SOEDAL
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 22.03.2002
- Antall liker
- 506
Ja, det var slik jeg opplevde det. Hvis du ikke opplever det slik så er jo det aldeles glimrende."De låt litt klemt og anstrengt." ja vel! Jeg syns den låter åpent og uanstrengt. Det som slår meg er hvor total denne saken er til størrelsen.Hos OHC opplevde jeg at stemmer og instrumenter endret klang i det nedre diskantområdet i forhold til frekvensene under. Eksempelvis kvinnestemmer og elektriske gitarer. De låt litt klemt og anstrengt, som forventet når man ser på on-axis målinger. Jeg fant LS50 å være for fremtredende i dette området også på lavere lydvolum hvor diskanten ikke blir like kraftig belastet.Hva mener du med å "skjære ut". Det klarer ikke jeg å høre. Det jeg først la merke til med ls50 var homogeniteten og hvor mye dem har fått ut av totalitet med denne lille høyttaleren. LS3/5A er alt for begrenset alle veier. Det eneste jeg for så vidt syns er bra med dem er den bakoverlente store soundstagen.
Nå mener jeg på ingen måte å slakte LS50. De hadde mange gode kvaliteter. Jeg la spesielt merke til det store og åpne lydbildet. Det var det nedre diskantområdet som gjorde at jeg heller så meg om etter noe annet.
Hva mener du med total for størrelsen? Er det lydbildet du tenker på? I så tilfelle er jeg enig i at det var ganske spesielt. Imponerende for størrelsen.