KEF Blade Two er Stereophiles - Overall Component of the Year

11391113_918272828216491_3929565212089303241_n.png

HiFi-bransjens gjeveste pris går i år til:

KEF Blade Two

"Son of a Blade! This year's Overall Product of the Year is the unabashedly high-tech KEF Blade Two. The rare loudspeaker that employs neither wood nor pulp in its manufacture, the Blade Two's radically shaped enclosure is formed from high-density polyurethane, while the diaphragms of all six of its drive-units are metal. During its time in JA's lab, the Blade Two distinguished itself with "measured performance that is close to the state of the art," and, as KEF's deputy (no jokes!) flagship, this British speaker has impressed the Dickens out of consumers and reviewers alike, me included."

900x900_blade_two_blue.jpg

For mer informasjon se vår nettbutikk:

KEF BLADE 2 - Oslo Hifi Center

Sist redigert:

Kommentarer

V

vinyl-mannen

Gjest
Snasen farge, heller den enn sort og hvit, hvis den er å få da.:)
.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.983
Torget vurderinger
23
Orker ikke det designet - ser ut som slike reklame bannere på stativ utenfor Joker butikken på hjørnet. Linjene stemmer ikke når et objekt som dette er smalere nederst.

sidebanner.jpg

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
1.555
Orker ikke det designet - Linjene stemmer ikke når et objekt som dette er smalere nederst.
Det er ikke alt her i verden du har greie på:

sophia_loren.jpg

Steen

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
109.983
Torget vurderinger
23
Helt klart - det er egentlig minimalt det jeg HAR greie på, men så er ikke Sophia noen høyttaler heller!

B W

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.05.2014
Antall liker
53
synes dette er merkelig.. Hørte på Kef Blade two for kort tid tilbake på messen deres. Fikk ingen wow følelse i det hele tatt og var den største skuffelse på hele messen. Det samme opplevde flere av de som hørte på. Stereophile er noe jeg vanligvis stoler mye på. Så nå skjønner jeg ingenting..

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.412
Sted
Oslo
De stod i et ganske lite rom på messen, men jeg syntes de hørtes bra ut. Men jeg liker nå designet også, jeg da :)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Designet er knalltøft er jeg gleder meg til å høre hva den kan utrette.

Liern 61

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
77
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
27
Hørte de på messen, og som eier av "storebror" er de en nedskalert versjon iforhold til de orginale blade med mindre tyngde i bunn. Men kontroll av Blade'ene krever en kraftig forsterker og med disse lillebrøderene er det en lettere jobb. Hvis du ikke ønsker en høytalere med en fullt så sterk autoritet så er disse midt i blinken. Har som storebror en stor livefølelse ved avspilling som ingen andre høytalere har pga etpunktsystemet som Kef har laget med disse. Anbefales...

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
827
synes dette er merkelig.. Hørte på Kef Blade two for kort tid tilbake på messen deres. Fikk ingen wow følelse i det hele tatt og var den største skuffelse på hele messen. Det samme opplevde flere av de som hørte på. Stereophile er noe jeg vanligvis stoler mye på. Så nå skjønner jeg ingenting..
Denne type kåringer bør du nok ta med store klyper salt, spesielt når det er snakk om en såpass spesiell høyttalere som Kef Blade. Jeg har heller aldri blitt imponert av dem på messer. At noen kan få Blade til å fungere hjemme, kanskje med ganske mye hjelp fra OHC, kan jeg tro på (bladet Fidelity skrev vel om dette en gang). Men å bestille et par Blade two til jul bare fordi Stereophile mener de er årets produkt ville jeg definitivt ikke gjort.

Informasjon om bruker

Oslo Hi-Fi Center
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
284
Link til alle artikler
439
Oslo Hi-Fi Center sine annonser
Bransjenyheter
Nye Avantgarde Acoustic Colibri

Nye Avantgarde Acoustic Colibri

• 0
En sensasjon av en kompakt high-end høyttaler med ekstrem dynamikk! Colibri C2 er et kompakt 2-veis høyttalersystem. Det kombinerer den fremragende lydkvaliteten fra Avantgarde med ekstrem...
Fortsett
Bransjenyheter
Høstpuls 11-13 oktober hos Oslo Hi-Fi Center 🍂

Høstpuls 11-13 oktober hos Oslo Hi-Fi Center 🍂

• 2
Vi inviterer deg til årets store lydhøydepunkt, Høstpuls! Hele helgen, både fredag, lørdag og søndag, fyller vi butikken med den nyeste og mest spennende teknologien innen musikklytting...
Fortsett
Bransjenyheter
Jérôme ANDRÉ - Avantagrde Acoustic Mini Konsert / Hi-Fi Show!!!

Jérôme ANDRÉ - Avantagrde Acoustic Mini Konsert / Hi-Fi Show!!!

• 1
Nå til til helgen skjer det! Selveste Jérôme Andrè - Fra Avantgarde Acoustic kommer og holder en liten mini konsert på Avantgarde-horn, med lærerike foredrag. Vi garanterer gåsehud, og en...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev Focal Scala Utopia EVO under Vårpuls 15. til 17. mars på @oslohificenter !!! 🎶🇫🇷🔥
Bransjenyheter
Nå er det ikke lenge igjen til VårPuls 2024

Nå er det ikke lenge igjen til VårPuls 2024

• 22
Nå er det ikke lenge igjen til VårPuls 2024 Vårt eget Hi-Fi Show her på Vika! Showet er åpent og gratis for alle! Nyheter, Norgespremierer, Internasjonale utstillere, og ikke minst fantastisk lyd...
Fortsett
Bransjenyheter
Endelig er messen her!

Endelig er messen her!

• 3
Vi gleder oss til å se dere alle! Det blir en rekke gode tilbud på nytt og brukt som er verdt å få med seg, ta turen innom eller sjekk ut vår nettbutikk ila helgen for å gjøre en rekke gode kjøp...
Fortsett
Topp Bunn