke den ut.
    Å skifte beltet var lett å nå spiller den musikk igjen :)
    20250101_203141.JPG
    20250101_210027.JPG
    20250101_210441.JPG

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn