Riktig godt nyttår, venner av Kii Audio Three!
Det er en stund siden det var aktivitet her inne, så det er på tide å få opp dampen igjen!
Nyheter som kan være av interesse for de av leserne som er nysgjerrig er at Duet Audio (forhandlere i Oslo og Bergen) har overtatt distribusjonen av Kii Audio fra tidligere importør
Audiodistribution.no.
Audiodistribution har fra start til mål vært helt eksepsjonell i sin håndtering av alle mine henvendelser og har respondert brennkvikt på mail, telefon, sms og messenger hver eneste gang både før, under og etter kjøp. Virkelig beyond the call of duty, og derfor ønsker jeg Glenn & Co masse lykke til videre med mange spennende merkevarer som Dutch & Dutch, Anthem, Cary Audio, Paradigm, Creek og Epos!
Audiodistribution får altså mine varmeste anbefalinger.
I Bergen har den nye distributøren
Duet Audio nå fått inn demopar av Kii Three som har selskap av en haug med fristende godsaker. Jeg var en kort tur innom i går før stengetid for å høre litt på Kef Blade Two, sammen med Kii her;
En fantastisk høyttaler som vil gjøre seg godt i et design-fokusert hjem med sine lekre former og husvennlige størrelse. Lyden står i stil til utseendet, for å si det enkelt!
Hvordan de låter opp mot Kii? Vanskelig å si uten å få en del tid med høyttalerne, både til å justere inntrykkene sine og få plassert høyttalerne optimalt, men de virket å være krispere helt i toppen samt at de åpenbart har mer dynamisk overskudd takket være størrelsen og dermed kan spille en del høyere. Muligens noe frempå i forhold og kanskje mindre dybde i lydbildet, men det kan like mye ha med plassering/vinkling å gjøre som noe annet. Alle som har brukt tid på justering av plassering av høyttalere kan skrive under på at det er meningsløst å uttale seg om disse tingene uten omstendelig fikling, så mine umiddelbare inntrykk er best brukt som et dårlig eksempel på poetisk svada.
For min egen del blir jeg like satt ut av Kii Three hver gang jeg får hørt dem i et dedikert lytterom som hos Duet. Virkelig et enormt lydbilde med fabelaktig holografi og dybde og en helt sinnsyk timing og kontroll. Lyden du får utav disse små skoeskene er virkelig en opplevelse man må karakterisere som surrealistisk. Jeg tror ikke det er mulig å gjøre stativhøyttalere noe særlig bedre og mer transparent enn dette uten å gjøre kapasiteten større i form av større kabinett og større elementer.
Det er gode tider å være audiofil når man kan spasere inn i en butikk og høre Kef ls50w, Devialet Phantom Gold, Kii Three og Ls1 Grimm opp mot hverandre før man hopper over på tradisjonell hifi og hører på Audiovector Sr3 Avantgarde Arrete, Magico S3 og Kef Blade Two på forskjellig elektronikk i alle prisklasser. Det hjelper på når man skal sette ting i perspektiv og når man vil finne ut av hva man foretrekker selv.