Vidar P skrev:
the_eye skrev:
kjøpt nesten uhørt altså? pris i norge? er bare en link på akustikk sin nettside
De byr vel neppe på særlig store overraskelser; KW har brukt 203/2 og jeg har brukt 205/2 lenge. Prøvelytting betinger utenlandsreise, så for min del var det vanskelig.
Pris i Norge er 180.000,- i pianolakk, 10% billigere i satin.
Mvh Vidar P
Hei!
Riktig som Vidar nevner her, jeg hadde vel ca. 2 måneders erfaring med 203 før jeg bestemte meg for at Kef var noe jeg ville ha i stua.
Jeg hadde også 205.2 i tankene og uansett ville ikke mine 203.2 i (lys) ahorn passe der, så da jeg skjønte at cherry også kunne fåes i satin (og ikke kun highgloss) så begynte ballen å rulle og det endte opp med 207.2.
Akkurat det er jeg nå kjempeglad for, for nå synes jeg det begynner å likne noe kjempestort her.
Hadde en flere timers lytteperiode i går ettermiddag/kveld og kom meg ikke i seng før nærmere 2400 (skulle opp igjen 0500) ..... skjønner ;D ;D noen ganger får en bare ikke lagt seg og det merker jeg nå i dag :-\
Jeg tror jeg allerede nå kan fastslå: Vidar! Du har virkelig noe å se frem til, bare begynn og tell dagene ;D
Jeg kjøpte disse 203.2, litt på impuls og litt etter over lengre tid antydninger fra en kollega om at Kef måtte være noe for meg OG det faktum at jeg ikke (egentlig) hadde gode nok ht. i kjellerrommet.
Jeg hadde fått sjekket like før de kom på brukten, at det kun fantes et (2?) par med 205 og 2-3 par med 203 og ingen med 207 (dette av siste versjon) på markedet.
Da slo jeg til ganske kvikt på de 203.2 (som nå skal selges) med litt redsel for at de kanskje kunne bli i største laget i det forholdsvis lille kjellerrommet, slik sett var jeg i utganspunktet mest interessert i 201.2.
Med forsterkeri med god kontroll så gikk det ganske så greit, litt smalt blir det jo.
Et bilde av ht. terminalene bak 3 par i tallet, alle refmodellene har samme her.
Over selve ht.terminalene sitter det hullfester/gjenger for medfølgende plugger som ser slik ut
Til venstre øverst sitter det en plugg som gjør at det spiller flatt i lavfrekvensene (normalt)
Fjerne en pluggen vil det senkes 2 db i lavfrekvens.
De to andre øverst til høyre er for høyfrekvens(justering)
Hvor man har 4 alternative fekvensjusteringe etter hvordan man kombinerer ute eller inne med de to pluggene og frekvensen kan justeres fra +0,75db, flatt (0), -0,75db og - 1,5 db.
Mvh.KW