Høyttalere KEF fortsetter med LS50

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Hva mener du med å "skjære ut". Det klarer ikke jeg å høre. Det jeg først la merke til med ls50 var homogeniteten og hvor mye dem har fått ut av totalitet med denne lille høyttaleren. LS3/5A er alt for begrenset alle veier. Det eneste jeg for så vidt syns er bra med dem er den bakoverlente store soundstagen.
    Hos OHC opplevde jeg at stemmer og instrumenter endret klang i det nedre diskantområdet i forhold til frekvensene under. Eksempelvis kvinnestemmer og elektriske gitarer. De låt litt klemt og anstrengt, som forventet når man ser på on-axis målinger. Jeg fant LS50 å være for fremtredende i dette området også på lavere lydvolum hvor diskanten ikke blir like kraftig belastet.

Nå mener jeg på ingen måte å slakte LS50. De hadde mange gode kvaliteter. Jeg la spesielt merke til det store og åpne lydbildet. Det var det nedre diskantområdet som gjorde at jeg heller så meg om etter noe annet.
    "De låt litt klemt og anstrengt." ja vel! :confused: Jeg syns den låter åpent og uanstrengt. Det som slår meg er hvor total denne saken er til størrelsen.
    Ja, det var slik jeg opplevde det. Hvis du ikke opplever det slik så er jo det aldeles glimrende.
    Hva mener du med total for størrelsen? Er det lydbildet du tenker på? I så tilfelle er jeg enig i at det var ganske spesielt. Imponerende for størrelsen.

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.508
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    72
    Du verden for en forskjell det ble med stabile og tunge stativer. Bruker i tillegg Bluetak mellom HT og stativene. Bassen transformeres til en helt annen klasse. Den blir kraftigere, dypere og enda mer artikulert. Mellomtonen får i tillegg mer ro og blir mer "vibrant". Det blir i praksis mer "oksygen" i det hele. Mellomtonen er som et åpent hull til uendeligheten. Klapper... Det er helt utrolig å høre hvor intelligent LS50 er tunet i bassen. At det går an å spille med så mye og dyp bass ? Aldri hørt maken til størrelsen. Jeg sliter over hodet ikke med diskanten. Den har akkurat det smekket jeg mener diskanten må ha. Og prisen var 10k?. javel... Da har det i hvert fall skjedd noe med kvalitet kontra pris i det siste.

Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Antall liker
    1.508
    Sted
    Strømmen
    Torget vurderinger
    72
    Kårer herved LS50 det beste audioproduktet jeg noen sinne har hatt innenfor kategorien rimelige investeringer. Jeg har hatt høyttalere til 5 ganger prisen som ikke når disse opp til knærne engang.

Høyttalerne er rett og slett en reise i opplevelse å lytte til. Magi...

Sist redigert:

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen som gleder seg til å høre hvordan LS50 Wireless duger? ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn