|
Minstekjøp er 3 kilometer med kabel................YEL skrev:Hvor får jeg kjøpt en rull av den "S-330" kabelen? Ser ut til å måtte være et firma el så, for å handle..? Hjelp? Hadde vært artig å prøve, i hverste fall er det en kul lampett ledning..
Pm kanskje....?
-Y
fodera skrev:Denne utgaven har en ca. pris pr meter på 20-30 dkr... veil. pris i norge er ca. 35 tusen for et 2,5 meters sett... herunder er den terminert og levert i en eske med trykk på... Ser veldig forseggjort ut på alle måter... Men.... Hvilke utviklingskostnader er det man betaler for ?
Det kan meget mulig hende det stemmer..... jeg har kun tatt stilling til dobble brand og at det er betydelig prisforskjell + faktaboks endringer...http://www.china-highend-hifi.com/prod02121211232.htm se denne linken...P.O.M. skrev:Angående Vincent (SV-238 integrert forsterker) så sier disse her at;Models manufactured for the European and US market will be considerable higher than the models manufactured for the Eastern market. The circuitry layout will also be optimized in some sections. Se link:
http://www.tnt-audio.com/ampli/vincent_sv238_e.html
larkus skrev:Minstekjøp er 3 kilometer med kabel................YEL skrev:Hvor får jeg kjøpt en rull av den "S-330" kabelen? Ser ut til å måtte være et firma el så, for å handle..? Hjelp? Hadde vært artig å prøve, i hverste fall er det en kul lampett ledning..
Pm kanskje....?
-Y
Roysen skrev:Fodera,
Nå har vel din påstand om at Zensati #3 er en rebrandet S-330 blitt ettertrykkelig tilbakevist. Likevel henger du deg fast i påstanden basert på at selskapet har 0 ansatte. Du har tydeligvis ikke satt deg særlig godt inn i ulike typer organisasjonsformer og konsulentbistand f.eks. for å unngå arbeidsgiveravgift. Intet ulovlig i det.
Jeg kan ikke skjønne at denne tråden får stå. Her legges det frem påstander om svindel som er tilbakevist.
Mvh
Roysen
Hvor er dette ettertrykkelig tilbakevist?Roysen skrev:Fodera,
Nå har vel din påstand om at Zensati #3 er en rebrandet S-330 blitt ettertrykkelig tilbakevist. Likevel henger du deg fast i påstanden basert på at selskapet har 0 ansatte. Du har tydeligvis ikke satt deg særlig godt inn i ulike typer organisasjonsformer og konsulentbistand f.eks. for å unngå arbeidsgiveravgift. Intet ulovlig i det.
Jeg kan ikke skjønne at denne tråden får stå. Her legges det frem påstander om svindel som er tilbakevist.
Mvh
Roysen
Jeg brukte ordet TILSYNELATENDE lik s-330...Roysen skrev:Les hele tråden og se på bildene og linkene Orso.
Mvh
Roysen
Det må være på svært lang avstandfodera skrev:Jeg brukte ordet TILSYNELATENDE lik s-330...
mvh
Jeg kan ikke se at noe 100% bevist i verken den ene eller andre retningen. Spørsmålet er rimelig åpent. ZenSati har sagt de har et samarbeid med Jinwei, men at de også har det med andre asiatiske leverandører. Mye tyder i hvert fall på at kablene fremstilles i østen.Roysen skrev:Les hele tråden og se på bildene og linkene Orso.
Mvh
Roysen
Nei, du har påstått at det er en direkte rebranding.fodera skrev:Jeg brukte ordet TILSYNELATENDE lik s-330...Roysen skrev:Les hele tråden og se på bildene og linkene Orso.
Mvh
Roysen
mvh
Hvor skrev jeg det....?Roysen skrev:Nei, du har påstått at det er en direkte rebranding.fodera skrev:Jeg brukte ordet TILSYNELATENDE lik s-330...Roysen skrev:Les hele tråden og se på bildene og linkene Orso.
Mvh
Roysen
mvh
Mvh
Roysen
Ingen grunn til å la seg begrense til bare Jinwei - Globalsources kan hjelpe deg med å knytte kontakter til mange hifi-OEM leverandører, og du får en forsikring om at det faktisk er en virksomhet, og ikke bare et postkasseselskap som kjøper fra andre leverandører igjen.larkus skrev:Utrolig mye fin kabel der, vredensgnag. Jeg begynner forsyne meg å få troen på Jinwei ;D ;D
Som tidligere ejer af Bertrams ht og signal kabler og nu ZenSati samme, synes jeg ikke at de på nogen måde kan sammenlignes med hinanden. ZenSati er lysår bedre, hurtigere og mere neutrale. Den eneste sammenligning mellem dem er at de begge (Proxima og ZenSati #3) leveres i sorte æsker, begge er sølvfarvede i gennemsigtig di-elektrum (strømpe). Der ophører sammenligningen så også, da jeg ikke er tekniker
Så vidt jeg ved er Bertram fladvalset sølv, ZenSati er fladvalset forsølvet kobber - jeg vil ikke udtale mig om fladvalsningsteknikker, begge kabler er twisted (drejet), men langt fra på samme måde.
Man kan høre tydelig forskel mellem de to kabler, med ZenSati siger det 'SLAM' og ikke 'SLAMM' - hvis i kan forstå analogien....
ZenSati har desværre fået mig til at indset at min Audio Research D-100 fra 1976 er ved at være lidt træt og den trænger til udskiftning... Med alle de andre ht kabler jeg har haft har den squ lydt fint og frejdigt...
Jeg håper da virklig ALLE kortene kommer på bordet også om det er slik at Zensati er agent for Jinwei..... Jeg har fått mail om at de skal ta det opp med sin agent vedr. s-330 som plutselig var tilgjengelig via MJ/Zensati... Nå er jo ikke mail tilatt som bevis her på sentralen men jeg nevner det likevel...Høvdingen skrev:Det foreligger mye spekulasjon rundt dette med Zensati, og jeg har derfor tatt kontakt med Mark (som har vært veldig imøtekommende), og det er ønskelig å komme til bunns i hva som foregår i denne virksomheten.
Mark har jobbet hos Bertram, og han er ikke fersk i dette gamet. Jeg kommer tilbake senere med en litt mer inngående artikkel/tråd om Zensati, og jeg ber om av vi inntil videre stopper med all spekulasjon.
Det er første gangen jeg gjør noe som dette, men det har blåst mye vind i seilene til Zensati om dagen, og jeg synes det er mye bedre om vi legger de "riktige" kortene på bordet, hva nå enn de måtte være. Jeg har ikke selv noe som helst forbindelse til denne bedriften, så dette er kun drevet av ren nyssgjerrighet.
En liten oppfrisking av hukommelsen foderafodera skrev:Hvor skrev jeg det....?Roysen skrev:Nei, du har påstått at det er en direkte rebranding.fodera skrev:Jeg brukte ordet TILSYNELATENDE lik s-330...Roysen skrev:Les hele tråden og se på bildene og linkene Orso.
Mvh
Roysen
mvh
Mvh
Roysen
Jeg har skrevet at Zensati er Jinwei..... og jeg vil gjerne like å vite at så ikke er tilfelle..
Og det er ikke deg som er tema Roysen... Du må jo prøve å være uenig uten å ta det personlig...
mvh
vredensgnag skrev:Litt morsomt om Zensati.
I 2006 spør det forholdsvis nybakte medlem Mark Johansen, som har vært bruker av HiFi4ALL.DK siden 2005, forummedlemmene om råd vedrørende kabler.
Ganske grunnleggende råd, for å være helt ærlig.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42909&KW=Mark+Johansen
Tre år etter har han brukt tiden på kontakter med kinesiske produsenter, og lanserer Zensati.
Som det kommenteres her, har Mark fått 40 års erfaring (som han skryter av) på tre år.
I 2009 lanserer Mark Johansen Zensati, og dette blir markert på HIFI4ALL.DK - fordi Mark skal annonsere der:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=2207&zoneid=1
Det startes en tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=77564&PN=1&TPN=1
Enkelte etablerte medlemmer lurer på hvem denne Mark Johansen er, for ham har de aldri hørt om.
Etterhvert utvikler tråden seg til å bli en temmelig skarp fordømmelse av denne uskikken innen HiFi, som handler om å lure kunder. Som en skriver det, handler ikke dette om pris - det er fritt å ta hva faen du vil, selv om meterprisen du betalte var DKK 17,30, og du selger for DKK 30.000+
Det handler om hva du sier om arbeidet du har lagt ned i kablene. Det ble spesielt ille når Mark Johansen ikke kunne forklare om hans nettkabler var CE-godkjente - noe de i det minste burde være, med tanke på det store utviklingsarbeidet som lå bak.
I tråden kommenteres at dette er skrivebordsprodukter laget ved hjelp av e-post.
Så plutselig sluttet Mark Johansen å delta i tråden -- han slettet flere innlegg, skrev om andre, og forsvant til slutt helt.
Dette omtrent samtidig med at han også fikk problemer med samarbeidet med enkelte leverandører, som avsluttet forbindelsen. (Alt kan leses i tråden).
Men verden vil som kjent bedras, så han fikk en del god omtale:
http://video-dyn.tv2.dk/index.php/id-26411572.html
Føj for pokker! - sier jeg.
;DHCS skrev:Synes japanske produkter er meget bra til tider...Og de kan vel sies å være lagd i Asia 8)
Det er mye underholdning å hente om man søker på Mark Johansen eller MJSA på HIFI4ALL og Nerds.dk -- dessverre underholdning av den tragikomiske sorten, der man selv kan humre fordi man ikke er offer for mannens virksomhet.Gago skrev:fantastisk.
takk for god research, vreden.
^baluba skrev:Jeg trodde dette skulle være en tråd om kinesisk generelt, ikke om dansker som enten er luredreiere eller ikke. Heller ikke noen eksklusiv kabeldebatt. Flytt denne diskusjonen over til kabalhjørnet, så passer det bedre.