Formeningen om hvem som hadde billig utstyr var det vel du som kom med ? eller har du allerede glemt hva du skrev ? Jeg svarte på tiltale...HCS skrev:Og her er du på trynet min gode mann... Hvordan i himmelens navn skal du ha noen som helst formening om mitt utstyr ? Som om det hadde noe med saken å gjøre.. At du velger å ta det personlig viser lite evne til takhøyde..uansett hvor mange 100-tusen du har brukt... 8)fodera skrev:Ikke meningen å være forsurende......HCS skrev:På generellt grunnlag vil jeg si at jeg er møkklei disse trådene som går stort sett på at highend produsenter rebrander eller kjøper billige ting, setter i boks og selger dyrt... Det er liksom noe forsurende med disse trådene , noe med at noen av disse trådstarterne ser ut til ha ha fasit på det meste. og derav øsnke om at vi alle skal bruke et billig pc drivverk, reciver, et par elfa kabler og dipoler.. 8)... Heldigvis greier langt de fleste å gjennomskue disse trådene så da er det håp.
Så litt til trådens topic. For de som ikke vet det ligger en av verdens største havkabel-produsenter i Halden. De lager kabler med dim. som t.o.m. R.S her inne nok hadde blitt fornøyd med . For noen år siden kjøpte de opp et japansk firma som drev i samme bransje. Tanken var todelt, ta andeler i Asia samt troen på den japanske bedriftskulturen vil gjøre at produktiviteten var høyere enn i Norge. Maskiner like de som blir brukt i Norge ble transportert over til Japan. Etter 1 års produksjon lå japanerne langt etter. Noe av problemet var og at de ikke tok til seg lærdom pga sin egen stolthet. Det som ble produsert hadde i tillegg en lavere kvalitet enn det motsvarende norske.
Poenget er at det er vanskelig å si hva som er produsert som er dårlig ifht land. Det hele går ned til bedriften og dens kultur. Og enkeltinidividets bidrag ifht den komponenten de lager. Og si at kineserne er så mye dårligre på kvalitet enn vestlige land er en grov overforenkling. Og tidvis også temmlig fordummende. Vi lever i en mindre verden nå enn for 20 år siden. Om 15 år vil kinesiske biler være et hverdagssyn i Norge. Det hadde vi ikke trodd for 5 år siden. Når jeg kjøpte min første bil, en Toyota Corona 75 mod, var tanken på en stor lukusbil ifra samme produsent helt absurd.
Idag er produksjonsmengenden lik iJapan kontra Norge når det gjelder Nexans kabler. Men ikke kvalitet. Ennå
Foruten dine hentydninger til at du tror jeg mener du skal pc til avspilling, så har du feil også her da jeg tror jeg besitter utstyr som overgår ditt mange ganger i pris... Faktisk en del 100 tusen ..... så du bommer seriøst.... og dermed en total feil innfallsvinkel...
Den var enkel, men hvis du ser det slik så er det vel greit for deg...al tid du mener produsenten er Zensati...larkus skrev:Så lenge det finnes folk som er villige til å betale f.eks. 35000 kroner for en kabel, så er produsenten i sin fulle rett til å ta den prisen uansett hvor lav produksjonskostnaden er. Hvis det i det hele tatt er noen som skal kritiseres, så er det forbrukeren 8)HCS skrev:På generellt grunnlag vil jeg si at jeg er møkklei disse trådene som går stort sett på at highend produsenter rebrander eller kjøper billige ting, setter i boks og selger dyrt... Det er liksom noe forsurende med disse trådene , noe med at noen av disse trådstarterne ser ut til ha ha fasit på det meste. og derav øsnke om at vi alle skal bruke et billig pc drivverk, reciver, et par elfa kabler og dipoler.. 8)... Heldigvis greier langt de fleste å gjennomskue disse trådene så da er det håp.
Jeg mener det ikke er greit i det hele tatt... Produsenten kan ta hvilken pris han vil, men det gjør han ikke i dette tilfellet.... produsenten er Jinwei....... Det er her du bommer...
mvh
Hvis hensikten din med tråden er å sverte Zensati mest mulig lag en egen tråd. Ikke vær så kjærring i å lage en indireke en med "asiatisk" hifi... IMHO ;D
Ha glitrende dag
Hensikten med tråden kan vel neppe være vanskelig å finne, inndirekte overskrift så er den ikke det.. for det finnes flere som driver rebranding som jeg stiller meg tvilende til...
Jeg er ikke ute etter å lage en krangletråd..... Så hvis du synes innholdet blir for provoserende er det vel bare å styre unna all tid du ikke kommer med noe som motbeviser denne konkrete saken eller kan diskutere saklig..... For du mener tydelig agendaen var kun Zensati....
For å understreke så er jo du den frem til nå av oss to som tar det personlig ... hvorfor forstår jeg ikke....