Kharma

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Nei det er innlegget hans ikke. Selv i vennetråder for et merke så må det være litt takhøyde og man bør kunne tåle en drøfting eller meningsytring uten at man blir tatt for å være en surpump. Og når det er sagt så var kommentaren til vår venn over ikke rettet mot anlegget, men interiøret.
    Nå kritiserte jeg ikke personen. Altså ikke surpomp. Men jeg står fortsatt ved min mening om at det var malplassert surgruff. Og usaklig da det ikke hadde noe som helst med høyttalerne å gjøre. Er det takhøyde for også å mene det da, Fosse?
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Jeg skal aldri mer kommentere rommets estetikk eller sølvgardiner.
    Høyttalerne ser fine ut, det er alt jeg har å si.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Det var rimelig god takhøyde og sølvgardinene tok liksom litt av fokuset fra hølytalerne :sneaky:
     
    • Liker
    Reaksjoner: pp

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Nå kritiserte jeg ikke personen. Altså ikke surpomp. Men jeg står fortsatt ved min mening om at det var malplassert surgruff. Og usaklig da det ikke hadde noe som helst med høyttalerne å gjøre. Er det takhøyde for også å mene det da, Fosse?
    Jeg er for takhøyde og talefrihet, absolutt. Og du skal selvsagt ikke pålegge deg noen større begrensninger enn andre i så måte. Men å be folk åpne egne tråder eller forlate en tråd er noe annet enn å be om takhøyde.

    Jeg ser at PP synes høyttalerne er pene, det skal han selvsagt også få lov til å mene uten at jeg skal krangle.
     
    • Liker
    Reaksjoner: pp

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Jeg er for takhøyde og talefrihet, absolutt. Og du skal selvsagt ikke pålegge deg noen større begrensninger enn andre i så måte. Men å be folk åpne egne tråder eller forlate en tråd er noe annet enn å be om takhøyde.

    Jeg ser at PP synes høyttalerne er pene, det skal han selvsagt også få lov til å mene uten at jeg skal krangle.
    Tusen takk herr Fosse :p
    Nå var det vel ikke høyttalerne på bildet i det glorete rommet jeg synes var pene ;)
    Snarere var det vel at jeg synes Espen L sine Kharma Exuisite er penere en Veyron utgaven til Kharma.
    Dermed har jeg vel egentlig ikke gitt uttrykk for personlig smak, men bedyret at annen manns Kharma talere er penere enn noen større på et bilde uten å røpe personlige preferanser ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg synes Kharma har (hatt) flotte og vellydende produkter, og så synes jeg de på en del områder er på vei i en retning rent estetisk som ikke er helt min smak. Jeg synes det er i ferd med å bli litt mye gull og høyglans.

    Men, jeg var egentlig ikke ute etter å diskutere Kharma, jeg bare reagerte på tonen i et innlegg over her. I en vennetråd så skal det selvsagt være entusiasme og tillatt med lovprising, men det må også være lov til å drøfte og ta forbehold.

    Har overhode ikke problemer med Kharma, snarere tvert imot.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Jeg synes Kharma har (hatt) flotte og vellydende produkter, og så synes jeg de på en del områder er på vei i en retning rent estetisk som ikke er helt min smak. Jeg synes det er i ferd med å bli litt mye gull og høyglans.

    Men, jeg var egentlig ikke ute etter å diskutere Kharma, jeg bare reagerte på tonen i et innlegg over her. I en vennetråd så skal det selvsagt være entusiasme og tillatt med lovprising, men det må også være lov til å drøfte og ta forbehold.

    Har overhode ikke problemer med Kharma, snarere tvert imot.
    Måtte bare erte deg litt tilbake :)
    Jeg er aldeles enig med deg i dine betraktninger omkring Kharmas nye etestiske retning. Ikke min kopp med brennevin.
    Kunne jeg velge fritt i Kharma hylla, så hadde det blitt de fabelaktige 3-veis Kharma høyttaleren som ble spilt på via Tenor forsterkeri og den lille 400 kg tunge Continuum Caliburn platespilleren med Cobra arm under München messa i 2008 Fosse. Vi var begge der, og jeg fikk helt hakeslipp.
    Ha en strålende aften i gråværet.
    Hold rakkerungene inne.
    Mikkel får finne seg noe annet å tygge på.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Monoblokkene var Tenor om jeg ikke husker feil. Ja, det er en av de beste demoene jeg har vært med på.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Du har helt rett. Det var noen beist av noen monoblokker fra Tenor :cool:
    Sjekket litt på bilder fra München messa og bilder fra deres OAS tur fra 2008 for å se hvilken Kharma høyttaler dere likte svært godt!

    Det var Classique som på bildet her, dog i en litt eldre versjon.

    DC39FE49-AFBB-42D3-8FF1-A7EC296E1373.jpeg


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det stemmer Espen. Og så ble det spilt en skjellakk på Continuum-platespilleren om jeg husker rett.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Jeg synes Kharma har (hatt) flotte og vellydende produkter, og så synes jeg de på en del områder er på vei i en retning rent estetisk som ikke er helt min smak. Jeg synes det er i ferd med å bli litt mye gull og høyglans.

    Men, jeg var egentlig ikke ute etter å diskutere Kharma, jeg bare reagerte på tonen i et innlegg over her. I en vennetråd så skal det selvsagt være entusiasme og tillatt med lovprising, men det må også være lov til å drøfte og ta forbehold.

    Har overhode ikke problemer med Kharma, snarere tvert imot.
    Tror jeg skal dempe belysning vis du kommer innom her en gang fosse 😂😂😂
    Er redd arkitekt øynene dine hadde «snurret» litt rundt i takt med høyglansen på utstyret 😂😂

    Mvh: Espen L
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har ulike briller for ulike anledninger. Du skal se det går helt utmerket.
    Det sagt så kommer jeg gjerne å hører når dette corona-spetakkelet er over. Mye flott utstyr du har hanket inn siden sist.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Jeg har ulike briller for ulike anledninger. Du skal se det går helt utmerket.
    Det sagt så kommer jeg gjerne å hører når dette corona-spetakkelet er over. Mye flott utstyr du har hanket inn siden sist.
    Veldig hyggelig vis du tar en tur når korona skyene har roet seg litt.
    På min besøk liste står systemet ditt og Nlykke sitt som høyt prioritert!
    En Oslo tur til dere tar jeg gjerne så snart «kysten» er klar igjen :)

    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Sjekket litt på bilder fra München messa og bilder fra deres OAS tur fra 2008 for å se hvilken Kharma høyttaler dere likte svært godt!

    Det var Classique som på bildet her, dog i en litt eldre versjon.

    Vis vedlegget 679161

    Mvh: Espen L
    Korrekt Espen. De er like flotte den dag i dag.
    EiK og jeg satt bare og måpte minnes jeg. Og Fosse hadde halve universet i øynene.
    Kommentarer var helt overflødig.
    Og ja Fosse, det ble spilt på en skjellakk.
    10 gjennomspillinger så var det ha det på badet til den i følge herremannen som satt den på!?
    Kanskje noe i overkant PR stønt?.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Har nå lyttet litt til EV 4D, og den knuser fullstendig Rockport Cygnus, også Kharma Grand Exquisite som jeg har hadde for lenge siden.
    Vi er nå på et nytt kvalitetsnivå, har ikke hørt noen andre merker uansett pris levere denne uanstrengte og balanserte lydkvaliteten før, ja det inkl Magico M6, Zellaton Statement, Rockport Lyra m.fl.
     
    Sist redigert:

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.440
    Sted
    Trondheim
    Wow!!. Hvilken romstørrelse og elektronikk spilte dere med på EV-4D Wizard?

    Har nå lyttet litt til EV 4D, og den knuser fullstendig Rockport Cygnus, også Kharma Grand Exquisite som jeg har hadde for lenge siden.
    Vi er nå på et nytt kvalitetsnivå, har ikke hørt noen andre merker uansett pris levere denne uanstrengte og balanserte lydkvaliteten før, ja det inkl Magico M6, Zellaton Statement, Rockport Lyra m.fl.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Har nå lyttet litt til EV 4D, og den knuser fullstendig Rockport Cygnus, også Kharma Grand Exquisite som jeg har hadde for lenge siden.
    Vi er nå på et nytt kvalitetsnivå, har ikke hørt noen andre merker uansett pris levere denne uanstrengte og balanserte lydkvaliteten før, ja det inkl Magico M6, Zellaton Statement, Rockport Lyra m.fl.
    For satse på at man for hørt den når det settes i gang med messer igjen :)
    Har sett den «live» på München messa og den var grise lekker!
    Kharma er noe for seg selv både lydmessig og design etter min smak!


    Mvh: Espen L
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    196619341_4318344864888990_6801178687356522207_n.jpg


    The Elegance db9-S - diamond edition - in Burgundy Red with Gold trimming details and WBT terminals. A special Elegance loudspeaker in every way!

    The color, the technology, the details... everything has been made special for this dB9-S.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    1578775080191292335.jpg


    1578775080915684639.jpg


    1578775081739872098.jpg


    1578775080223035756.jpg


    1578775081908994852.jpg


    Utrolig bra kvalitet på EV kablene, her digital AES.

    Jeg har lett lenge etter den ultimate høytaler; og har prøvd veldig mange merker.
    Og med EV ser det ut som jeg endelig er i mål.
     
    Sist redigert:

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Flotte disse men hadde nok valgt macassar finish :)
    rosê-gull trimming som her vist liker jeg svært godt!

    Mvh: Espen L
    Hadde jeg hatt muligheten til å bestille et sett, rykende ferske fra fabrikk, så hadde det vært fristende å bestille dem i mer "nordiske", lysere, farger. Men med minst like mange lag klarlakk, selvsagt. :) Og jeg er helt enig i at rosé-gull er mye bedre enn "vanlig" gull.
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Synes valnøtt er ganske perfekt. Litt retro og klassisk. Helt sort er også sikkerstikk. Ville nok ikke gått for lysere farger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn